Skip to main content

Proximus TV geraakt maar niet geactiveerd

• June 14, 2025
  • 9 reacties
  • 148 Bekeken

Ik dacht dat een aantal zaken toevoegen bij Proximus eenvoudig zou zijn maar tot op vandaag al meer met de verschillende departementen aan de lijn gehangen dan iets van Proximus te kunnen gebruiken.

TV & sim kaarten besteld iets meer dan een week geleden, installatie moest ik wel zelf doen want dat is blijkbaar de standaard tegenwoordig.

Aankomst Apple TV & sim kaarten mooi op woensdag.

Aansluiten is ok maar bij inloggen ontdek ik dat de TV niet geactiveerd is, ‘guest modus’.

Een eerste telefoontje, sorry het zou al actief moeten staan maar het kan soms iets langer duren, in de loop van de dag komt het in orde.

Een tweede telefoontje s’avonds wanneer het erop lijkt dat het misschien wel niet in orde komt die dag ‘we hebben het doorgegeven, morgen zeker ok’.

De volgende dag meer van hetzelfde tot savonds iemand opmerkt dat de order niet ‘doorgaat’. Wat dat ook moge betekenen. Een ‘ticketje’ wordt aangemaakt en het zou nog die nacht of wel sochtends vroeg worden opgenomen en opgelost. Ik zou ook een bevestiging krijgen van het ticketje maar hier is geen spoor van.

Ondertussen toch ook maar een mailtje gestuurd naar de klantenservice.

Inderdaad “er is een probleem met uw order dat voor een onbekende reden niet wordt doorgevoerd, ik heb een ticketje aangemaakt”.

Ondertussen nog steeds geen voortgang.

Als resultaat staan de extra SIM & Wifi Booster ook op hold.

Is dit nu echt zo moeilijk om in 2025 zoiets in orde te krijgen?

De mensen zijn allemaal vriendelijk en kunnen er wellicht ook weinig aan doen maar dit geeft toch een heel slecht start signaal voor iemand die feitelijk voor het eerst overschakelt op Proximus.

Ik geef het nog tot maandag en daarna ga ik terug in zee met hetgeen ik bekend mee was.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

9 reacties

Mutlie
  • June 14, 2025

Er is blijkbaar iets mis dieper in het systeem.

In dit forum kan je niet eerder dan maandag geholpen worden. De Proximusmedewerkers komen niet langs in het weekend.
In afwachting kan je best zoveel mogelijk (privé)gegevens invullen in je → ForumProfiel. Geen zorg, enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken. Klik daarna  onderaan links op "sla wijzigingen op".
Maandag kan dan  een Proximusmedewerker dit draadje oppikken en direct actie ondernemen.

• Auteur
  • Apprentice
  • June 16, 2025

Via customer service - technische problemen gehoord dat het probleem gelegen is aan het feit dat ‘een technieker moet komen om de TV te activeren’.

Nu had ik effectief bij de aanvraag van mijn product gevraagd of dit allemaal in orde kon worden gebracht door iemand omdat ik de woning pas heb overgenomen en nog nooit met Proximus had gewerkt. ‘Kon niet’, ‘zou ook geld kosten’, ‘moet je zelf doen’, ‘is makkelijk’ zei customer service mij.

Zo gezegd zo gedaan, alles geinstalleerd en inderdaad niet bijster moeilijk.

Echter moet er nu, 2 weken na de feiten, toch iemand langs komen ‘om de boel te activeren’.

Ja jongens waar zijn we mee bezig?

Ondertussen is mijn verlof gedaan en moet ik nog een verlofdag pakken om die technieker binnen te laten om kabeltjes te bekijken die ik zelf al aangesloten heb.

Wie gaat dat bekostigen? Vakantiedagen groeien ook niet aan de boom.

Maar bon, eerst nog wachten op een telefoontje voor een afspraak.

Vandaag toch terug eens passeren bij Telenet om te zien hoe rap zij de zaken in orde kunnen brengen en of zij ‘ook een technieker nodig hebben om de zaken te activeren’.

Martin
  • June 16, 2025

FYI: In sommige gevallen moet er inderdaad soms een technieker langskomen om een koppeling te maken in de ROP (glasvezel straatkas ) en dan kan het zijn dat de technieker evt aan huis moet komen om deze koppeling met je binnenkomende introlijn te kontroleren of alles in orde is, maar bv in het geval er vroeger al een VDSL aansluiting geweest is zal dit normaal niet meer nodig zijn.

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • June 16, 2025

@FACTS 

oprechte excuses.

Ik heb je bericht doorgestuurd naar de technische diensten met dringende vraag voor hulp en oplossing.

mvg

Tina

• Auteur
  • Apprentice
  • June 16, 2025

Ik kreeg net een email met de vraag om een levering in te plannen van de producten die hier al zijn.

Wanneer ik dit dan op de eerstvolgende datum probeer te zetten (inclusief de activatie) krijg ik een foutmelding.

Ik heb vorige week ook al meerdere dergelijke mails gekregen gevolgd door een foutmelding ondanks het feit dat alles reeds ontvangen werd.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • June 17, 2025

@FACTS 

Ik stel vast dat je digitale tv -optie- actief staat.

Welke foutmelding krijg je wanneer de de v7c aansluit?

Geert

• Auteur
  • Apprentice
  • June 17, 2025

@FACTS 

Ik stel vast dat je digitale tv -optie- actief staat.

Welke foutmelding krijg je wanneer de de v7c aansluit?

Geert

Proximus: you are in Guest Mode

Maw niet mogelijk om iets te doen

Proximus Products:

Geen TV te zien

• Auteur
  • Apprentice
  • June 17, 2025

Nu deze foutmelding: It seems your account has not been created correctly. Please contact the helpdesk to fix the problem.

Letterlijk meer dan 5min proberen binnen te geraken op dat nummer 080099696

Maar je moet een gsm nummer hebben dat hij aanvaard en dat doet die dus niet. Dus ipv van iemand aan de lijn te krijgen legt dat ding gewoon af.

Dan 5 keer gebeld naar 080022500.

Ook hier weer van hetzelfde, geen enkel nummer wordt aanvaard en dan legt die gewoon zelf toe.

Een robbertje “Hoe maak ik een klant echt zo gedegouteerd mogelijk dat die nooit nog bij ons terug komt”

• Auteur
  • Apprentice
  • June 18, 2025

Gisteren avond 17/06: 30min tevergeefs via telefoon proberen binnen te geraken. Om de een of andere reden wordt mijn telefoonnummer nog steeds niet geaccepteerd en blijft het telefoonnummer ook nog steeds gelinkt aan het nummer van de vorige bewoners. 

Daarna eindelijk binnen geraakt en een vriendelijke man aan de lijn gehad gedurende 40min (30min daarvan waren weliswaar wachtmuziek waarbij hij de problemen probeerde te localiseren / op te lossen)

Blijkbaar was het IT ticket nog niet opgestart en zou dit nu pas gebeuren.. Wat is er dan vorige week allemaal gebeurd? Mails + telefoons worden genegeerd??

IT ticket werd bevestigd en zou dan de volgende ochtend opgelost worden

Proximus zou me ook de volgende dag bellen met de status / oplossing zodat het tegen de lunch opgelost is. 

Deze ochtend 18/06 9:30am telefoon van Proximus (de administratie): Het ticket zit pas sinds gisteren bij de IT, het zal nog 2 a 3 werkdagen duren vooraleer dit in orde komt

Flashback!

Ik ben het toch wel zat en vraag om meteen alles te annuleren.

Geen zin meer in dit gedoe.

Antwoord: dit kan niet, de zaken moeten eerst werken vooraleer deze geannuleerd kunnen worden