Beantwoord

Proximus tv service niet beschikbaar decoder android v7

  • 10 July 2021
  • 7 reacties
  • 2360 Bekeken

Beste,

 

ben sinds kort klant bij proximus.

Klantnummer 26804621

Internet werkt, maar heb problemen met de proximus tv service. De decoder v7 is aangesloten  op de modem met utp . Heeft een dhcp gekregen van de router, heeft ook internet (youtube werkt, google diensten werken op de decoder), maar de pickx applicatie werkt niet op de tv. Krijg steeds de melding : “proximus tv service  niet beschikbaar: valideer dat je geconnecteerd bent met het proximus netwerk ….”

 

De decoder is zeker verbonden, want deze heeft internet. Wat heb ik al gedaan:

-Modem herstart, decoder herstart en gereset.
-Decoder in dmz geplaatst, firewall op low gezet (je weet nooit dat proximus hun eigen diensten blokkeert)

 

Niets helpt. Ik sta reeds 38 min in wacht voor de servicedesk een zaterdag is niet ideaal.

 

Heeft iemand een idee? 

Heb het gevoel dat mijn tv account niet gekoppeld is aan mijn account.

 

Met vriendelijke groet

 

icon

Beste antwoord door YorickP 12 July 2021, 11:30

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

7 reacties

Inderdaad aangezien je nog niet lang klant bent zal er maandag bestiemand van het Proximus forum team even natrekken of je proximus Pickx al of juist gekoppeld is aan je TV profiel.

Dan werkt het bijna zeker ook nog niet via de webversie http://proximuspickx.be als je even probeert op je pc/laptop. Enfin de Prox forummedewerkers zulle je maandag wel verder helpen.

app werkt wel op laptop en gsm

Ja dan is pickx wel gekoppeld aan je TV profiel en volgens mij kan het ook niet de reden zijn dat er reeds te veel apparaten gekoppeld zijn aan Pickx (max 5 toestellen) , want de decoder zal wel wel niet meegeteld worden, als je de pickxapp op je decoder her installeert helpt dat ook niet ?

dat gaat niet. Pickx kan niet geïnstalleerd worden op dit apparaat

Sorry,  inderdaad is een voorgeïnstalleerde app op de v7 decoder!

mss dat je het op je smart TV wel kan dan.

Morgen kunnen de Prox forummedewerkers je hiermee dan verder helpen en daarom best zoveel mogelijk privégegevens invullen/aanvullen in je → ForumProfiel, in de met "privé aangeduide tekstvelden, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.
Klik tenslotte onderaan links op "sla wijzigingen op"
In het vak "Ticket (Privé)" kun je bv. nog bijkomende informatie zetten.

Reputatie 6
Badge +3

Ik heb even uw lijn nagekeken.

Alle TV diensten staan alvast juist geconfigureerd. Maar ik zie dat uw decoder nog niet geregistreerd is geraakt op ons netwerk.

Aangezien er al gevraagd is geweest om de decoder te resetten, zouden we de verbinding even moeten nakijken. U zei dat de decoder met utp verbonden was, is dit rechtstreeks of zit er nog een router/switch/repeater tussen?

Heeft u de mogelijkheid om eventueel een andere utp kabel te testen tussen de decoder en modem? Eventueel ook een andere poort op de modem gebruiken om de decoder te verbinden.

Beste Yorick,

 

Ik zet decoder aan en alles werkt.

 

Bedankt!