Vraag

Proximus Pickx Apple TV hapert constant!

  • 9 August 2020
  • 9 reacties
  • 885 Bekeken

Reputatie 3
Badge

Ik heb recentelijk een Apple TV aangeschaft. Alles werkt perfect op dat toestel. De Apple TV+ zelf, Netflix, iedere mogelijk app behalve Proximus Pickx. Dit is een ramp!

 

Beeld blijft op zo goed als elk kanaal elke 20-25 sec lichtjes haperen, storingen geven,… Een sync probleem zeg maar. 

 

Apple TV is verbonden met ethernet. 

 

Zijn er nog met deze beeldstoringen? Verschrikkelijk irritant om zo naar een film/programma te moeten kijken!

 

@Proximus is dit probleem bekend?


9 reacties

En op een ander toestel met de pickx app, heb je daar ook het probleem

PS: morgen pas komt iemand van Prox zelf langs.

Reputatie 3
Badge

Op mijn iPhone gisterenavond nog eventjes gekeken en dat lijkt zonder beeldartifacten te gebeuren. Is duidelijk een probleem in de app voor TV OS op de Apple TV. 

 

De app op zich werkt, maar je kan geen uitzending bekijken zonder dat er elke 20-30 sec een korte hapering, artifact in het beeld verschijnt. Het geluid/uitzending blijft dan gewoon doorgaan. Soms wanneer je 2u naar dezelfde zender kijkt, kan ik ook niet meer zappen, dan dien ik de app af te sluiten en opnieuw te openen.

 

@Proximus los dit op aub. 

Reputatie 7
Badge +4

@KevinenJess hi, heb je de mogelijkheid om dze app even te herinstalleren ?

Reputatie 3
Badge

Heb de Apple tv software al geherinstalleerd en de app al 2x

 

Mag allemaal niet baten :-)

Reputatie 3
Badge

Nogmaals app verwijderd en geherinstalleerd, exact hetzelfde. Haperend beeld op alle zenders. Soms na 30sec, soms na 2min, soms 5-10min goed en dan 3x schokjes op 1min tijd… 

 

Graag een oplossing @proximus 

Reputatie 3
Badge

Aangezien ik weer geen enkel reactie krijg van @proximus (naar goede gewoonte) ben ik maar zelf op zoek gegaan.

 

Daar ik al vermoedde dat het om een probleem met de app ging, ben ik beginnen spelen met de resoluties van de Apple TV. 

 

4K => constant haperen, valt niet te kijken naar gescalede uitzendingen zoals bv. oude film

1080P 60hz => om de 5-10sec hapering

1080P 50hz => om de 20sec hapering

1080P 30hz => flikkerend beeld, geen hapering

1080P 25hz => flikkerend beeld, geen hapering

1080P 24hz => flikkerend beeld, geen hapering

 

720P 60hz => geen haperingen meer

720P 50hz +> geen haperingen meer

 

Met andere woorden, dien je altijd 720p in te stellen alvorens je de Proximus app deftig wil bekijken, om dan voor Netflix, Apple TV,… alles weer op de standaardinstelling te plaatsen

 

Dit kan toch niet de bedoeling zijn???

 

 

@Proximus graag een REACTIE aub!!!

Reputatie 2
Badge

Ik kijk nu naar Pickx op Apple TV in "4K SDR", zonder haperingen . Mijn AppleTV is verbonden via wi-fi.

Pickx app is wel een van de traagste apps op AppleTV. Alle andere apps hebben veel sneller reactietijden als je door de menus gaat. Actie punt voor de ontwikkelaars: optimaliseer jullie app. 

Reputatie 3
Badge

Ik heb inderdaad net hetzelfde probleem, maar dacht het enkel hier was.   Ben ook op zoek gegaan en inderdaad net hetzelfde gedaan.  Ben overgegaan naar : 720P 60hz => geen haperingen meer

Geen idee over het waarom...

Reputatie 3
Badge

De zoveelste bug, waar gewoon niks aan gedaan wordt. God weet hoeveel klanten dit probleem hebben. Maar dan wel speciale abbo’s verkopen icm Apple TV’s. Triestig!

Reageer