Skip to main content

Beste,

Weten jullie al wat meer over wanneer de Proximus pickx.app beschikbaar gaat op chromecast. Ik ben heel teleurgesteld van toen zag dat je de app niet kon downloaden. Kunt er een datum op plakken?

@Saskapoe Helaas kunnen wij hier op dit moment geen datum op plakken.


Nog steeds niet? 


Volg


Is er nu al eindelijk duidelijkheid wanneer de app op android TV er zal zijn? En als jullie het niet gaan doen (wat totaal fout is in mijn ogen) zeg het dan ook. Ik zie op de Proximus website een heel artikel over de Google Chromecast waar zelfs ingegaan werd op de nieuwe versie:

 

Verander je tv in een smart tv met de Google Chromecast en Google tv

Eind 2022 lanceerde Google een nieuwe versie van zijn Chromecast. Volgens de webgigant kan dit nieuwe model "elke tv in een smart tv veranderen". Met het gadget kan je alle streamingervaringen optimaliseren en alle aangesloten apparaten via tv bedienen.

Deze Google Chromecast is qua prijs betaalbaarder, terwijl hij dezelfde functies biedt als het Ultra-model. Het enige nadeel is dat hij alleen Full HD HDR in 60 Hz biedt. Met deze Chromecast krijg je toegang tot duizenden toepassingen, waaronder natuurlijk alle apps van streamingplatforms zoals Netflix, Disney+, Amazon Prime Video, enz. → alles behalve de eigen Pickx dan

 

Ik zou het niet erg vinden moest er helemaal geen app of ontwikkeling zijn, maar als je het kan aanbieden voor Apple lijkt het me logisch dat je het ook gaat aanbieden voor Google (het is niet omdat veel mensen een iPad of iPhone hebben dat ze ook standaard de overpriced AppleTV gaan aanschaffen).


Al 3 jaar geleden werd het aangekondigd op dit forum.

Ik heb het al lang opgegeven en pick tv opgezegd. Betaal minder per maand en geen gezever meer met de slecht werkende cast functie van de pick app. Dus nee ik denk niet dat er aan gewerkt wordt.

mvg


Als niemand van PX medewerkers hier op reageert dan weet je genoeg. Dit is hetzelfde als met de datasim. Heel jammer maar helaas. We betalen allemaal op tijd maar voor zoiets komt er geen reactie 😔


Ze zullen zich bij PX misschien intern verdedigen dat het niet nodig is omdat de concurrentie die het wel kan/heeft toch duurder is ;-)

 

Zit er softwarematig dan zoveel verschil tussen de eigen Android decoder en Google TV. Dacht dat beiden AndroidTV onder de motorkap hadden? (het zal wel meer een centjesding zijn dan de effectieve ontwikkeling want dan hebben we de maandelijkse huur natuurlijk niet nodig 🙂 ).


Voor mij nog steeds de reden om niet over te stappen naar Proximus voor internet en tv. Keek wel uit naar fiber maar zonder deze optie waardeloos voor mij…


Voor mij nog steeds de reden om niet over te stappen naar Proximus voor internet en tv. Keek wel uit naar fiber maar zonder deze optie waardeloos voor mij…

@Janneke9300 Begrijpelijk. Op dit moment wordt er niet veel gedaan voor de klanten, basispakket tv, datasim, Pickx app etc. Heel jammer 😥😪


Moesten de kinderen niet naar Studio 100 tv kijken was ik al lang richting Scarlet gegaan maar momenteel kijken ze nog iets teveel :-)


Er is momenteel nog geen zicht wanneer de app op Google tv beschikbaar zou komen.


Er is momenteel nog geen zicht wanneer de app op Google tv beschikbaar zou komen.

@Michael V Bedankt. Als daar nog geen zicht op is, denk dat PX hier gewoon niet mee bezig is, bang dat de klanten het via de app op tv gaan kijken en hun tv abo opzeggen, kunnen jullie dan helpen met het gebruik van de Pickx app op mijn iPad via de hotspot. Ik vraag ik weet niet hoe lang om hulp, ook via topic, en jullie laten mij gewoon vallen. Krijg gratis 5 GB data voor de Pickx app. Heb regelmatig problemen zodat ik deze data gewoon kwijt ben. Via WiFi gaat het. Gewoon in en in triest 😥😪


@Antoon1 Je krijgt inderdaad 5GB te gebruiken voor de pickx app. Echter, telt dit niet als je via hotspot verbinding maakt met een toestel waar de pickx app dan op draait. 

Op de opmerking dat we het zouden tegenhouden zodat de klant zijn tv abonnement zou opzeggen kan ik alleen maar aangeven dat er altijd een tv abonnement nodig is voor de pickx app te kunnen gebruiken. 


@Michael V. Dit is vreemd. Als ik een hotspot aanmaak op mijn gsm. Als ik mijn iPad verbind gaat dit van mijn gewoon data af. Als ik de Pickx app open op mijn iPad moet dit dan toch van mijn Pickx data afgaan. Is toch aan mekaar gekoppeld. Wie kijkt er tv op een kleine smartphone. Zet de Pickx data gewoon bij normale data en maak geen onderscheid. Des te meer om net als Telenet met een gratis datasim. Kunnen de klanten op de iPad naar Pickx tv kijken 🤗😉


@Antoon1  Dat is niet raar. Voor uw gsm, die als hotspot dient, gaat het gewoon om data verbruik. Uw gsm kan niet zien dat het om gewoon data verkeer gaat of om het gebruik van de pickx app. 


@Michael V . Heb een iPhone en iPad. Bij mij maakt de hotspot onderscheid tussen data en Pickx tv. Neem aan dat dit bij iedereen is. Vandaar mijn vraag ook vanwege Pickx die slecht werkt via de hotspot 🤔


@Antoon1 Welke problemen ondervind je juist als je Pickx wil bekijken via de hotspot ? Je hebt deze problemen enkel als je de Ipad via de hotspot op de gsm verbindt ? 

Wat is het probleem juist met je data via de hotspot ? De info uit je 2 voorgaande berichten klinkt voor mij een beetje tegenstrijdig, maar misschien begrijp ik het gewoon fout. 

 Bij mij maakt de hotspot onderscheid tussen data en Pickx tv.

Dit is vreemd. Als ik een hotspot aanmaak op mijn gsm. Als ik mijn iPad verbind gaat dit van mijn gewoon data af. Als ik de Pickx app open op mijn iPad moet dit dan toch van mijn Pickx data afgaa

 


@HadewychT . Bedankt voor het antwoord. Met de data gaat als volgt. Indien ingelogd/verbonden op de GSM. Gaat de data bij Pickx tv eerst bij 5GB af daarna van de gewone data. Zo gaat het. Deze foutmelding, zie onderstaand, krijg ik bij opstarten van Pickx TV. Als ik op de knop opnieuw doet werkt het niet en op annuleren dan werkt de Pickx app. Bij WiFi bijna altijd, bij hotspot 4 op de 5 geen verbinding. Dus regelmatig dat ik geen tv kan kijken als ik geen WiFi heb. Zijn veel weg met de mobilhome. Dus regelmatig dat ik geen gebruik kan maken van de gratis 5GB. Deze maand had ik meer geluk. Hoor het wel.

 

 


@HadewychT . Zie bovenstaand, nog geen antwoord op gekregen. Bij WiFi hetzelfde. Heb de Pickx app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. iPad opnieuw opgestart maar hetzelfde. Heb IOS 15.7.9 op mijn iPad. Deze is hiermee up to date. Alvast bedankt voor het antwoord 🤔😉


 


@Antoon1 De data die je gebruikt via de hotspot is normale data, de data die je krijgt voor de Pickx app te kijken hangt vast aan je gsm nummer met als gevolg dus ook aan het toestel. Als je werkt met een hotspot gaat je verbuik af van je normale data. Heb je de tv-aanbieder uitgeschakeld in de instellingen van je Ipad?


@Antoon1 De data die je gebruikt via de hotspot is normale data, de data die je krijgt voor de Pickx app te kijken hangt vast aan je gsm nummer met als gevolg dus ook aan het toestel. Als je werkt met een hotspot gaat je verbuik af van je normale data. Heb je de tv-aanbieder uitgeschakeld in de instellingen van je Ipad?

@DaisyS. Zie onderstaand foto instellingen iPad. Op de iPhone hetzelfde. Hoor het wel indien oké of niet.

 

 


ben je wel uitgelogd op TV aanbieder 

→ Inloggen / uitloggen bij uw tv-aanbieder op uw iPhone, iPad of iPod touch - Apple Support (BE)

de tv-aanbieder in de instellingen van je toestel zelf uitschakelen. 

Daarna mag je terug inloggen in de Pickx app, heel belangrijk is dat je de tv aanbieder niet terug inschakelt.


@Martin Dit is wat ik zie als ik op Proximus Pickx bij instellingen druk.

 

 


@Antoon1 Je dient de tv aanbieder uit te schakelen in de instellingen van je Ipad of Iphone.


@Antoon1 Je dient de tv aanbieder uit te schakelen in de instellingen van je Ipad of Iphone.

@DaisyS. Ik probeer dat ook maar krijg elke keer, de voorziening van je tv-aanbieder is tijdelijk niet beschikbaar, zie foto. Kan dus niet uitschakelen.

 


Reageer