Probleem:
- Onstabiele Proximus Pickx applicatie.
- Symptomen:
- De Pickx applicatie valt meerdere keren per avond stil (rond-draaiend wiel). Dit gebeurt zowel bij programma’s op Live TV, bij opgenomen programma’s en bij uitgesteld kijken via de TV Gids.
- Wanneer de Pickx applicatie stil valt, blijft de VTM Go app, de Netflix app en de Prime app wel werken.
- Ondanks reeds ondernomen acties, blijft het probleem zich voordoen sinds 19/05/2025.
Configuratie:
- Internet signaal gaat van Proximus modem direct naar de Apple TV via ethernet kabel.
- Er is geen Proximus Decoder.
- Laatste update van Apple TV: tvOS 18.5
- Laatste versie van de Pickx app
Reeds ondernomen acties:
- Proximus modem werd volledig stilgezet en na enige tijd herstart.
- Apple TV werd volledig verwijderd en geherinstalleerd.
- Proximus app werd volledig verwijderd en opnieuw opgeladen.
- Melding op 21/05/2025 bij de klantendienst. Deze bevestigt de goede kwaliteit van het ADSL signaal.
- Herstart van de Apple TV en opruimen (off-load) van de Proximus app brengt soms voor korte tijd een oplossing, maar nooit definitief.