Proximus Pickx via Apple Safari

  • 5 November 2019
  • 14 reacties
  • 800 Bekeken

Waarom?

Wanneer bieden jullie Proximus Pickx eindelijk aan al deze gebruikers?


14 reacties

Reputatie 7
Badge +4

Het is perfect mogelijk om Proximus Pickx te gebruiken op  een Apple Desktop of MacBook (Pro) door het gebruik van een andere browser bv. Chrome of Firefox.
Safari browser voor desktop gebruikt een ander stream formaat en beveiliging die momenteel nog niet ondersteund wordt door Proximus. Er wordt wel aan gewerkt om dit in de toekomst te ondersteunen maar hier is nog geen datum voor beschikbaar.

Beste SamuelD

Na zes maanden werken aan een Apple Safari versie van jullie applicatie, zijn jullie nog niet erg goed opgeschoten. In de nieuwe melding die ik nu krijg, is ook Firefox uit de boot gevallen: “Deze browser is niet compatibel. Download Chrome op uw computer.” Basta!

Het idee dat een browser compatibel moet zijn aan een applicatie, is de wereld op zijn kop en baart me zorgen over de aanpak van Proximus: heb je geen Google Chrome of Microsoft, dan heb je pech.

Een ontgoochelde klant.

 

nochtans heb ik geen probleem met FF heb je de laatste versie en als dit zo is probeer ook  eens door de cookies en cache te wissen ook je ad-blocker eens uitzetten indien je van deze gebruik maakt want die kan ook soms roet in het eten strooien.

Dank je wel Martin en je hebt gelijk, het werkt inderdaad (nog) op FF. Maar FF wordt niet meer opgegeven als ‘gesupporterd’. Wat is de volgende stap? Enkel Google? Good voor Proximus, maar dan wel zonder mij.

 
Reputatie 2
Badge +1

Hallo Proximus

 

Hebben jullie al reeds meer info wanneer Safari ondersteund zal worden voor Pickx ?

nog altijd geen verandering in het vooruitzicht blijkbaar op de site wordt het nog altijd als volgt aangegeven:

 

Reputatie 1

Kan best zijn dat je het met Chrome kan oplossen (zo moet ik het nu helaas doen), maar dit is idd bijzonder onrespectvol tegenover MacOS-gebruikers.

Reputatie 2
Badge +1

Chrome installeren is absoluut niet aan te raden daar dit een Google product is…

Momenteel weet ik het op te lossen via Edge op de Mac, maar ik zou mijn Safari browser willen gebruiken om dit te kunnen doen, dit kan toch zo moeilijk niet zijn Proximus ???

 

Ik heb zonet mijn Proximus pack vervolledigd, dit gaat mij toch geen spijt doen opleveren zeker ???

Reputatie 1

Op mijn Mac Mini met Chrome versie 109.XXX werkt het ook niet, ik kan de tv gids en alles zien, maar de stream starten lukt niet.

Reputatie 7
Badge +5

@Jo_041 Enkel via die browser? Heb je al eens geprobeerd om de cookies te wissen? Lukt dit wel via een private venster?

Reputatie 1

Hoi Daisy.

Het is een schone installatie geweest, dus aan het koekjesfabriek kan het niet echt liggen.

Een privé venster heb ik nog niet geprobeerd,  ga ik vanavond eens uitproberen. 

In safari lukt het niet en Firefox heb ik niet geïnstalleerd.  Het zou gewoon via chrome moeten werken... Netflix, vtmgo, youtube, ... werken gewoon.

Reputatie 7
Badge +5

@Jo_041 Als je het geprobeerd hebt laat ons dan zeker weten hoe het is gegaan. 

Reputatie 1

Hahaha raar maar waar, cookies verwijderd op mijn smartphone en nu werkt het in de chrome op mijn mac. 

Dus problem solved..

 

Reputatie 5
Badge +2

@Jo_041  Dat is goed om te horen.

Reageer