Vraag

Reclame doorspoelen binnenkort niet meer mogelijk.

  • 10 August 2021
  • 29 reacties
  • 2012 Bekeken


Toon eerste bericht

29 reacties

Dan zijn er wel gevolgen aan gekoppeld, maar ieder zijn mening uiteraard…..

Reputatie 1
Badge

Gewoon eerlijk mensen... 

Iedereen is al die reclame toch gewoon kotsbeu! 

En hoe zit het met ONZE RECHTEN ALS CONSUMENT? 

Gaan we naar de toestand (zoals in "Dark Mirror" dacht ik), waarbij een CAMERA controleert of we wel de reclame bekijken en hoe we reageren op bepaalde producten? 

Of waarbij je de hele dag enkel advertenties kan kijken, terwijl je moet fietsen om energie te produceren?

TIPS OM JE TE BESCHERMEN:

- Geen reclame of illegale tracking via INTERNET door Adblockers en door bv minstens Firefox of de Brave Browser te gebruiken 

- Geen reclame op het gehele ANDROID SYSTEEM via AdGuard Pro, en je kan FB, Instagram, YouTube allemaal vervangen door "gelijkaardige programma's" (zoek op "FB Friendly", "IG van The Dice", "YT Vanced") die dezelfde inhoud tonen ZONDER ALLE ROTZOOI aan reclame, suggesties, popups, cookies en daarbovenop het misbruik van je gegevens

- Kijk alle PRIVACY / ADVERTISING INSTELLINGEN na van Windows 10, iOS, Android, je Google Account, alle apps, FB, IG en YT... En zelfs Proximus zelf op je BBOX... Waar je heel veel kan uitschakelen en blokkeren!

- Laat geen gedrukte pers en reclame toe in je brievenbus, neem ENKEL de elektronische versie van je lievelingswinkel(s) en spaar het milieu

ERGERNISSEN IVM ADVERTISING 

- VOETBAL: die zeer heldere LED panelen met bewegende beelden zijn MATELOOS IRRITEREND en leiden enorm af... WEG ERMEE!  Idem dito voor die domme achterwanden en flesjes cola (in de sport!)

- WIELRENNEN: Weg met dat die reclame op alles en iedereen! En wil iemand die auto van Rodania wegjagen voordat mensen OPZETTELIJK NIET HET GEADVERTEERDE PRODUCT KOPEN uit pure frustratie?

- EVENEMENTEN, SPORTCUPS, VENUES EN CENTRA: stop in Godsnaam met de Ethias Arena en de Lotto Arena, Croky Cup en tientallen gelijkaardige TOTAAL BELACHELIJKE NAMEN die totaal nietszeggend zijn...

STOP DE ONGELIMITEERDE GROEI AAN MERKNAMEN OVERAL ! 

IK WIL GEEN RECLAME, MAAR GERICHTE INFO ALS IK HET ZELF VRAAG - ZONDER DAT MEN HET DOOR ONZE STROT DUWT

WEG MET ONGEVRAAGDE RECLAME IN ONS LEVEN! 

IK HEB HET RECHT OM DAT TE WEIGEREN en door te spoelen, net zoals op mijn brievenbus! 

DE GROTE MEERDERHEID VAN KIJKERS SPOELEN NIET DOOR - Dus die paar tienduizenden die niet willen getreiterd worden, geef die onze rechten, ipv achter iedereens rug ONDERLING AFSPRAKEN TE MAKEN die dan GEVOLGEN HEBBEN VOOR IEDEREEN!! 

Zoals U merkt, heb ik een buitenproportionele afkeer van advertenties... 

EEN PAAR VOORBEELDEN 

RADIO: 1/3 verdeling tussen 20 minuten Muziek, dom geklets en eindeloos herhaalde identieke reclame... 

TELEVISIE:  Elke 20 minuten een reclameblok van 15 minuten... En ik wil ook GEEN MINUUT AAN HET BEGIN bij uitgesteld kijken! 

Ook de VRT moet zijn reclame AFSCHAFFEN als GESUBSIDIEERDE PUBLIEKE OMROEP 

INTERNET:  Ook op alle SOCIALE MEDIA loopt het de spuigaten uit MET INFLUENCERS !   Hun naam zegt toch genoeg!! En iedereen maar kopen wat deze rijke stinkers "adviseren" 

HET VERHAALTJE "DAT HET NODIG" IS OM VOORUITSPOELEN TE BLOKKEREN VOOR DE WINSTEN, IS PURE ONZIN - de meeste mensen hadden zelfs geen geen mogelijkheid om dit te doen!

En bij PROXIMUS BETAAL IK GRAAG 5 EURO om te kunnen doorspoelen. 

WANNEER GRIJPT DE REGERING IN?? Wat gebeurt er om de consument te helpen? 

DIE PAAR DUIZENDEN FERVENTE ANTI-RECLAME KLANTEN MAKEN HET VERSCHIL NIET. 

Wat er nu gebeuren zal :  iedereen zal beginnen met ALTERNATIEVE STREAMING DIENSTEN. 

LIVE / SERIËLE TELEVISIE ZAL ZWAAR LIJDEN,  

HET GAAT OM HET PRINCIPE van keuzevrijheid, waar iedereen bv dan 5€ betaalde om reclamevrij te kunnen kijken. 

 

​​​​​

 

Van mij mag het eens tijd worden dat doorspoelen van reclame betalend word; want blijkbaar krijgt men hier ook niet gratis reclame folders in de bus. Daar word natuurlijk niets over gezegd want het zijn ook steeds dezelfde, en je kan ze direct weg gooien. Maar o wee als hun programma onderbroken word. daarom zit er niets anders op om er voor te betalen als men spoelt vind ik. Ik weet dat dit hier weer al niet zal gebeuren omdat de rest van problemen niet gemaakt geraakt. Maar bij de andere operators zal dit wel geen probleem zijn vermoed ik.

Reputatie 3
Badge +1

@Mario091166  doorspoelen van de reclame is betalend wij betalen er voor, als je alles moet zien van reclame wel dan moeten we geen tv meer zien tegen da je de film hebt gezien is het bed tijd :joy:

en nu beginnen ze met de reclame te verplichten, wat gaat het volgende zijn ?? om de 5 min reclame zoals in America en andere landen die het al doen, en dat gaat minder fijn zijn maar zal ook nog wel komen.

meeste dingen waaien over van America fantastich land toch :laughing:

Eigelijk duwen ze de mensen naar de streaming diensten, mensen die geen reclame willen kijken streaming diensten, zoals netflix, amazon, disney+, apple tv+, streamz is van telenet dus dat hebben we niet, kunnen we apart nemen maar die zijn al rijk genoeg :laughing:.

in America bestaat het vooral uit streaming diensten en zo zal het hier ook wel worden 

 

Reputatie 1
Badge

@Mario091166  doorspoelen van de reclame is betalend wij betalen er voor, als je alles moet zien van reclame wel dan moeten we geen tv meer zien tegen da je de film hebt gezien is het bed tijd :joy:

en nu beginnen ze met de reclame te verplichten, wat gaat het volgende zijn ?? om de 5 min reclame zoals in America en andere landen die het al doen, en dat gaat minder fijn zijn maar zal ook nog wel komen.

meeste dingen waaien over van America fantastich land toch :laughing:

Eigelijk duwen ze de mensen naar de streaming diensten, mensen die geen reclame willen kijken streaming diensten, zoals netflix, amazon, disney+, apple tv+, streamz is van telenet dus dat hebben we niet, kunnen we apart nemen maar die zijn al rijk genoeg :laughing:.

in America bestaat het vooral uit streaming diensten en zo zal het hier ook wel worden 

 

Je hebt je volst recht om zo te reageren, maar ik vind dat spoelen gewoon gewoon betalend moet worden. En niet enkel voor die paar zenders, maar ook duizend anderen. En buiten Proximus zie ik ook vaak op andere zenders via mijn Dreambox waar ik meer dan 11600 zenders kan op ontvangen. Maar je kiest zelf of je reclame wil of niet, en dat vind je meestal op commerciële zenders.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Reageer