Vraag

Problemen met V6 decoder


Reputatie 1
Ik ben één maand nieuwe Proximus klant,en ervaar veel problemen met mijn TV decoder (V6).
In een maand tijd heb ik reeds 4 maal vastgesteld dat bij het in sluimerstand plaatsen van de V6 decoder de blauwe led HD bleef branden,en soms licht het lampje niet op bij het kijken naar HD zenders.
Uit de stroom halen en heropstarten,geeft dan weer voor paar dagen een oplossing.
Zelfde probleem bij het inschakelen TV decoder,soms komt er niets op mijn TV (zwart beeld),enkel uit de stroom halen en heropstarten lost ook dit probleem op voor enkele dagen.
De HDMI aansluitingen van mijn TV staan perfekt ingesteld,voorheen met Scarlet nooit enig probleem gehad.
Er is duidelijk iets mis met die V6 decoder,maar bellen naar klantendienst blijkt nutteloos,buiten wat "uitleg" raakt het niet opgelost !.
Zijn er nog klanten met hetzelfde probleem, of is dit mogelijks een softwarefout van het toestel?

101 reacties

Reputatie 3
Badge +1

vandaag v7 decoder ontvangen en geinstalleerd, ziet er goed uit.

Reputatie 1
Raar,want Proximus beweren dat het aan de instellingen van mijn TV ligt.... . Enfin,die V6 is een prul,daar ben ik al uit,ik moet hem meer laten heropstarten,dan dat ik TV kan kijken.
Reputatie 1
En dat ze een oplossing moeten zoeken (sofware,etc...) daar kan ik nog inkomen,maar neen,ze proberen gewoon de klant een "schuldgevoel" aan te praten door te verwijzen naar instellingen van zijn TV. Een 55 inch tussen haakjes van 1 maand oud,bovendien weet ik hoe de instellingen moeten staan hoor !
Reputatie 7
Badge +4
Novaboy, ons IT team is hiervan op de hoogte en is hier mee bezig. Men doet het nodige om hier zo snel mogelijk een oplossing op te vinden:
Indien je wenst kan je gerust een gratis HappyHouse technieker aanvragen via:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/thuis/happy-house.html
Reputatie 1
Charlotte,dank voor uw bericht. Het is dan wel raar,dat Proximus (dienst storingen) blijft herhalen dat alles met de V6 in orde is. Ze wringen het in alle bochten,om een uitleg te verzinnen. Enfin,ik heb het gehad,ik stap over naar andere provider.
Reputatie 7
Badge +2

@Koen_095 

Koen,

ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd, dus we gaan proberen of dit nu al lukt in onze systemen, want dit is pas in opstart voor andere klanten dan epic-klanten… :-)

Order is ingediend.  Je ontvangt een bevestigingsmail met een retourlabel voor de V6 die je na ontvangst van de V7 terugstuurt., ook via bpost

Levering van de V7 is gevraagd voor zaterdag 1-8. 

Hou je ons op de hoogte ?

 

groeten,

Tina

Reputatie 7
Badge +4

@Koen_095  Ik heb alvast even je lijn uitgemeten en zie geen storing, dit wil zeggen dat het signaal goed toekomt tot op je modem. Als ik het goed begrijp heb je dit dus enkel op de V6 decoder en heb je geen problemen op je andere decoder? Hoe zijn beide decoders verbonden met de modem (bbox3) ?
Heb je al eens alle toestellen volledig herstart volgens deze procedure:  https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html  ? 
Indien dat geen oplossing geeft kan je de V6 decoder ook eens volledig resetten, zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Reputatie 3
Badge +1

Decoder ontvangen,maar gaat niet door.eentechnisch probleem kan de decoder niet ontkoppelt worden.wat een brol

heb je zelf de procedure voor deactiveren van oude decoder reeds gevolgd 

zie ook > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reac/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/hoe-vervangt-u-een-oude-decoder-door-een-nieuwe.html

deactiveren 0800 99 696

Reputatie 3
Badge +1

Beste Martin , via telefoon werkt dit niet door een technisch probleem word je zogezegd doorverbonden en dan krijg je de bezettoon.

maar als je bandbreedte genoeg hebt hoeft dit ook niet altijd om eerst te deactiveren en kun je de nieuwe decoder toch aansluiten en zou die moeten werken, heb je dit al geprobeerd.

het deactiveren van oude decoder kan achteraf dan ook nog gebeuren 

als je natuurlijk al 3 decoders in dienst had dan zal dit niet lukken en moet je eerst deactiveren.

Reputatie 5
Badge +3

Inderdaad de V5 serie werkt veel stabieler dan de V6, spreek uit ervaring, bij mijn V5 mini verloopt alles vlot zonder haperingen.

Bij mijn onlangs omgeruilde V6 krijg ik haperingen in het beeld wanneer ik heb gepauzeerd of terug gespoeld. Beeld blijft herhaaldelijk een seconde stil staan! Wanneer ik opnieuw live kijk heb ik dat niet meer.

Reset procedures al allemaal uitgevoerd, doch zonder soelaas.

 

Graag advies met een oplossing.

mvg

 

 

 

Reputatie 7
Badge +3

Ik zie momenteel geen enkel toestel meer aan jouw lijn toegekend. Kan je de nieuwe decoder even herstarten en het opnieuw proberen?

Reputatie 3
Badge +1

Probleem is opgelost heb voor tveen andere lijn (ander nummer) dan mijn telefoonlijn

Reputatie 7
Badge +3

Heb je dan ook nog het probleem met de slechte kwaliteit op de nieuwe decoder?

Reputatie 3
Badge +1

Dat kan ik maar weten na een paar dagen

Reputatie 7
Badge +3

Laat dan gerust iets weten of het al dan niet geholpen heeft. Dan kan de 2de decoder al dan niet omgeruild worden ;)

Reputatie 7
Badge +3

Heb je dan al een reset geprobeerd?

Reputatie 2
Badge

Ik heb een eerste decoder laten opsturen naar jouw adres via BPost (om interacties in UPS punten te vermijden in deze tijden). 

Als deze nieuwe decoder blijkt het probleem op te lossen, dan kan ik via hetzelfde systeem een tweede laten opsturen. 

Ik zie dat men zoals vroeger  berichten verwijdert? Dus blijkbaar heeft men dit hier nog steeds niet geleerd. Ik dacht toch dat ik niets verkeerds zei, want ik zei dat ik klant was sinds 140:02/2002, waarom krijgt de ene klant een V6 en een andere een V5.? Maar ik denk wat ik al ga doen, en dat is. Overstappen naar een goedkopere operator.

Reputatie 7
Badge +3

@annaconda Ik merk toch geen verwijderde berichten van jou op in dit topic. Heb je het over een ander topic?

Momenteel krijgen zo goed als alle klanten een V5c decoder in ruil voor een V6 wegens enkele aanslepende bugs die technisch moeilijk te verhelpen zijn. Een V6 gaat enkel bij uitzondering nog.

Welke probleem heb je precies waarom je zou willen overstappen? 

@SamuelD

Opstartmodus 'normaal'

Keuze bij afsluiten 'neen' 

Automatische sluimerstand 'uit' 

Reputatie 5
Badge +3

Heeft er nog iemand last van bovenstaande fouten op de V6 decoder? Haperingen beeld en beeld soms vast bij de opname lijst.

 

mvg

Ik dacht dit inderdaad hier al gelezen te hebben en nog andere problemen met de v6 maar het probleem is dat je dit achteraf niet altijd gemakkelijk terugvindt op het forum!

Reputatie 5
Badge +3

En dan maar starten met een nieuwe V7, ik was bij de testers van de V6, blijkbaar wordt er momenteel geen rekening meer gehouden met onze feedback aangaande dit ook nog altijd recent toestel.

 

mvg

natuurlijk weet je ook nooit wat de reden is van het zelfde probleem zoals jij ondervindt ik bedoel maar is het omdat de v6 aangesloten is op PLC’s of op bridge of wifi booster of via utp netwerkkabel.

Ik persoonlijk had de indruk dat de v6 gevoeliger is als je hem aansluit via draadloze oplossingen, maar ik kan mij natuurlijk vergissen is altijd moeilijk om conclusies te trekken uit wat er allemaal op het forum gemeld wordt.

Reageer