Hallo allemaal,
Hallo Proximus,
Via deze link, https://userbase.be/forum/viewtopic.php?f=43&t=58971 heb ik gelezen dat de V5 decoders niet meer zullen werken vanaf 15 januari 2021.
Gaat het hier over de gewone V5 decoders of de V5 compact decoders?
Of misschien enkel maar de V5 decoders die hardware problemen ondervinden?
Mijn 3 v5 compact decoders doen het nog goed momenteel. Mocht het niet 15 januari 2021 zijn, weet Proximus ongeveer hoelang de v5 compact decoder nog zal ondersteund worden?
Alvast bedankt voor wat meer info.
Timm1983
Ja dat klopt want er zijn er nog die dit bericht gekregen hebben dat de v5 decoder ondersteuning stopt op 15 jan 2020, mijn buur heeft die ook hekregen en de V5 werd vervangen door een V5-Compact.
@ Martin,
Dus het betreft enkel de V5 decoders die zullen omgeruild worden voor een V5 compact. Aangezien ik al beschik over 3 V5 compact decoders die ik kort na mijn verhuis thuis geleverd kreeg zo’n 2 jaar geleden.
Hoelang zullen de V5 compact decoders dan nog bruikbaar zijn? En de uiteindelijke omruiling van V5 compact in de toekomst toe, naar een V6 of V7 decoder voor wie deze nog niet heeft pas eind 2021? Misschien toch een V6 of V7 decoder voor kijkers met een Ultra HD Smart TV?
Timm1983
Ik veronderstel dat Proximus daar zelf nog geen antwoord zal kunnen op geven wanneer het einde van de V5-C in zicht komt en ook nu reeds kan de v5-C omgeruild worden voor een V7 decoder als er aan bepaalde voorwaarden voldaan wordt.
De V6 decoder wordt niet meer gecommercialiseerd wegens vervelende bugs, dus alle ogen blijven nu gericht naar de V7 decoder.
Maar morgen als de proximus forummedewerkers hier de draad opnemen morgen, kunnen ze u hieromtrent meer info bezorgen.
@ Martin,
Dus het betreft enkel de V5 decoders die zullen omgeruild worden voor een V5 compact. Aangezien ik al beschik over 3 V5 compact decoders die ik kort na mijn verhuis thuis geleverd kreeg zo’n 2 jaar geleden.
Hoelang zullen de V5 compact decoders dan nog bruikbaar zijn? En de uiteindelijke omruiling van V5 compact in de toekomst toe, naar een V6 of V7 decoder voor wie deze nog niet heeft pas eind 2021? Misschien toch een V6 of V7 decoder voor kijkers met een Ultra HD Smart TV?
Timm1983
hi een exacte datum voor het einde van de v5 is nog niet gekend
je kan wel je v5 laten omruilen voor een v7 eventueel
hi een exacte datum voor het einde van de v5 is nog niet gekend
bedoel je de V5 of de V5-compact want op het bericht dat proximus verstuurt staat dat de V5 zou stoppen met werken op 15/01/221 of is dat dan niet voor iedereen die een V5 heeft ?
hi een exacte datum voor het einde van de v5 is nog niet gekend
bedoel je de V5 of de V5-compact want op het bericht dat proximus verstuurt staat dat de V5 zou stoppen met werken op 15/01/221 of is dat dan niet voor iedereen die een V5 heeft ?
de v5c
@ jonathandr
Dus de V5 compact, ik heb er zo 3, deze worden dan geleidelijk aan automatisch omgeruild voor een V7 tegen 15/01/2021?
Timm1983
Mijn moeder heeft ook nog een gekochte v5 (met schijf) blijft die dan nog werken ? en in haar keuken staat een v5 compact.
Dat zal wel voor iedere v5 decoder het geval zijn of het nu een gekochte of een gehuurde is!
De V5-C komt niet te vervallen.
Ja, ik zit hier met hetzelfde probleem, maar dan een gehuurde V5 decoder.
Hopelijk kan ik ook omruilen voor een v7…
Want de volgende die komt te vervallen is dan ook weer de v5c en dan zit je weer met de omruil -_-
Zou er iemand van Proximus dit kunnen checken voor mij?
Zal hoogst waarschijnlijk voor morgen zijn als de proximus forummedewerkers hier de draad opnemen
ondertussen best, indien het nog niet gebeurd is, zoveel mogelijk je → profielgegevens invullen/aanvullen : (inloggen - avatar aanklikken scherm rechts boven - profiel bewerken en opslaan)In het veld "Ticket" kan je eventueel bijkomende gegevens plaatsen. zodat de prox medewerkers hier direct mee aan de slag kunnen
@ Martin,
In antwoord op uw voorlaatste bericht, u schrijft dat de v5 compact niet komt te vervallen, nochtans schreef jonathandr hier dat de omruiling is voor de v5 compact decoder. Ik wacht nog wat af, het is toch zo dat Proximus op mijn vader zijn naam staat want ik woon nog thuis, we hebben Internet, vaste telefoon, mijn ouders hebben elk een gsm abonnement bij Proximus, en we hebben het gewone Entertainmentpakket met BBC Entertainment, FOX en Disovery ID.
Timm
je kan in feite zowel de v5 als de v5 compact laten omruilen voor een v7 als je aan bepaalde voorwaarden voldoet afhankelijk wat voor Proximus pack en formule je hebt en dit wordt dan nagetrokken of je aan de voorwaarden voldoet en als dit so is gaan de prox forummedwerkers je dan ook mededelen of je uw decoder(s) kan omruilen voor een v7.
@ Proximus,
Pas vanaf begin volgend jaar 2021, zoals aangegeven zou ik mijn 3 V5 compact decoders willen omruilen voor een V7.
Ik wacht liever nog even af omdat ik gelezen heb dat de V7 hier en daar nog een paar bugs bevat en ik weet ook niet of de opnames die gemaakt zijn op de V5 compact ook te bekijken zullen zijn op de V7, vandaar dat ik liever nog wat wacht met omruilen, ik zal jullie begin volgend jaar nog iets laten weten, maar ik kijk er in ieder geval wel naar uit naar de V7 decoder die op android draait.
Timm1983
Korte termijn opname zijn geen probleem, maar lange termijn opnames zijn nog niet mogelijk met de v7, en de opnames die op een andere decoder al langer bewaard zijn,
kan je op dit moment nog niet bekijken op de V7.
@ Proximus,
Ik heb die post https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=58971 ook gevonden. Onze decoder is een V5 Cisco 116 met harddisk. Maar wij hebben tot nu toe nog geen bericht ontvangen dat de decoder niet meer zou werken vanaf 15 januari 2021 of dat de decoder zou vervangen worden. Nu hebben wij wel al een tijdje problemen met programma’s opnemen. We kunnen namelijk niet meer kiezen of het programma op de harddisk of in de cloud wordt opgenomen.
Wat moeten we doen?
slaat dit bericht niet gewoon op de v4 decoders die vervangen worden!
@ Proximus,
Ik heb die post https://userbase.be/forum/viewtopic.php?t=58971 ook gevonden. Onze decoder is een V5 Cisco 116 met harddisk. Maar wij hebben tot nu toe nog geen bericht ontvangen dat de decoder niet meer zou werken vanaf 15 januari 2021 of dat de decoder zou vervangen worden. Nu hebben wij wel al een tijdje problemen met programma’s opnemen. We kunnen namelijk niet meer kiezen of het programma op de harddisk of in de cloud wordt opgenomen.
Wat moeten we doen?
Volgens het franstalige proximus zou het gaan om 23.000 settopboxen die zijn gedetecteerd met een hardwareprobleem, dus deze worden vervangen
Mijn moeder heeft ook nog een gekochte V5 met disk en heeft nog geen brief ontvangen, een 2de decoder V5c heeft ze ook.
Wil dit dan niet zeggen dat het alleen deze zijn die met een hardware fout zitten en dus niet iedereen.
Wil dit dan niet zeggen dat het alleen deze zijn die met een hardware fout zitten en dus niet iedereen.
Zo versta ik het ook, enkel deze met een hardware probleem…. tenzij er door PX nog in een andere richting wordt gegaan.
De klanten die hierbij betrokken waren hebben allemaal eenberichtgekregen van ons. Er zijn inderdaad zo’n 25000 decoders vervangen op deze manier.
Het is niet zo dat de V5 niet meer gebruikt mag/kan worden. Op de moment dat die uit roulatie genomen zal worden zal je ook gecontacteerd worden.
Wat gaat er gebeuren met de decoders ( V5) die eigendom zijn van de klant ?
Ik heb er nog twee die prima werken.
TUI: Bij het uit circulatie brengen van de V4 werden die vervangen door een v5-Compact, dus zal dit naar agologie zo ook wel zijn ….
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.