Skip to main content
Vraag

programma of film niet volledig opgenomen

• July 22, 2025
  • 65 reacties
  • 629 Bekeken

Ik ben nieuwe klant en stel vast dat programma’s en film niet volledig zijn opgenomen.

ik heb dan noodzakelijkerwijs naar Vrtmax en Goplay moeten overschakelen om het einde te bekijken.

Ook zijn de ondertitels bij live uitzendingen enorm groot.

Niet tof om vast te stellen dat, als je daarvoor belt naar de klantendienst, er niemand een oplossing weet hiervoor.

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

65 reacties

Martin
  • July 22, 2025

In afwachting van een reactie van een PX moderator…..

FYI: Dit is inderdaad een probleem dat geregeld gemeld wordt en waarvoor blijkbaar nog geen echte oplossing voor handen is want ook decoder herstarten en resetten biedt voor velen ook geen oplossing.

Forum|alt.badge.img+2

@Jeannem dit is een probleem dat zenders hun programma’s uitlopen en de tv gids niet bijgewerkt worden waardoor opnames niet helemaal opgenomen worden.

• Auteur
  • Rising star
  • July 22, 2025

In afwachting van een reactie van een PX moderator…..

FYI: Dit is inderdaad een probleem dat geregeld gemeld wordt en waarvoor blijkbaar nog geen echte oplossing voor handen is want ook decoder herstarten en resetten biedt voor velen ook geen oplossing.

Ik heb ook een herstart gedaan en inderdaad probleem blijft.

Mutlie
  • July 22, 2025

@Jeannem dit is een probleem dat zenders hun programma’s uitlopen en de tv gids niet bijgewerkt worden waardoor opnames niet helemaal opgenomen worden.

Kort door de bocht.
Voorbeeld: sommige opnames beginnen correct bij het begin (na de verplichte reclame) maar eindigen voortijds, zomaar, op een willekeurig moment, en zonder mogelijkheid het einde van de opname te bekijken. In de tv gids staat alles correct qua begin- en einduur.
Hoe legt u dat uit?

Martin
  • July 22, 2025

@Master-magic Ter info: het is niet altijd om die reden alleen omdat het programma uitgelopen is, want in sommige meldingen van gebruikers die dit melden van een opgenomen programma waarbij ik kon bij mij natrekken omdat ik toevallig dit programma ook opgenomen had, was dit bij mij wel volledig opgenomen, dus moet er nog ergens een ander reden zijn dat dit soms gebeurd.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • July 22, 2025

Ik heb hetzelfde probleem hier twee dagen terug aangekaart! Het heeft compleet NIETS te zien met een onvolledige opname. Kijkt men naar deeelfde opname op tablet of laptop, dan staat alles er volledig op, zelfs met bijkomende minuten NA de opname. Op TV wordt om de ene of andere zotte reden, het einde “weggeknipt” en er is geen enkele manier om voorbij het “eindsignaal” te komen! Het is werkelijk ERGERLIJK want het komt meer en meer voor!

En HELEMAAL MAF: een opname die door het vrouwenvoetbal 45 minuten te laat zou beginnen, start op de seconde af, exact op tijd bij terugkijken… MAAR JAMMER EN HELAAS  … de laatste 45 minuten ontbreekt!

En BTW … is op een V5C decoder … niets te doen met V7x!

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 22, 2025

@Jeannem 

Merk je dit bij alle opnames of bij enkele?

Geert

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • July 22, 2025

@GeertC … bij mij in ongeveer 50% van de opnames!

Martin
  • July 22, 2025

Een feit is al zeker, aangezien dat het zowel bij de V5c als de V7 voorvalt, moeten we het zeker al niet bij de decoder gaan zoeken.

Een bedenking: is dan dan eerder te zoeken mss bij de synchronisatie tov je digital TV Profiel, dat wel met pickx app/webversie goed gebeurt maar niet met de decoders?

• Auteur
  • Rising star
  • July 22, 2025

@Jeannem 

Geert

Ik merk dat bij sommige opnames.

Ben wel nog maar een week abonnee. Vind het van in het begin al problematisch. 
Heel vervelend.

• Auteur
  • Rising star
  • July 22, 2025

@GeertC … bij mij in ongeveer 50% van de opnames!

Ik vraag mij af waarom daar geen aandacht aan gegeven wordt.

Als ik hiervoor bel naar de klantenservice horen ze daar nog maar net van.

En het gevolg? Dat weten ze niet.

Mutlie
  • July 22, 2025

@Jeannem 

Geert

Ik ga er geen percentage op plakken, maar lees er het “v7-stand van zaken” topic er maar eens op na.(wordt dat topic wel nog opgevolgd door een PX medewerker?)
Voor zover ik van een constante kan spreken, onvolledige opnames gebeuren vooral bij VTM. Ik dacht dat daar begin- en eindcode werd meegezonden ter (de)activatie van de opname?

Martin
  • July 22, 2025

Ik heb dit bij VRT ook al opgemerkt dat inderdaad de opname correct start en eindigt, maar dit is niet altijd zo bij opnames van de VRT.

@Jeannem 

Geert

Ik ga er geen percentage op plakken, maar lees er het “v7-stand van zaken” topic er maar eens op na.(wordt dat topic wel nog opgevolgd door een PX medewerker?)
Voor zover ik van een constante kan spreken, onvolledige opnames gebeuren vooral bij VTM. Ik dacht dat daar begin- en eindcode werd meegezonden ter (de)activatie van de opname?

Mutlie
  • July 22, 2025

Ja, heb ik ook gemerkt, maar dit doet wel niets af aan de problematiek van  onvolledige opnames bij VTM, toch?
En daar heb ik het vooral (uitsluitend?) voor dat afgespeelde opnames te laat starten en/of te vroeg eindigen. Eén keer waren er slechts 19 minuten opgenomen. Leuk.  
Gelukkig is zoiets elke keer (tot nu toe tenminste) op te lossen met de app. Maar via VTM kan dat maar 7 dagen terwijl een opname 90 dagen wordt bewaard. Dus als je toevallig van huis bent (vakantie of ziekenhuisopname bijvoorbeeld)  

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • July 22, 2025

De ganse zaak is compleet FUP! Aflevering  “Buren” van vandaag, wordt 2x uitgezonden volgens het menu, om 13:45 en terug om 14:25 maar beiden zijn schijnbaar ergens gelinkt. 
Bij de aflevering van 13:45 ontbreken de laatste 6-7 minuten! De andere staat er volledig op maar wordt automatisch gestopt zogauw de eerste aftiteling verschijnt. Opnametijd zegt 1u05 voor beiden. Zender Play 5. Ok, hier valt het mee in diepzinnige dat die afleveringen binnen de 24 uur nog een paar maal herhaald worden, maar er zit toch iets serieus fout!

Martin
  • July 22, 2025

Weet jij soms of je met je V5c decoder al op het nieuw TV platform werd getransformeerd, want ik krijg stilletje aan de indruk dat het daar ook zou kunnen mee te maken hebben, zeker de laatste tijd met de melding van anderen met hun V5c decoder?

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 22, 2025

@Jeannem 

Ik stel vast dat je 3 decoders gebruikt op je aansluiting.

Je ondervindt dit dus op de 3 decoders?

Geert

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 22, 2025

@Regulus 

Op de v7 zijn de opnames wel volledig of ook niet?

Geert

• Auteur
  • Rising star
  • July 22, 2025

Ik heb twee decoders, geen drie. Op beide niet ok. En op VRT een film 30’ niet opgenomen. Buren ook gestopt, nog 5’ te gaan. En dan moet je gaan kijken op VRT Max of playgo.

Mutlie
  • July 22, 2025

We zijn nu aan het kijken op de app (goplay) omdat So help me Todd van gisteren niet van het begin werd opgenomen 

Martin
  • July 22, 2025

Als je Repay gebruikt start die waarschijnlijk ook niet van het begin dan, nee?

Mutlie
  • July 22, 2025

Met Replay start het wel vanaf het begin.

Vergeef me, ik dacht dat we via de app keken, maar daar is de reeks niet beschikbaar (herhaling). Mijn fout.

Wat niet wegneemt dat de opname niet tijdig is begonnen, minstens begint niet af te spelen vanaf het begin.

Ook vreemd, afspelen begon eerst ergens halfweg terwijl we nog niet eerder hadden gekeken. Herstart van de opname ging de teller terug naar nul, maar dat was wel niet het begin van de uitzending! 

Via Replay begon de aflevering daadwerkelijk vanaf het begin.

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 23, 2025

@Jeannem 

Heb je de internetbox al een reset gegeven?

Reset je b-box/Internet box | Proximus

Geert

• Auteur
  • Rising star
  • July 23, 2025

Ook al gereset ja

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 24, 2025

@Jeannem 

Ik zou hiervoor een technicus eens willen langssturen om dit ter plaatse verder te onderzoeken.

Wanneer past het dat ik iemand naar je toestuur?

Geert