Skip to main content
Vraag

Problemen met verbinding boven voor tv

• July 9, 2026
  • 11 reacties
  • 101 Bekeken

Sinds een week of 2 hebben we een nieuwe Internet Box V1 bis + TV Decoder V7c, degene die boven staan zijn al iets ouder.

Nu vroeger amper problemen boven nu sinds een week of 2 continu issues dat de Wifi Bridge geen verbinding geeft en de Internet Box beneden moet worden herstart en dan soms nog problemen.

Wat kan het probleem zijn dat dit nu zoveel problemen geeft en tot 2 weken geen of amper?

Beneden: Internet Box V1 bis + TV Decoder V7c

Boven: TV Decoder V7 + Wifi Bridge Single

11 reacties

Martin
  • July 9, 2026

@Stijn91 Het probleem is dat je Internet box met een wifi bridge niet goed kan samenwerken maar wel met een wifi booster.

In verband met “Boven: TV Decoder V7 + Wifi Bridge Single” staat die wifi bridge tamelijk dicht bij de V7 decoder dan zou je het als volgt kunnen proberen op te lossen:

Beneden: Internet Box V1 bis + TV Decoder V7
              (dit indien je de v7 met utp kabel kunt verbinden aan de internet box)

Boven: TV Decoder V7c 

GeertC
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • July 10, 2026

@Stijn91 

Op het klantnummer op je profiel vind ik een bbox3/S terug en een V5C.

Is dit klantnummer het correcte?

Geert

• Auteur
  • Rising star
  • July 11, 2026

@Stijn91 Het probleem is dat je Internet box met een wifi bridge niet goed kan samenwerken maar wel met een wifi booster.

In verband met “Boven: TV Decoder V7 + Wifi Bridge Single” staat die wifi bridge tamelijk dicht bij de V7 decoder dan zou je het als volgt kunnen proberen op te lossen:

Beneden: Internet Box V1 bis + TV Decoder V7
              (dit indien je de v7 met utp kabel kunt verbinden aan de internet box)

Boven: TV Decoder V7c 

We hebben een Wifi Booster staan op ik denk 10 m van de Internet Box omdat er buiten totaal geen verbinding meer was, De Wifi Bridge staat inderdaad kort bij de V7.

De afstand tussen de Box en de V7c is ongeveer 3 a 4 m.

• Auteur
  • Rising star
  • July 11, 2026

@Stijn91 

Op het klantnummer op je profiel vind ik een bbox3/S terug en een V5C.

Is dit klantnummer het correcte?

Geert

Dat was tot 2 weken geleden correct alhoewel er nog een andere V7 ook is (al even).

Martin
  • July 11, 2026

We zullen afwachten dan wat de Proximus medewerkers (GeertC of een andere medewerker) maandag voorstellen, want mss kan het opgelost worden door de v7 ook door een v7c te vervangen, en zo beide via wifi te laten werken.
Dus het simpelste is volgens mij:
De Wifi Bridge vervangen door een wifi-booster.
of
De V7 omruilen voor v7c aangezien de wifi bridge dan niet meer nodig is;

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • July 14, 2026

@Stijn91 Ik zie geen nieuwe internetbox staan als ik een meting doe. Kan je alle toestellen eens resetten? 

• Auteur
  • Rising star
  • July 14, 2026

@Stijn91 Ik zie geen nieuwe internetbox staan als ik een meting doe. Kan je alle toestellen eens resetten? 

Ik heb dit al meerdere keren vorige week uit / aangezet, is dat dan niet voldoende voor de meting?

Er ging gebeld worden voor een Happy House afspraak, er kon niet tijdig worden opgenomen, er werd een boodschap achtergelaten dat men 15 min later nog eens ging bellen (dit was vrijdag 10/07) maar de persoon belde niet terug.

Martin
  • July 14, 2026

FYI: uit en aanzetten (= rebooten) geeft niet altijd het zelfde effect als resetten

{ Reset je Bbox/Internet box} { Je TV Box resetten }

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • July 15, 2026

@Stijn91 Je dient inderdaad alles eens te resetten zoals ​@Martin het hierboven heeft aangegeven. Gewoon herstarten is niet voldoende.

Martin
  • July 16, 2026

@Stijn91 werkt je wifi bridge ook niet als je hem in stand “station” gebruikt?

HadewychT
Forum|alt.badge.img+4
  • Community Manager
  • July 17, 2026

@Stijn91 Met het klantennummer dat in je profiel staat vind ik een abonnement terug dat op een andere naam staat dan de naam die je hier op het forum gebruikt. Kan dit kloppen, of kan het zijn dat je toch een ander klantennummer hebt? Ook het telefoonnummer dat vermeld wordt, is niet meer actief. 

Kan je dit toch even controleren zodat we zeker de juiste lijn nakijken ? 

De info van Martin klopt wel dat een wifi bridge niet goed werkt met een internetbox, Maar om je wifi na te kijken en eventueel je toestellen te kunnen vervangen hebben we zeker de juiste gegevens nodig. 

Gevraagde privégegevens in je forumprofiel plaatsen doe je terwijl je op het forum ingelogd bent.

Hier kan je info zetten in één van de met “privé” aangeduide tekstvelden.

Enkel proximusmedewerkers kunnen deze info bekijken.

Klik tenslotte onderaan links op “sla wijzigingen op”

( in het vak “Ticket (Privé)” kun je bvb nog bijkomende informatie zetten als dit wilt).