Skip to main content
Vraag

Programmaties verdwijnen, dus opnames worden niet opgenomen?

• March 27, 2026
  • 4 reacties
  • 98 Bekeken

Beste,

wij ervaren al maanden dat er regelmatig een serieopname stopt. We merken dit meestal pas als we dan iets willen kijken. Helaas kunnen we maar 7 dage terug, en dan nog, dan zitten we met verplichte reclames.

In dit topic 

lees ik dat het opgelost is, ofja, dat er een oplossing is. 

HOE krijg ik deze oplossing op mijn box?

Want ik betaal genoeg voor Proximus TV, en een 2de box voor op de kamer. En toch werkt het niet naar behoren. (Vaak ook nog andere problemen zoals geluid of opnames die niet starten etc...)

Als de problemen nog lang aanslepen ben ik geneigd om toch de kabel van 100€ te trekken en over te schakelen naar Telenet. In het verleden (vorig huis) nooit problemen meer gehad.

4 reacties

Forum|alt.badge.img+2

@orbinneke het is afwachten of Proximus dit probleem opgelost krijgt, er zijn nog klanten die dit voorhebben, je bent niet de enige, 

en bij Telenet zit je ook via internet nu te kijken voor nieuwe klanten en opnames via cloud zoals bij Proximus en daar gebeuren ook soms deze problemen.

dat is spijtig genoeg een nadeel aan opnames in de cloud, het kan soms eens fout lopen.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • March 31, 2026

@orbinneke De update voor de decoder die dit probleem oplost, wordt automatisch naar je decoder opgestuurd.

Kan je je profiel verder aanvullen zodat we dit voor je kunnen nakijken ? heb je voorbeelden van opnames die je mist ? 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent.

Hier kan je info zetten in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.

Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”

( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).

• Auteur
  • Apprentice
  • March 31, 2026

@HadewychT 

Toevallig gisteren (30/03/26) is Familie van de avond niet opgenomen. Wel die van de ochtend, dus serieopname staat aan, anders zou die ‘s middags niet opnemen. Overdag werken wij, dus het is niet zo dat ik iets verander, want ik heb eigenlijk die van de middag niet nodig, maar hij neemt die wel op, maar daar kan ik mee leven, maar wel gek dat hij dan de avond niet opneemt.

Vorige week was het donderdagavond (26/3/26) , zowel familie als De Box op VTM die we hebben moeten uitgesteld kijken omdat hij niet opgenomen was.

Op dit moment niet direct nog een idee welke opname het nog precies was in het verleden, maar het gebeurt vaker dat er iets niet opgenomen is.

Profiel is ingevuld.

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • April 2, 2026

@orbinneke Ik zie dat het al even geleden is dat je modem herstart werd. Als er iets misloopt in de communicatie tussen de decoder en het netwerk waar de opnames bewaard worden, kan het dat je opnames mist. Je kan dus best even al je toestellen herstarten