Skip to main content
Vraag

programma niet opgenomen

• January 11, 2026
  • 6 reacties
  • 88 Bekeken

Gisteren wat tijd gevonden om de serie Bergerac te bekijken maar wat bleek: bij twee afleveringen was er enkel gedurende enkele sec wat reclame te zien maar daarna niks meer. Na wat research blijkt dit ook het geval te zijn bij de eerste aflevering van de serie I flight the law. Beide series waren trouwens te zien op VRT canvas. Dit euvel doet zich hier blijkbaar voor na de installatie van de nieuwe tv-box. Graag nazicht en bij voorbaat bedankt voor uw tussenkomst waar nodig.

6 reacties

Mutlie
  • January 11, 2026

Dit is een gekend probleem dat in meerdere topics ter sprake is gekomen.
Onder andere ( ! )

(naar de laatste pagina’s)

Daarnaast zijn er ook geplande opnames die niet gebeuren, of opnames die verdwijnen, ….
Er  is - bij mij toch - geen echt (constant) verband tussen zenders of series. Bij de ene zender gebeurt het regelmatig, bij de andere niet. Of is dat toeval omdat we daar minder van opnemen?
Idem bij de gebruikers. Sommigen ondervinden dit euvel helemaal niet en ik ben één van de grootste klagers.

Proximus heeft alleszins beloofd te komen met een software update die alles oplossen zou.
De testfase zou ongeveer ten einde moeten zijn en de update zou  deze maand verschijnen en opgeladen worden op de decoders.

Forum|alt.badge.img+2
  • UX Designer
  • January 13, 2026

Net hetzelfde  hier  als bij Alain Idem hetzelfde  probleem. Dus afleveringen maar gewist.  Bergerac kon, ik nog zien omdat je wel een hele tijd terug kan gaan tot ( weet het niet zeker 1 week misschien meer)

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • January 15, 2026

FYI vandaag middleware update naar versie 1.7 … is het dat? In elk geval … kaduuke opnames (ttz enkel 9 seconden reclame en schuldsanering) blijven kaduuk. Er verandert niets … voorlopig …

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • January 15, 2026

@Alain Vergote Onze excuses voor het ongemak. Dit is inderdaad een gekend probleem.

Als je ons laat weten welke opnames het juist zijn kunnen we ze terug op je decoder plaatsen om ze alsnog te kunnen bekijken. 

Er wordt ook een update gedaan op de decoders om bepaalde problemen met de opnames op te lossen. 

• Auteur
  • Apprentice
  • January 15, 2026

@HadewychT 

Dit betreft hier in ieder geval de eerste twee afleveringen van de serie I flight the law. Het zou mij echter verbazen dat het euvel zich enkel zou beperken tot deze serie en tot deze twee afleveringen want ook bij het bekijken van het programma Terzake dd. maandag ll was dit (nog) het geval. 

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • January 15, 2026

@Alain Vergote Ik heb de serie verwijderd en terug toegevoegd.