Ik dacht dat een aantal zaken toevoegen bij Proximus eenvoudig zou zijn maar tot op vandaag al meer met de verschillende departementen aan de lijn gehangen dan iets van Proximus te kunnen gebruiken.
TV & sim kaarten besteld iets meer dan een week geleden, installatie moest ik wel zelf doen want dat is blijkbaar de standaard tegenwoordig.
Aankomst Apple TV & sim kaarten mooi op woensdag.
Aansluiten is ok maar bij inloggen ontdek ik dat de TV niet geactiveerd is, ‘guest modus’.
Een eerste telefoontje, sorry het zou al actief moeten staan maar het kan soms iets langer duren, in de loop van de dag komt het in orde.
Een tweede telefoontje s’avonds wanneer het erop lijkt dat het misschien wel niet in orde komt die dag ‘we hebben het doorgegeven, morgen zeker ok’.
De volgende dag meer van hetzelfde tot savonds iemand opmerkt dat de order niet ‘doorgaat’. Wat dat ook moge betekenen. Een ‘ticketje’ wordt aangemaakt en het zou nog die nacht of wel sochtends vroeg worden opgenomen en opgelost. Ik zou ook een bevestiging krijgen van het ticketje maar hier is geen spoor van.
Ondertussen toch ook maar een mailtje gestuurd naar de klantenservice.
Inderdaad “er is een probleem met uw order dat voor een onbekende reden niet wordt doorgevoerd, ik heb een ticketje aangemaakt”.
Ondertussen nog steeds geen voortgang.
Als resultaat staan de extra SIM & Wifi Booster ook op hold.
Is dit nu echt zo moeilijk om in 2025 zoiets in orde te krijgen?
De mensen zijn allemaal vriendelijk en kunnen er wellicht ook weinig aan doen maar dit geeft toch een heel slecht start signaal voor iemand die feitelijk voor het eerst overschakelt op Proximus.
Ik geef het nog tot maandag en daarna ga ik terug in zee met hetgeen ik bekend mee was.