Vraag

programma niet opgenomen


Badge
  • Motivator
  • 58 reacties

Ik had de serieopname “The Undoing” op 4 geprogrammeerd maar vandaag heeft ie geen enkele van de 2 opgenomen. Kunt U deze nog terugzetten voor mij?

Alvast bedankt!


24 reacties

Reputatie 5
Badge +2

Hier zelfde probleem, ik kijk meestal iedere avond als alles goed geprogrammeerd was, en The Undoing was verdwenen, ik heb het dan manueel her geprogrammeerd, eerste deel werd opgenomen, tweede deel was weer verdwenen en toen die ook weer geprogrammeerd.  Ik heb de twee delen nu wel al gezien gisteravond.

Maar het is toch raar dat geprogrammeerde items zomaar verdwijnen vooral als ze effectief uitgezonden worden

Je kan alles natuurlijk op verschillende manieren bekijken maar het blijft toch vervelend

Reputatie 5
Badge +2

vanavond zaterdag op NP02 without sin geprogrammeerd maar voor de opname zag ik dat ze weg waren, dus her ingesteld maar het eerste deel is toch niet opgenomen, deel twee her ingesteld en die is wel opgenomen.  Maar programma’s op NPO2 kan ik niet herbekijken, maar het rare is dat hij volgens pickx op de computer zijn de programma’s wel opgenomen maar die kan je niet online bekijken omdat het van NPO2 komt.  Kan proximus daar iets aan doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

vanavond zaterdag op NP02 without sin geprogrammeerd maar voor de opname zag ik dat ze weg waren, dus her ingesteld maar het eerste deel is toch niet opgenomen, deel twee her ingesteld en die is wel opgenomen.  Maar programma’s op NPO2 kan ik niet herbekijken, maar het rare is dat hij volgens pickx op de computer zijn de programma’s wel opgenomen maar die kan je niet online bekijken omdat het van NPO2 komt.  Kan proximus daar iets aan doen!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

 


Volgens Pickx zijn beide afleveringen toch opgenomen, maar ook niet online te bekijken.

Wel raar, ik had ongeveer hetzelfde probleem bij (online) programmeren.
Ik hou mijn decoder momenteel om praktische redenen uitgeschakeld (wacht op vervanging van mijn defecte V5) en neem dus op in de cloud. Without Sin als serie programmeren online wou blijkbaar niet lukken Toen ik de decoder terug inschakelde om alsnog te programmeren bleken beide afleveringen wel geprogrammeerd. Ligt het aan het programma (waarschijnlijk niet) of aan NPO2 (elke andere zender dan EEN/CANVAS/VTM/… ?

Edit: Online ging het zo:
als serie was Without Sin geprogrammeerd vanaf aflevering 2, alhoewel ik vanaf de 1e aflevering heb geprogrammeerd. Aflevering 1 heb ik daarom nogmaals apart geprogrammeerd.

Reputatie 5
Badge +2

zojuist mijn decoder toch nog eens herstart en joepie de twee afleveringen staan erop, hopelijk kan ik ze dan vanavond bekijken

Had het gisteren ook voor met de laatste opname van “the greatest dancer van vlaanderen” op mijn V5C en na even decoder stroomloos te zetten stond die er ook weer op en kunnen volledig uitkijken.

Ik heb ook andere problemen met mijn V5 ( https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/opname-programmeeren-loopt-fout-of-niet-57984). Stroomloos zetten lost die issues niet op 😑
Ik heb de afleveringen van gisteren nog niet bekeken, we lopen nog wat achter dat we nog moeten bekijken😉

Maar zowel @Valencia als ikzelf hebben hetzelfde ondervonden online, NPO (en o.a. National Geographic) programma's zijn enkel te bekijken op decoder.

Reputatie 5
Badge +2

wat ik nu opmerk de laatste tijd dat als je een opname bekijkt dat op het einde van de opname volledig stopt ook al staat er die half uur na de opname nog op, wat op zich is dit niet erg als je tot het einde kan kijken, maar via pickx op de computer kan je gewoon dit half uur uitkijken, heb ik uitgetest

Ik moet nog eens kijken bij welke zenders dit gebeurt, nog niet echt op gelet als dit bij iedere zender gebeurt.  Gisteren heb ik wel bij het kijken van een opname moeten herstarten omdat ik een stilstaan beeld kreeg en blokkeerde

Misschien ligt het aan de V5C, 

 

Reputatie 5
Badge +2

zaterdagavond wilde ik kijken naar de twee afleveringen van New Amsterdam die ik opgenomen had van 12 april van play 5, de aflevering nr 5 geen probleem maar de tweede nr 6 kwam erop  serverfout: deze media is momenteel niet beschikbaar.   Geen probleem herstarten dan maar , maar zelfde probleem.   Ik probeerde dan te kijken via pickx op de computer en raar maar waar daar geen probleem daar kon ik wel kijken.  Hoe is dit nu mogelijk dat je daar wel kan kijken en niet op tv.  Vandaag nog eens geprobeerd op TV en nog steeds zelfde probleem

Het is toch hetzelfde abonnee nummer?    

Alles moet in feite gesynchroniseerd worden tussen de opnameserver en de decoder enerzijds en de pickx applicatie anderzijds en kan er dus bij één van deze synchronisaties verkeerd gelopen zijn en kan het soms voor de decoder opgelost worden door de de bbox eens te herstarten en dan de decoder te herstarten. Maar 100% zekerheid dat het hiermee wel zal opgelost zijn heb je dan ook weer niet!

Reputatie 7
Badge +4

@BMF Ik vind in onze database geen uitzending terug van The undoing op 25/3 en kan ze dus niet toevoegen aan je opnames. 

@Valencia @Mutlie Er is inderdaad een verschil tussen de opnames die je vanop je decoder kan bekijken of die via de Pickx app/PC. Dit heeft te maken met uitzendrechten. 

Wat betreft de opname die wel te zien was via de app, maar niet via de decoder kan het inderdaad helpen om ook je B-box eens te herstarten zoals Martin voorstelt. De decoder maakt de verbinding met onze servers via een andere weg in je B-box dan de PC. Het kan zijn dat daar iets misliep op dat ogenblik. 

@HadewychT , dat is duidelijk; maar zie

Hier helpt het al 4 weken niet de decoder of B-Box te herstarten om twee opgenomen programma’s te bekijken en die zijn ook niet te bekijken op PC. Met enkele andere opnames wou het ook eerst niet lukken maar dat heeft zich dan opgelost, al dan niet vanzelf of na stroomloos zetten.
 

Badge

@HadewychT Die 2 programma’s zijn de dag na mijn post al teruggezet. Waarvoor dank!

Reputatie 5
Badge +2

heel raar ik heb nu maar de mail dat er een reactie was binnengekregen, maar aangezien ik nu niet thuis ben zal ik de herstart op een latere datum nog eens doen en kijken wat het geeft, nu juist dus twee mails gekregen met de reactie, verstuur woensdag rond drie uur en nu pas ontvangen, heel raar aangezien het van proximus komt en maar de dag nadien te lezen!!!!!!!!!!!!!!

@Valencia
 

Naar mijn ervaring (zie 3 posts hoger) zal herstarten niets uithalen.

Reputatie 5
Badge +2

nu juist de mail met uw reactie binnengekregen

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Ik heb beide opnames terug toegevoegd. Kan je eens testen of je deze wel kan bekijken ? 

@HadewychT 
Neen, nog steeds hetzelfde.
Moet ik van deze kant uit de afleveringen niet beter eerst wissen?

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Dat is niet nodig. Ik heb deze opnames hier even getest en ik krijg dezelfde melding. Ik zal dit doorgeven naar de bevoegde diensten voor nazicht. 

Valt wel op dat in meerdere topics gelijkaardige problemen worden gemeld met opnames van omstreeks 23-24-… maart.

 

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Kan je nog eens testen of je ze nu kan bekijken aub en me op de hoogte houden van het resultaat ?  

@HadewychT 
Sorry voor het late antwoord. Neen, nog altijd niks via decoder.
Daar staan beide afleveringen van Zeg eens Aaa.

Via de Pickx app staan er 3 (2x dezelfde) maar zoals je kan zien zijn er 2 niet eens afspeelbaar.

 


En die ene die afspeelbaar is, speelt even en dan komt de foutmelding.

Voor alle duidelijkheid, ik vind het niet erg deze afleveringen niet meer te kunnen bekijken.

Maar naar de toekomst toe mag dit probleem zeker aangepakt. Als zoiets gebeurt bij de laatste aflevering van een spannende serie had ik (iedereen) toch graag de oplossing gezien ;)

Reputatie 7
Badge +4

@Mutlie Ondertussen heb ik de bevestiging gekregen dat er inderdaad problemen waren met sommige opnames tussen 23 en 25 maart. Onze excuses voor de hinder. Voor een aantal opnames helpt het wel om ze terug te plaatsen, jammer genoeg niet voor allemaal. Je kan ook altijd proberen om ze via de app van de zender terug te bekijken als noodoplossing (VRT Max, VTM Go,...) We doen er alles aan om dit te vermijden in de toekomst. 

@HadewychT 
👍👍👍


Een technisch probleem is nooit uit te sluiten en dus geef je exact het antwoord dat ik eigenlijk al eerder verwachtte 😎
Maar zoals ik al zei: geen ramp😉
Heel veel dank voor je inzet!

Reageer