Vraag

rood scherm

  • 12 May 2023
  • 33 reacties
  • 1268 Bekeken

Onlangs verplicht om over te schakelen naar een nieuwe v7 recorder met enkel cloud opnames. Als ik nu een opname wil bekijken krijg ik telkens een rood scherm. Gisteren werkte dit wel. Gewoon TV kijken werkt ook.


33 reacties

Wij krijgen ook vaak een rood scherm als we een aflevering willen herstarten.

Hoe komt dit toch?

Best wat meer uitleg geven voor de PX medewerkers als ze morgen hier de draad opnemen 

 * is je decoder aangesloten aan de TV bij middel van de meegeleverde HDMI kabel bij de V7 decoder

 * Voor alle zekerheid toch eens een andere HDMI ingang proberen op je TV

* is je decoder rechtstreeks aangesloten met netwerkkabel aan de bbox.

* heb je de decoder reeds herstart na eerst herstarten van de bbox. zie → hier

TIP:  Omdat de PX forummedewerkers je beter zouden zouden kunnen helpen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Reputatie 7
Badge +5

@Mascha @B.l. Kunnen jullie je klantennummer toevoegen aan het forumprofiel? Dan kijk ik het even voor jullie na.

Ik heb een gelijkaardig probleem zo om de 3 a 4 dagen. Het scherm wordt rood en groen, het lijkt me of de blauwe kleur wegvalt. De HDMI kabel uit de TV en terug er in lost het probleem op. HDMI kabel reeds vervangen, het probleem blijft. Helaas slechts 1 HDMI ingang op onze 20+ jaar oude Sony Bravia , de TV wil niet kapot, dus een nieuwe TV is niet aan de orde.

Reputatie 7
Badge +3

 Probeer dit eens :

Resolutie instellen op automatisch via de instellingen.in apparaat voorkeuren naar weergave gaan in de V7 decoder. daar resolutie op automatisch zetten.

Indien nog problemen resolutie instellen op 1080p50

 

Ik heb regelmatig hetzelfde probleem. Bij het starten van een opname krijg ik een rood scherm. Het enigste wat helpt is de decoder heropstarten. Is hier een oplossing voor?

Reputatie 7
Badge +5

@Steffi Avet Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijken we het eens voor je na.

Goedemiddag, 

Hier ook minstens 1 keer per week dat beruchte rode scherm waardoor geen enkele opname kan bekeken worden. Heel lastig. Mijn klantennummer is toegevoegd in het profiel. Bedankt voor uw hulp @DaisyS !

Is er al een oplossing voor dit rode scherm? 

Ook wij hebben hier last van na overschakelen naar nieuwe decoder. 

Heel vervelend 

Heb ook het rood probleem bij de nieuwe b-box ,bij herstarten of een opgenomen programmas te bekijken heeft hij regelmatig hetzelfde probleem! Hoe kunnen we dit oplossen zonder telkens de b-box te herstarten?😒

Reputatie 7
Badge +3

@Tricksy 

We volgen dit verder op. 

Heb je de HDMI kabel (kabel tussen de tv en de decoder) al eens uitgetrokken en opnieuw ingestoken?

 

Geert

Het probleem wordt tijdelijk verholpen bij het even verwijderen van de HDmi kabel maar Bij de eerstvolgende volgende opstart heb ik soms weer hetzelfde probleem meestal bij het herbekijken van een programma of een opname. Bij een opname werkt het soms tot en met de verplichte reclame en valt dan in een rood scherm?

@Tricksy zou dit dan ook niet helpen zoals bij een groen scherm ?

Reputatie 3
Badge +1

Beste oplossing vind ik nog steeds de HDMI CEC, schermbeveiliging en energiebesparing uitschakelen.

@Tricksy zou dit dan ook niet helpen zoals bij een groen scherm ?

@Tricksy sorry ik was de link vergeten te posten → Groen scherm | Proximus Forum**

daar staat ook beschreven wat raf85 in ‘t kort beschrijft hierboven.

**dat was ook de oplossing voor  Monico  die daar schrijft o.a.:
Bij deze: beide oplossing werken! HDMI / CEC uitgezet  = ok .
CEC weer aangezet in combinatie met uitgeschakelde ecostart zoals beschreven in bijgevoegde link hiervoor, werkt ook.

Beste mensen van Proximus,

Onlangs alle stappen met een medewerker overlopen omtrent het resetten van de Android box betreft: ROOD SCHERM.

  • modem werd herstart
  • lijn werd getest
  • android box herstert
  • android box fabrieksinstellingen terug gezet (met knoppen op toestel zelf)
  • hdmi kabel vervangen

Oplossing: heb een nieuwe android box toegestuurd gekregen. ruim 1/5 week later exact hetzelfde probleem.
 

Wanneer ik volgende stappen doorloop :

Home-knop - Mijn video’s - opname programma - Kijken - ROOD SCHERM

 

Gelieve dit probleem te onderzoeken en eens deftig aan te pakken , want zo blijkt dat dit niet aan het toestel ligt. ik heb al veel gelezen betreft rood scherm maar nooit echt een sluitende oplossing… is dit een fout in een server of cloud. 

Ik ben het BEU om steeds als ik iets van opname wil bekijken ik mijn android box moet herstarten , dit gaat dan een week, max. twee weken goed en dan weer hetzelfde probleem.

Indien Proximus mij per mail kan contacteren kan ik uw diensten een filmpje en foto bezorgen van het probleem.
 

“”Dit doet zich trouwens ook geregeld voor op Disney+ (geïnstalleerde app)””

 

Met vriendelijke groet.

Ter info:

Welke versie van Middleware versie heb je voor het ogenblijk op je v7 decoder, mss eens checken of er upgrade mogelijk is op je decoder.

Reputatie 3
Badge +1

Welk merk en model van TV heb je? Want ik vermoed dat deze problemen vooral voorkomen met bepaalde TV’s i.c.m. de v7.

Het ergste van al vind ik dat het ook niet opgelost geraakt met een software update van de die TV’s, enfin, toch zeker niet voor iedereen!

Wie gaat er dan in de fout blijf ik mij afvragen?

Reputatie 7
Badge +3

@Donny210292

Ik heb dit doorgestuurd naar de remote dienst voor digitale tv.

Zodra ik feedback krijg breng ik je op de hoogte.

 

Geert

Onopgeloste problemen na verplichte installatie van V7(rood scherm)

Dit met betrekking tot mijn voortdurende zorgen over het niet opgeloste probleem na de verplichte installatie van V7. Ondanks mijn naleving van de installatievereisten, blijven de problemen bestaan en ben ik teleurgesteld over het gebrek aan adequate oplossingen(alle voorgestelde oplossingen geprobeerd) niets lukt maar het is onacceptabel dat ik nu met deze problemen geconfronteerd word. Ik verzoek u dringend om mijn zaak serieus te nemen en passende maatregelen te nemen om het probleem op te lossen.

In afwachting van een snelle en bevredigende oplossing

Reputatie 1

We hebben een tijdje geleden problemen gehad met onze aansluiting. Er is toen door de PXS medewerker aangeraden om zowel de Bbox3 te vervangen naar een BBox3+ en ook onze v5 decoder te vervangen naar een v7.
Het probleem bleek erna aan een kabel in de straat te liggen waar vocht op liep en dit gaf de storing.

Sinds de swap werkt de CEC niet meer, ook niet na een resetprocedure etc.
Het rood scherm krijgen wij ook geregeld te zien. Dit bij het starten van de decoder met de afstandsbediening. Ik swap dan de source van de TV naar onze appleTV en dan terug naar de V7 en dan heb ik de volledige kleur.

De procedure van de ecostart ga ik nog eens proberen om te zien of deze iets kan oplossen.

Staat CEC op de decoder alsook op je TV actief

Reputatie 1

Ja staat op beiden actief. 
Ik heb zelfs mijn SamsungTV volledig gereset.
Maar het lukt niet :-(

Ik kan wel het volume via de volumeknoppen van de PXS-afstandsbediening aanpassen. En de TV aan/uit zetten, alleen gaat het niet meer gecombineerd met de decoder.

gaat in geen van beide gevallen 

  • eerst decoder uit zetten  of in het ander geval
  • eerst de tv uitzetten

Heb je de decoder ook al eens herstart of mss zelf een resetten .

Reageer