Skip to main content

scherm roos bij opstart tv

  • October 12, 2025
  • 6 reacties
  • 90 Bekeken

Hallo,

 

wij hebben de laatste dagen weer altijd een roos scherm wanneer we de tv opstarten. Er is op dat moment ook geen geluid. We moeten de tv vaak 3 keer heropstaren voor we deftig beeld hebben.

iemand een idee hoe dit op te lossen is?

 

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

6 reacties

Martin
  • October 12, 2025

Heb je al eens → alles herstart 

TV kan je ook eens een minuut volledig stroomloos zetten (bv zijn netstekker uittrekken)

 Gebruik je ook de bij de v7 decoder meegeleverde HDMI kabel tussen decoder en TV.


Forum|alt.badge.img+2

@melissa2504 ook eens de HDMI kabel in een andere HDMI poort steken om te testen, een roos scherm is meestal een HDMI conflict tussen decoder en tv, tv dat al wat ouder is en de HDMI beveiliging niet goed kan verwerken bij opstarten.


Martin
  • October 12, 2025

cfr. Master-magic

In dit geval ook eens natrekken of er voor je TV een software update mogelijk is.
Volgorde van opstarten eerst TV dan pas de decoder of omgekeerd, kan meespelen.


YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • October 15, 2025

Zoals eerder vermeld is een “roos scherm” een kenmerk van een slecht contact van de HDMI kabel. 

Best eens proberen de HDMI kabel uit te trekken en terug deftig in te steken.

Indien u de mogelijkheid heeft een andere HDMI poort op TV of een andere HDMI kabel te testen, kan dit een verbetering geven.


  • October 16, 2025

@melissa2504 ,

 

Even wachten met de tv op te starten. Eventueel  de volgorde van opstarten in het oog houden.(eerst tv dan decoder of omgekeerd).

Ik moet mijn tv ook steeds tweemaal  inschakelen (is ook ouder tv toestel).

Mvg

Artie


Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • October 16, 2025

Zoals eerder vermeld is een “roos scherm” een kenmerk van een slecht contact van de HDMI kabel. 

Best eens proberen de HDMI kabel uit te trekken en terug deftig in te steken.

Indien u de mogelijkheid heeft een andere HDMI poort op TV of een andere HDMI kabel te testen, kan dit een verbetering geven.

OK fouten debugging bij PX lijkt wel sterk op wedden bij de paardenrennen, men weet nooit wie er zal winnen … wij hebben gedurende een lange tijd die roze schermen gehad op onze V5C en die is verbonden met de TV via de kabel van de kabel van de V7! … maar plots waren de “roze” schermen weg en wat er nu nog blijft, af en toe en soms snel na mekaar, is gewoon het bevriezen van het beeld waarbij enkel een uit/aan van de decoder helpt. Aan de kabels werd niet geraakt. 
TV wordt opgestart via de decoder.