Skip to main content
Beantwoord

recordings verdwenen na update

• November 18, 2025
  • 5 reacties
  • 157 Bekeken

Deze morgen melding op v7 box dat er update bezig was. Na de update zijn mijn opnames verdwenen en moest ik mijn kanalen opnieuw gaan hernummeren.

Nummering opnieuw doen was geen probleem maar hoe krijg ik mijn opnames terug? 

Herstarten met knop op decoder of stroom afzetten helpt niet

Pickx app is geupdate op telefoon deze morgen ook daar opnames weg

Beste antwoord door sabre46

Opnames zijn er deze namiddag terug bijgekomen ook de geplande.

Dus is opgelost

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

5 reacties

Mutlie
  • November 18, 2025

Vermoedelijk zat je nog op het oude tv-platform en ben je nu omgeschakeld naar het nieuwe TV platform (NTVBE). Dat heeft als (standaard) gevolg dat de zendervolgorde terug op de default rangschikking staat.
Ik herinner me niet dat, toen het hier gebeurde, mijn bestaande opnames toen weg waren. Kan wel aan mijn geheugen liggen ;).
Heb je al eens geprobeerd je toestellen volledig te herstarten

Martin
  • November 18, 2025

@sabre46 

cfr.: Mutlie

&

Als het SD opnames waren dan ben je die kwijt bij overschakelen naar het nieuwe TV platform.

Ter bijkomende info: Indien het toch HD opnames zijn die je kwijt bent, wat PX opgeeft op zijn support info is:

Vind je een recentere opname niet meer terug?

1. Ga in het Pickx-menu naar  > Support > Clear data en start opnieuw op.
  2. Vind je de opnamen nog altijd niet terug? Start je TV Box opnieuw op.

TV Box opnieuw opstarten:

1. Zet de schakelaar achteraan op je TV Box op OFF.
  2. Wacht tenminste een tiental seconden.
  3. Zet de schakelaar terug op ON.
  4. De controlelampjes aan de voorkant van je TV Box branden nu. Het opstarten is bezig.
  5. Na enkele minuten kun je opnieuw tv kijken en navigeren doorheen het Proximus TV-menu.

• Auteur
  • Apprentice
  • November 18, 2025

Heropstarten had ik al geprobeerd zowel box, decoder via procedure

Al mijn opnames werden op de v7 decoder of app ingesteld.

Waaron zouden dan de geplande opnames ook niet meer te zien zijn. Alles van mijn opnames zijn geen sd zou ik denken als het via de v7 of app gaat. 

En dan zomaar zonder een waarschuwing of zo zoiets uitvoeren lijkt me niet echt klantvriendelijk. Gisteren/vanacht waren de opnames er nog gewoon. Ook geen melding dat er update ging gebeuren of zo. 

Gewoon tv aansteken met decoder en direct update uitgevoerd.

Heb nog een oude v5 decoder die wel al even uit stond, daar zie ik ze wel nog staan toen ik die opstarte maar deze zit nu ook in een update terug een lijkt vast te zitten op het einde maar is erdoor en nu is alles van opnames en planning daar ook weg

Heb via chatbot al contact gehad ook met proximus medewerker, ze gaan het bekijken

Martin
  • November 18, 2025

TBI:

Het is niet omdat ze met de app nog te zien zijn dat ze daarom nog op de V7 te zien zijn (dit probleem valt bij meerdere klanten voor en heeft daarom niet altijd iets met update van de decoder te maken), dit moet iets met de synchronisatie tussen de beide te maken hebben.

Niet zo duidelijk uit je uitleg af te leiden maar ik veronderstel dat je dit onderstaande :

1. Ga in het Pickx-menu naar  > Support > Clear data en start opnieuw op.
  2. Vind je de opnamen nog altijd niet terug? Start je TV Box opnieuw op.

dan ook niets opgeleverde heeft.

PS: Aan de software versie kun je zien via instellingen van de v7 decoder kan je zie of je al op het nieuw TV platform staat, in dit geval begint die met een 6.xxxxxx ipv 5.xxxxxx

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • scroll naar beneden tot aan:
  • > “Support “
              |- Systeeminfo 
                    -> (daar kun je dan de app versie zien APP-6…….of ze begint met een 6.

• Auteur
  • Apprentice
  • Antwoord
  • November 18, 2025

Opnames zijn er deze namiddag terug bijgekomen ook de geplande.

Dus is opgelost