Skip to main content
Vraag

Proximus Pickx hapert continu bij kijken via Apple TV zonder decoder

Probleem:

• Onstabiele Proximus Pickx applicatie. 
  • Symptomen: 
    • De Pickx applicatie valt meerdere keren per avond stil (rond-draaiend wiel). Dit gebeurt zowel bij programma’s op Live TV, bij opgenomen programma’s en bij uitgesteld kijken via de TV Gids. 
    • Wanneer de Pickx applicatie stil valt, blijft de VTM Go app, de Netflix app en de Prime app wel werken.
  • Ondanks reeds ondernomen acties, blijft het probleem zich voordoen sinds 19/05/2025.

Configuratie:

• Internet signaal gaat van Proximus modem direct naar de Apple TV via ethernet kabel.
  • Er is geen Proximus Decoder.
  • Laatste update van Apple TV: tvOS 18.5
  • Laatste versie van de Pickx app

Reeds ondernomen acties:

• Proximus modem werd volledig stilgezet en na enige tijd herstart.
  • Apple TV werd volledig verwijderd en geherinstalleerd.
  • Proximus app werd volledig verwijderd en opnieuw opgeladen.
  • Melding op 21/05/2025 bij de klantendienst. Deze bevestigt de goede kwaliteit van het ADSL signaal.
  • Herstart van de Apple TV en opruimen (off-load) van de Proximus app brengt soms voor korte tijd een oplossing, maar nooit definitief.
Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

2 reacties

Martin
  • 34034 reacties
  • 25 mei 2025

Proximus medewerkers komen pas maandag terug langs: 

Heb je ook al eens de internet box →gerest .

Zit je dan nog op een oude trage ADSL lijn of bedoel je een VDSL lijn die je hebt, waarbij je een minimum gegarandeerde snelheid zou moet halen, die aangegeven wordt hier→ http://proximus.be/internetsnelheid .

• Auteur
  • Apprentice
  • 1 reactie
  • 26 mei 2025

Dank voor de feedback. Kan de modem nog eens resetten, inderdaad. 

Ik schreef ADSL maar het is een VDSL lijn. Eigen speedtest en Proximus speedtest tonen een degelijke verbinding. Daar ligt het probleem niet.

Ik probeer (nog eens) bij Proximus, maar het is niet de eerste keer dat ze het bekijken, zonder ooit een duurzame oplossing te vinden. Mijn aanvoelen is dat de Pickx applicatie eigenlijk niet solide geschreven is en dat ik de technische dienst eigenlijk vraag om een R&D probleem op te lossen. 

Ten einde raad heb ik een formele klacht ingediend. Mogelijk geraken we wat hoger in de prioriteiten.