Skip to main content
Vraag

regionale zender na update

Na de recente update van de tv box / Pickx is de regionale zender RTV niet meer beschikbaar. Jammer want we waren een trouwe kijker.

12 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 318 reacties
  • 30 januari 2025

@stefan_62  normaal krijg je enkel de regionale zender dat hoort bij je postcode.

Martin
  • 32943 reacties
  • 30 januari 2025

@stefan_62 

Bij de nieuwe software van he nieuwe TV platform (NTVBE), in tegenstelling tot de vorige, zijn de regional zenders niet meer op de Postcode gebaseerd,  maar nu  op je aansluitpunt (het aansluitpunt bij de config./opbouw van het DTV profiel).
Hierdoor kan er nog maar één regionale zender beschikbaar gesteld worden.

PS: Via het internet kan je sowieso alle regionale zenders live bekijken.

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 318 reacties
  • 30 januari 2025

@Martin  raar dat dit via het aansluitpunt nu gaat, je zou veronderstellen zoals bij de concurrentie dat dit via de postcode gaat.

soms valt het voor als je op de grens woont van 2 gebieden dat je via Telenet 2 regionale zenders krijgt, maar dat is een uitzondering.

Martin
  • 32943 reacties
  • 30 januari 2025

@Master-magic Dit is inderdaad ook bij PX zo geweest, maar bij de nieuw software is dit veranderd. Dit werd door een PX moderator hier gemeld op het forum.

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 318 reacties
  • 30 januari 2025

@Martin denk dat er veel klanten gaan over vallen op den duur en gaan klagen, zouden ze dit niet kunnen terug draaien voor de regionale.

is een bizarre aanpassing.

wie dus op een andere gemeente is gecontacteerd sinds de start en graag zijn eigen regionale zender wilt zien kan deze dan niet meer bekijken, toch niet logisch.

Martin
  • 32943 reacties
  • 30 januari 2025

@Master-magic Inderdaad werd dit probleem hier al enkele keren door PX klanten aangehaald, maar of ze dit kunnen/willen terugdraaien dat zou een PX moderator eens moeten bij de bevoegde TV dienst navragen!

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 318 reacties
  • 30 januari 2025

@Martin  Zou klantvriendelijk zijn moest dat kunnen, er zijn klanten dat niet via dit medium komen maar dat een probleem vinden.

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 1239 reacties
  • 30 januari 2025

Eigenlijk hebben regionale zenders er toch belang bij dat ze veel bekeken worden. Hoe meer kijkers hoe meer reklameinkomsten vermoed ik.

Maar er zullen wel afspraken gemaakt zijn onderling  zeker.

Ik kan wel bvb rtv bekijken via internet. Met een kabeltje ook op tv. Of dat mooie liedje lang duurt weet ik niet. 

Jan
Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 233 reacties
  • 31 januari 2025

Ik woon op nog geen 500 m (het uiterste puntje van Vlaams Brabant in Londerzeel) van de regio waar RTV (Mechelen) wel te ontvangen is.

Maar ik moet het stellen met Ring TV die enkel oog hebben wat er gebeurt in Halle en omstreken.

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 318 reacties
  • 31 januari 2025

@Jan  Volgens de postcode krijgt Londerzeel ring tv, dus dat is normaal lijkt me, opgezocht in Google.

Jan
Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 233 reacties
  • 31 januari 2025

@Master-magic 

Maar vóór de befaamde update had ik beide zenders, dus weer een ontevreden klant.

Forum|alt.badge.img+2
  • Guru
  • 318 reacties
  • 31 januari 2025

@Jan  is nu aangepast door de nieuwe regel van welke regionale zender krijgen.

Reageer