Skip to main content
Vraag

Programma stopt te vroeg

  • 31 May 2024
  • 17 reacties
  • 216 Bekeken

Ik keek naar Gert Verhulst met Tom VG als gast, paar min voor het einde stopte de opname.

Dit is de laatste tijd niet de 1ste keer dat dit voorvalt, als ik me nog goed herinner heb ik het nog bij ander politiek programma ook voor gehad. Strontvervelend dus.

 

Ik neem alles op. Dit even ter info.

 

Ook wil ik nu de afspraak kies24 kijken, dat gaat niet, oeps, er ging iets mis, foutmelding p015.

Gelukkig heb ik telenet tv app via account van mijn ouders, zo kan ik nog kijken.

Bij telenet zelf mee hun tv box had ik dat vaak voor. 

 

Ik heb gemerkt dat sinds het allemaal via internet gaat er beduidend meer problemen zijn. Mijn ouders hebben nog de oudere telenet decoder met harde schijf, werkt steengoed, opnames enz... geen gedoe met error code/programma die niet wil opstarten + daar bepalen we zelf hoelang dat programma moet opnemen. Dus nooit problemen omdat we het lang verder laten opnemen. 

 

Gelukkig kom ik dit niet vaak tegen bij proximus maar heb gemerkt dat het nu niet 100% meer is. 

 

 

17 reacties

Nieuwe klant en sommige programmas zijn al bezig. Kan je de tijden veranderen dat hij vroeger begint opnemen ? Of beter nog ik vraag een programma op te nemen dan moet hij dat programma opnemen ook al begint het 20 minuten vroeger of 50 minuten later.

Opname start  5 min voor en stop 30 min na de tijd die respectievelijk opgegeven is in de TV guide 

dit kun je niet aanpassen, om 100% zeker te zijn van niks te missen zou je evt een programma er voor en ene erna kunnen opnemen!

Ttz

Opnames van sommige (o.a. vtm) zenders worden vergezeld van een code en starten bij het begin van het programma. Dit is niet op alle zenders (nog niet ten minste)

Dus als dat niet het geval is (o.a. VRT) kan het gebeuren dat de uitzending op een ander uur (meestal later, soms ook vroeger) begint. Als dat dan meer dan 5 minuten is heb je pech want de programmering wordt gewoon gevolgd. Het kan dus ook dat het programma wijzigt en je een ander programma opneemt.

Ik vermoed dat de vtm zenders rekening houden met een gewijzigd schema en je enkel je gekozen opname volledig opneemt als en wanneer de uitzending doorgaat.

Inderdaad, maar hangt af van waar die code naar refereert, ideaal zou zijn dat die code een pointer naar programma start en een pointer naar programma einde inhoudt!

Eigenlijk in het digitale tijdperk nog nooit goed begrepen waarom de implementatie daarvan nog altijd niet uitgevoerd werd. Mss is dit bij Telenet wel al het geval?

Eigenlijk geen idee.

Maar 30 jaar (of zo) geleden kon opnemen via een meegezonden code al met de videorecorder! Toen was het al mogelijk om rekening te houden met uitgelopen programma's voor de opname moest beginnen. Ik herinner me dat nog zeer goed. En ook dat onze recorder geen codes accepteerde 🤓

Waarom dat toen niet echt is doorgebroken? Te duur?

Maar in deze moderne tijden ….

Reputatie 3
Badge +1

Komaan e zeg ppff. 

Tis weer van datte; debat verkiezingen op vtm, stopt weeral te vroeg.

 

Subiet vliegt den boel hier gewoon buiten. ano 2024 en nog is men niet in staat om zoiets goed te brengen. Ik betaal als alleenstaande wel enorm veel geld. Het gaat hier niet over 30sec e maar over meerdere minuten. 

Als ik nu dat laatste stukje wil zien e, resultaat? 

Ik moet volledig opnieuw beginnen via terug kijk tv kijken en moet 8€ betalen om te kunnen vooruitspoelen. Zzzzz. 

 

Dit is zoals ik al zei niet de 1ste en 2de keer. 

 

Ik wil zelf kunnen bepalen maar dat gaat niet. 

Zelfde met de decoder eco stand of niet, ik wil dat bepalen of ik dat aanzet of niet. 

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Wat ik nog tegen kom de laatste tijd: ik wil verkiezingstafel opstarten van Gert Verhulst: oeps, er gong iets mis, foutmelding P015

Weeral zo foutmelding. 

 

Ik mis de decoders met harde schijf. 

Mijn ouders hebben die van telenet, dat ding is al oud en nooit foutmelding.

 

Kunnen oplossen door stekker uit te trekken maar leuk zeg dat je dat bijna iedere dag moet beginnen doen. 

 

 

 

 

 

@Andy_043 

Wil je even iets duidelijk maken?

Het programma stopt te vroeg. Het gaat enkel over de opnames, niet over uitgesteld kijken? Is het op genomen programma te laat begonnen en heb je het einde niet? Of is er iets anders?

Waarom ben je verplicht om terug te kijken (herstarten)?

 

Reputatie 3
Badge +1

@Andy_043

Wil je even iets duidelijk maken?

Het programma stopt te vroeg. Het gaat enkel over de opnames, niet over uitgesteld kijken? Is het op genomen programma te laat begonnen en heb je het einde niet? Of is er iets anders?

Waarom ben je verplicht om terug te kijken (herstarten)?

 

Ik neem alle programma’s op.
De laatste tijd zie ik de laaste minuten niet en dat is enorm vervelend en irritant. Stel u voor je dat bij een film zou hebben en je ziet het einde niet? ;/.
Het programma stopt er gewoon mee.

Het enige dat ik zou kunnen doen dan is het volledig herbekijken wat gewoon compleet geschift is en met nog eens de reclame erbij enz…
Enige manier om het denk ik te omzeilen dat is als ik 8 euro zou betalen en via terugkijk tv kan doorspoelen. Ook het feit dat die daar geld voor vragen is vd pot gerukt.
Alsof het nog niet duur genoeg is en ik zou kunnen zeggen ik zal naar telenet gaan maar zoveel beter is het daar ook al niet.

Geen ene provider is hier goed.

Waarom kan dat systeem dat niet zelf weten dat dat programma nog bezig was of dat ik het tot bv 90 min lang kan blijven opnemen, dan zijde zeker dat het er helemaal opstaat.
Onze vrijheden ook in deze worden steeds meer en meer afgenomen, ik wil alles kunnen bepalen, niet proximus of telenet enz…

Ook kreeg ik weer een foutmelding, enige oplossing is steeds die stekker gaan uittrekken.
Dan heb ik een groot probleem met mijn account, we zijn meer dan 12 maanden verder, werkelijk niet 1 kan dat probleem oplossen. Ik heb zeker al 4-6 verschillende technische gehad die me zeiden reset uw account, neemt een andere email adres enz… alles gedaan wat ze voorstelden, probleem niet opgelost.
Ik heb er zelfs geen zin meer in nu.
Ik kan bv geen 300GB gratis data aanschaffen , ik kan niet bv aanduiden dat ik geen adult sms of weetk veel wat wil krijgen of nummer herkenning aanzetten of afzetten, ik kan geen smartphone bestellen mocht ik dat nog eens willen doen volgend jaar, dat gaat allemaal niet.

Ik ben er aan het over nadenken om heel mss iets anders te nemen of te doen want ik betaal zoveel geld en voor wat? Alleen, tis elders niet bepaald beter, zucht. Frustrerend.

Als dat nog niet alles is; 5G is er hier niet en van fiber is er nog helemaal geen sprake, ik zit hier nog op snelheid van meer dan 15 jaar geleden. Pas op, meestal werkt alles wel goed ze, tprobleem is bv als je game 120GB download, meer dan 3 uren, tprobleem is ook dat al het andere dan niet tot nauwelijks werkt.

Veel klachten maar vooral onduidelijkheid troef.

Ik begrijp nog altijd niet waarom je een opgenomen programma niet opnieuw kan herbekijken en erin doorspoelen. Of te wel is de start van het programma meer dan een half uur te laat ofwel is er een andere reden waarom het einde niet speelt. En als het einde wel is opgenomen - ,maar het afspelen stopt- wordt het programma dan vanzelf gewist? Of wat?

Waarom moet je herstarten doen?

Beginnen al die programma's nu echt te laat? En alleen bij jou?

@Andy_043 heb je mss de software versie 6.149.1 op je V7 decoder, want daar worden wel nog wat problemen over gemeld ook ivm met opnames?

Reputatie 3
Badge +1

Heb het net voor gehad ook met terugkijk tv lol, vtm nieuws, flipte.

Beeld bleef staan en hoorde geluid.

Herbegonnen, foutmelding.

Stekker uitgetrokken, dan gaat het weer.

 

 

 

 

Proficiat!

Je speelt het klaar om op geen enkele hulpgerichte vraag te antwoorden!

 

 

Reputatie 3
Badge +1

Ik heb het al gepost lol.

En wrm blijfde reageren lol.

Ga elders leuteren.

 

 

 

 

Wij proberen je te helpen en jij kan alleen maar zeggen dat we elders moeten leuteren?

Zoek het dan maar zelf uit of en hoe je kan geholpen worden.

 

Reputatie 3
Badge +1

Ligt aan proximus. 

Zal wel zien wat ik ga doen , tis overal iet dat ist probleem.  

Nergens zijn ze in staat om iets goed te laten werken. 

Beste is de coax kabel met harde schijf in alleen maken ze geen nieuwe boxen meer.

Moet allemaal via het internet en dat brengt meer problemen met zich mee. 

 

Reputatie 7
Badge +4

@Andy_043 

  • Wat betreft de opnames die niet helemaal zijn opgenomen, is het inderdaad zo dat de programma’s soms uitlopen, zeker de verkiezingsshows. Het klopt inderdaad dat je niet meer zelf kan instellen hoeveel extra tijd je wil opnemen. De programma’s van VTM worden normaalgezien wel exact opgenomen, zonder extra tijd.
  • Het feit dat je extra moet betalen om te kunnen doorspoelen bij het herstarten van programma’s, heeft ermee te maken dat de zenders anders reclame-inkomsten verliezen en deze op een andere manier moeten kunnen compenseren om programma’s te kunnen blijven maken. Dit is niet iets dat de operator (Proximus of Telenet,...) beslist.   
  • Je hebt ook regelmatig fout p0015. Hoe is je decoder verbonden met je modem ? Is dit met een rechtstreekse kabel (niet via een switch), of draadloos ? 
  • Met welke account heb je problemen ? Bedoel je My Proximus ? 

Reageer