Skip to main content
Vraag

programma's niet volledig opgenomen

• May 3, 2026
  • 24 reacties
  • 246 Bekeken

Sinds een  2 tal maanden als ik een film opneem blijkt de opname niet volledig opgenomen te zijn😏

gelukkig niet altijd maar vervelend.

ik heb een v5 decoder en  zoals ik al gelezen heb is dat probleem al meer dan 9 maand gemeld en blijkbaar nog steeds niet opgelost.

24 reacties

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • May 8, 2026

@Boeken Kan je me concrete voorbeelden doorgeven ? Dan kunnen we dit verder onderzoeken. 

• Auteur
  • Practitioner
  • May 8, 2026

Ik kan er niet meer over zeggen vrij simpel je neemt een film op via tv gids begint op tijd en het einde 5 a 10 min staat er niet op dit gebeurt ook met series waarvan 5 a 10 min niet meer op staat alhoewel de tijd van de opname  bv op  145 min staat en stopt  op bv 115 min.Want ik merk ook sinds enige tijd dat een opname op tijd begint vroeger een 5 a 10 min op voorhand en eindtijd ook ingekort is waar wij als gebruiker niet kunnen ingrijpen om bv tijd opname te verlengen. Dit probleem is nochtans al aan bod geweest? vroeger nooit mee problemen mee gehad  sinds updates?

Mvgr 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • May 8, 2026

@Boeken Het klopt inderdaad dat je de begin- en eindtijd niet meer zelf kan aanpassen, maar de opname zou dan toch volledig moeten gebeuren. 

Kan je me concrete films, zenders en tijdstippen doorgeven ? Dan kunnen we nakijken wat er exact misliep op dat moment. 

• Auteur
  • Practitioner
  • May 8, 2026

Het spijt mij maar ik heb alles al gewist ik  zal er in het vervolg er notie van nemen  , maar ik hoop dat het niet meer nodig zal zijn.

Mvgr

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • May 9, 2026

Het spijt mij maar ik heb alles al gewist ik  zal er in het vervolg er notie van nemen  , maar ik hoop dat het niet meer nodig zal zijn.

Mvgr

Beste, ik doe zelfs de moeite niet meer om dit nog aan te kaarten (idem voor de afleveringen die maar 9 seconden reclame duren .. of die gewoon niet opgenomen worden).

Al deze problemen zijn al maanden geleden aangekaart en PX “heeft geen oplossing” …. maar ik durf er mijn baard onder verwedden dat het alles te maken heeft met de reclameblokken die ze er voor en achter bij plakken EN de detectie van start/stop van de afleveringen of films. Op een zeker moment was het altijd na hetzelfde reclameblok dat er geen aflevering op stond na de reclame … soms is het net te veel toeval … zeker bij digitaal …  

• Auteur
  • Practitioner
  • May 11, 2026

Ik had dat al gelezen dat die problemen al langer waren dan 2 maand aan de gang waren en ondertussen misschien opgelost zouden zijn maar nee, daarmee had ik dan toch maar eens gemeld

voor te zien welke uitleg  ze zouden geven en blijkbaar kunnen ze zelf nog altijd niet zelf zien hoe ze een bepaald probleem kunnen oplossen  ,hebben zij zelf dan nooit problemen of zijn ze bij een andere provider😉waar dat naar mijn weten niet voorkomt.

Martin
  • May 11, 2026

Ter info, voor wat het waard is:

Dat het nooit voorkomt bij andere providers is niet het geval, daar gebeurt het ook met opnames in de cloud, maar of het even/minder erg is daar heb ik persoonlijk geen ervaring mee.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • May 11, 2026

@Boeken ​@Regulus Wij hebben tot op heden nog steeds concrete voorbeelden nodig om dit verder te kunnen onderzoeken en op te lossen. Dus als je deze hebt mag je ze altijd bezorgen.

Mutlie
  • May 11, 2026

@DaisyS , Sorry, maar ik heb “in de loop der tijden” al diverse concrete voorbeelden gegeven, zoals je  zeker weet 😜. Ik neem aan dat met mijn voorbeelden toch iets mee gebeurd is ?
Want het moet gezegd,  ik heb nog altijd maar minder en ook andere problemen, ik post consequent, ook dat weet je.  

@Regulus ​@Boeken 
In diezelfde “loop der tijden”  heb ik ook meerdere  updates ontvangen waardoor o.a. de 9sec problematiek al lang niet meer is voorgevallen. Toch loopt het nog niet helemaal foutloos. Ik blijf het posten.
Het is zeker interessant te vernemen welke softwareversie jullie hebben. Ik kan het even niet controleren, maar ik dacht dat wij thuis de app versie 6.194.2 en MW 5.11 hebben. Dit is de laatste denk ik.

Martin
  • May 11, 2026

@Mutlie ik dacht je de zelfde versie 6.195.3 had zoals bij mij.

Update:

In ieder geval, we hebben nu ook 6.195.3 en die start op met live tv.

Mutlie
  • May 11, 2026

Je hebt gelijk, maar wat ik schreef liet wat ruimte ( “ik dacht” - “ik kan niet controleren”)
Maar je bespaart me de moeite om seffens te kijken welke versie 👍

Niettemin, het kan toch interessant zijn te weten welke software versie (platform?) ​@Boeken ​@Regulus hebben, niet waar?

Martin
  • May 11, 2026

In ieder geval heb ik onlangs weer te horen gekregen dat PX het probleem heeft gelokaliseerd en ze hopen zo vlug mogelijk met de nieuwe update naar buiten te komen.

Je hebt gelijk, maar wat ik schreef liet wat ruimte ( “ik dacht” - “ik kan niet controleren”)
Maar je bespaart me de moeite om seffens te kijken welke versie 👍

Niettemin, het kan toch interessant zijn te weten welke software versie (platform?) ​@Boeken ​@Regulus hebben, niet waar?

• Rising star
  • May 11, 2026

Gisteren was cafe De Mol zowel voor als na De Mol niet volledig opgenomen. 
Gelukkig De Mol wel want dat wil je toch niet op je geweten hebben?

Het zou al hebben als programma’s effectief worden opgenomen met een speling voor en achter de opname.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • May 11, 2026

@Mutlie 
Ik heb het zonet nagekeken ..

app versie 6.195.3
MW PXM-SW-1.7.2

edit: decoder is V7C 

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • May 11, 2026

@DaisyS ..

Omdat u aandringt, nog eens itereren:

eerstens, de afleveringen met enkel 9 seconden reclame heb ik allemaal uitgeveegd. Men kan ze niet bekijken, hoedanook, en als men ze bij PX “terugzet” worden ze schijnbaar door uw eigen firmware op de TV decoder direct terug vakkundig de nek omgedraaid. Ergo, pat stelling.

2 afleveringen “zonder einde” … Bij de reeks “Lord of the rings: Rings of Power” .. 2x 8 afleveringen = 16, ziet men BIJ GEEN ENKELE aflevering een aftiteling op TV! Men heeft er dus het raden naar of men iets mist op het einde en zo ja hoeveel! 

3: programmeringen, reeksen die plots stoppen en afleveringen die niet opgenomen worden: Wij hadden “Mastercher UK” BBC2 geprogrammeerd. Programmering verdwijnt spontaan na aflevering 3 … Paniekmode .. haha .. Direct Op BBC1 de nachtelijke heruitzendingen geprogrammeerd om de gaten te vullen. Nu moeten we dagelijks de gelijkloop controleren om eventueel te zien waar er afleveringen tussenuit vallen! Mooie bezigheidstherapie! En dat is maar voor EEN serie! 

Mutlie
  • May 12, 2026

@Mutlie ik dacht je de zelfde versie 6.195.3 had zoals bij mij.

Update:

In ieder geval, we hebben nu ook 6.195.3 en die start op met live tv.

Na controle : yep!

Mutlie
  • May 12, 2026

On topic:
FWIW (For what it’s worth) hebben wij niet (meer) de hier opgesomde problemen van onvolledige opnames. T.t.z. soms breekt wel de opname af maar op een plaats die wij sterk vermoeden als de laatste seconde(n), dus vlak voor de aftiteling. Dat we het einde (zoals de oplossing)  niet zouden hebben gezien is ons nog niet opgevallen.
9 Seconden opnames hebben we een tijdje niet meer gezien.
Een enkele keer (allee, meer dan)  is een aflevering om onverklaarbare reden niet opgenomen, recent nog aflevering 9 niet en 10 wel van de serie FBI International (gemeld in het v7 topic) alsook diverse opnames van de afleveringen van Rookie die mis lopen. (ook gemeld in hetv7 topic)
Nieuw is nu sinds enkele dagen (de laatste update?) dat nu alle herhalingen ineens worden mee opgenomen en dat gebeurde al even niet meer. 
Het  helpt ook niet om die herhalingen vooraf te annuleren. Dat lukt, maar ze worden opnieuw geprogrammeerd door het systeem. Ik heb ook dit al gemeld (v7 topic)  maar dat was dan een aflevering tussendoor. Nu lijkt het gewoon consequent iedere aflevering. Moest dit een op een v5 met HD zijn, die zou rap vollopen.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • May 12, 2026

@Mutlie Uiteraard is er iets gedaan met jouw voorbeelden. Ze zijn achterliggend bezig met de problematiek rond de opnames maar hier hebben we nog steeds concrete voorbeelden voor nodig.

• Wat het exacte probleem is?
  • Wanneer het exact is? Tijd en datum.
  • Welke opnames?

@Regulus ​@Boeken ​@Stijn014 ​@Martin 

Valencia
Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • May 13, 2026

ik heb nu ook recent gehad dat weer enkel films voortijdig stoppen op tv, maar nu kan ik dit oplossen door naar mijn laptop te gaan en in te loggen op pickx, ik ga naar die film en zoek daar waar ik geëindigd ben op de tv en log terug uit, als ik dan naar de tv gaat en weer naar die film ga kan ik kijken waar ik gestopt ben, het is wat omslachtig, maar op die manier kan ik het vervolg van de film op tv voortkijken, wel handiger dan op de laptop.  Dus het probleem is nog niet volledig opgelost maar het is toch al beter dan dat je de film helemaal verder moet kijken op de laptop. Gisteren voorgehad met de film Jack reacher never go back opgenomen op 1 mei, al gedaan met een andere film maar ik weet niet meer welke

Dus film slaat naar einde op tv en op computer ook, maar daar kan je naar het punt gaan waar je gestopt ben, want op tv gaat dit niet, moet je helemaal herbeginnen

Martin
  • May 13, 2026

Inderdaad is ook een truc dat je kan proberen, zo bvb ook onlangs bij iemand stopte de opname te vroeg en ook op de pickx-app was het het geval, dan heeft hij het programma die erna kwam via terugkijken opgestart en kunnen terugspoelen tot waar het vorige programma te vroeg stopte en kunnen verder kijken tot het einde.

Er zijn zo wel enkele workarounds die je kunt proberen maar zal spijtig genoeg ook niet altijd en bij iedereen lukken!

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • May 13, 2026

ik heb nu ook recent gehad dat weer enkel films voortijdig stoppen op tv, maar nu kan ik dit oplossen door naar mijn laptop te gaan en in te loggen op pickx, ik ga naar die film en zoek daar waar ik geëindigd ben op de tv en log terug uit, als ik dan naar de tv gaat en weer naar die film ga kan ik kijken waar ik gestopt ben, het is wat omslachtig, maar op die manier kan ik het vervolg van de film op tv voortkijken, wel handiger dan op de laptop.  Dus het probleem is nog niet volledig opgelost maar het is toch al beter dan dat je de film helemaal verder moet kijken op de laptop. Gisteren voorgehad met de film Jack reacher never go back opgenomen op 1 mei, al gedaan met een andere film maar ik weet niet meer welke

Dus film slaat naar einde op tv en op computer ook, maar daar kan je naar het punt gaan waar je gestopt ben, want op tv gaat dit niet, moet je helemaal herbeginnen

Ja maar het is lood voor oud ijzer! Stel u de vraag waarom ik €€€ heb uitgegeven aan een TV toestel als ik op een laptop moet controleren of mijn abo bij Proximus wel goed werkt? Kabel knippen dan maar? Het slaat nergens op!

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • May 13, 2026

@DaisyS 

beste, het loopt al lang en compleet de spuigaten uit en ondanks al de goed nieuws show geraakt er NIETS eenduidig opgelost ,,, schijnbaar weet men bij PX van toeten noch blazen voor een blijvende oplossing …

Men moet niet alleen DAGELIJKS controleren of afleveringen of programma’s opgenomen werden, of opnames en programmatie niet plots automagisch verdwijnen in cyberspace EN of opgenomen content OOK DAADWERKELIJK BESCHIKBAAR IS om te bekijken! UITGESTELD KIJKEN VIA OPNAMES WORDT EEN FULL TIME CONTROLE JOB! DAT in plaats van “set it and forget it”!

FYI … Knokke-Off afleveringen 3 en 4 van 26 april … OPNAME KAN NIET AFGESPEELD WORDEN!

juist ja, andermaal de hele reutemeteut, alles resetten en de cache clearen … al boter aan de galg en zoals steeds lost het niets op! Oh ja … ik kan nog kijken op VRTMAX .. juist ja! hier past een leuk internet acroniem maar ik laat het voor de welvoeglijkheid achterwege .. 
Not amused … But keep stumbling in ignorance … maand na maand …  en voor wie een heel kort geheugen heeft, al die prutserij werd in October/November van verleden jaar al aangekaart .. ad nauseam!

• Auteur
  • Practitioner
  • May 17, 2026

Vrijdag 15/05/2026 film op play actie Tom Clancy’s  om 22.47  een 20 a 25 min naar gezien en daarna verder opgenomen en gisteren verder naar gekeken en is na ± 45 min niet meer verder opgenomen?en ontbrak zeker 50 min🙁 ,verder gezien  op play via app.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • May 19, 2026

“Van vlees en bloed”, aflevering 2, 25 april LL “item kan niet afgespeeld worden” … proficiat!