Skip to main content
Antwoord

Proximus TV - Authenticatie fout

• July 11, 2025
  • 8 reacties
  • 1101 Bekeken

Beste, 
Al 4 dagen geen TV wegens authenticatie fout.
Enige aanwijzing wanneer dit opgelost is?
4 dagen onbeschikbaarheid van een dienst is lang.
Mvg,
Mafalda

Beste antwoord door andre_vanrompaey

Ik had zonet óók een authenticatiefout.

Na wat zoeken ben ik op de volgende pagina terechtgekomen:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_tv/particulieren/support/televisie/een-tv-probleem-oplossen/tv-problemen/een-probleem-met-tv-vind-snel-een-oplossing.html

Daar heb ik de optie "Foutmeldingen" aangetikt.

Dan de internetlijn laten uittesten (was geen probleem mee).

Dan de TV-Box laten resetten door Proximus.

De box liep door zijn opstartprocedure, ... en het probleem was opgelost.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

8 reacties

Martin
  • July 11, 2025

Nu zullen er geen PX moderatoren meer reageren hier op het forum, pas maandag komen ze terug langs. (wel blijft de helpdesk 080022800 bereikbaar)

Heb je al contact gehad met de helpdesk  en hebben ze u al aanbevelingen gegeven wat je zelf kan proberen zoals toestellen herstarten of resetten.

Tip: Noteer in je → ForumProfiel zoveel mogelijk (privé) klantgegevens, om u vlotter te kunnen helpen. In het veld "Ticket" kun je nog specifieke/privé-informatie vermelden of iets wat je belangrijk acht i.v.m. je vraag.
Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op". Meld het hier zodra dit gebeurd is.

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • July 14, 2025

@Mafalda Als u uw lijnnummer of klantennummer aan uw forumprofiel toevoegt (zoals Martin hierboven uitlegt), kunnen we het langs deze kant ook eens uittesten.

Heeft u de decoder al eens volledig herstart of reset? Vermeldt het alleen Authentication error of geeft hij ook meer info?

Ik had zonet óók een authenticatiefout.

Na wat zoeken ben ik op de volgende pagina terechtgekomen:

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_trouble_global_tv/particulieren/support/televisie/een-tv-probleem-oplossen/tv-problemen/een-probleem-met-tv-vind-snel-een-oplossing.html

Daar heb ik de optie "Foutmeldingen" aangetikt.

Dan de internetlijn laten uittesten (was geen probleem mee).

Dan de TV-Box laten resetten door Proximus.

De box liep door zijn opstartprocedure, ... en het probleem was opgelost.

Mutlie
  • August 10, 2025

Ik zeg het maar.

Het was een algemene fout of storing die zelfs de krant heeft gehaald

Wij hadden ze vm ook, zonet de tv en decoder opgestart en de authenticatie fout verdween vanzelf na 2 seconden. Alles lijkt terug normaal te functioneren.

Martin
  • August 10, 2025

Je moet eens zeggen tegen die kranten dat ze liegen dat het niet algemeen is,  en je weet al waarom zeker 😉

Maar er zullen er wel heel veel geweest zijn, aan de piek aan storingsmeldingen te zien:

Mutlie
  • August 10, 2025

Je moet eens zeggen tegen die kranten dat ze liegen dat het niet algemeen is,  en je weet al waarom zeker 😉

Yep, zoals gewoonlijk had jij geen enkel probleem.  😋😎😁  
Zoals gewoonlijk of zoals  altijd? Dat is me toch nog niet heel duidelijk 😉 

Alle gekheid op een stokje, de term “algemeen”  is mijn “werk”. Of dat woord ook letterlijk in het artikel stond kan ik niet eens meer zeker zeggen nu de tekst is aangepast want na mijn bijdrage zijn  de problemen met de server opgelost. Dat er veel klanten getroffen waren is nochtans een feit. Maar inderdaad, jij (alweer) niet, was ook te denken 😋
Anderzijds spreekt het (gewijzigde) artikel over werkzaamheden aan  “de” server en niet aan  “een”  server. Heb ik het nu verkeerd begrepen of fout van de journalist? Ik heb het alleszins niet verkeerd gelezen. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • August 10, 2025

Het stond op Belga en alle kranten die daarvoor betalen nemen dat dan over. Ik dacht dat ze spraken van “vele” klanten. Vele klanten kan “algemeen” zijn of niet. Iedereen belt uiteraard niet. Maar mij leek het over het hele land, maar vanuit Mesen of Krottegem bellen er niet veel. Zelfs bij Proximus leek er wat kapot : een core server zelfs. Als een core server problemen veroorzaakt bij vele klanten is het toch bijna een algemene storing. 😘
Kan iedereen daarmee leven?
Dan blijven zeker nog over : de conflicten in het Verre Oosten en in Oekraine. Ook nog een vijftigtal minder belangrijke oorlogen waarover Belga niet praat. Bij gebrek aan personeel, en hun core server die niet goed genoeg marcheert. Voor de pride in Antwerpen had iedereen tijd, zelfs de Standaard. Die waren vroeger toch katholiek. En hun artikel was zeer interessant. 

Martin
  • August 10, 2025

Voor wat het nog waard is:
Heb op verschillende media liggen zoeken en daaruit blijkt dat het duidelijk niet algemeen was.