Vraag

Problemen met V6 decoder


Reputatie 2
Ik ben één maand nieuwe Proximus klant,en ervaar veel problemen met mijn TV decoder (V6).
In een maand tijd heb ik reeds 4 maal vastgesteld dat bij het in sluimerstand plaatsen van de V6 decoder de blauwe led HD bleef branden,en soms licht het lampje niet op bij het kijken naar HD zenders.
Uit de stroom halen en heropstarten,geeft dan weer voor paar dagen een oplossing.
Zelfde probleem bij het inschakelen TV decoder,soms komt er niets op mijn TV (zwart beeld),enkel uit de stroom halen en heropstarten lost ook dit probleem op voor enkele dagen.
De HDMI aansluitingen van mijn TV staan perfekt ingesteld,voorheen met Scarlet nooit enig probleem gehad.
Er is duidelijk iets mis met die V6 decoder,maar bellen naar klantendienst blijkt nutteloos,buiten wat "uitleg" raakt het niet opgelost !.
Zijn er nog klanten met hetzelfde probleem, of is dit mogelijks een softwarefout van het toestel?

118 reacties

Reputatie 3
Badge +1

vandaag v7 decoder ontvangen en geinstalleerd, ziet er goed uit.

FYI: pickx app werkt op smartphone en tablet en ook webversie voor bvb laptop/PC  van waaruit je dan kan casten naar he TV  en pickx app werkt ook op Apple TV maar nog niet voor Android TV.

de errorcode sys1 heeft meestal te maken met een slechte verbinding tussen de decoder en de bbox modem,  bvb bij gebruik van een PLC verbinding tussen de modem en decoder

soms kan herstarten of resetten dit oplossen.

Reputatie 2
Raar,want Proximus beweren dat het aan de instellingen van mijn TV ligt.... . Enfin,die V6 is een prul,daar ben ik al uit,ik moet hem meer laten heropstarten,dan dat ik TV kan kijken.
Reputatie 2
En dat ze een oplossing moeten zoeken (sofware,etc...) daar kan ik nog inkomen,maar neen,ze proberen gewoon de klant een "schuldgevoel" aan te praten door te verwijzen naar instellingen van zijn TV. Een 55 inch tussen haakjes van 1 maand oud,bovendien weet ik hoe de instellingen moeten staan hoor !
Reputatie 7
Badge +4
Novaboy, ons IT team is hiervan op de hoogte en is hier mee bezig. Men doet het nodige om hier zo snel mogelijk een oplossing op te vinden:
Indien je wenst kan je gerust een gratis HappyHouse technieker aanvragen via:

https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/thuis/happy-house.html
Reputatie 2
Charlotte,dank voor uw bericht. Het is dan wel raar,dat Proximus (dienst storingen) blijft herhalen dat alles met de V6 in orde is. Ze wringen het in alle bochten,om een uitleg te verzinnen. Enfin,ik heb het gehad,ik stap over naar andere provider.

We zullen zien wat de Prox forummedewerkers verder voorstellen dan...

Reputatie 7
Badge +3

@Koen_095 

Koen,

ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd, dus we gaan proberen of dit nu al lukt in onze systemen, want dit is pas in opstart voor andere klanten dan epic-klanten… :-)

Order is ingediend.  Je ontvangt een bevestigingsmail met een retourlabel voor de V6 die je na ontvangst van de V7 terugstuurt., ook via bpost

Levering van de V7 is gevraagd voor zaterdag 1-8. 

Hou je ons op de hoogte ?

 

groeten,

Tina

Reputatie 7
Badge +4

@Koen_095  Ik heb alvast even je lijn uitgemeten en zie geen storing, dit wil zeggen dat het signaal goed toekomt tot op je modem. Als ik het goed begrijp heb je dit dus enkel op de V6 decoder en heb je geen problemen op je andere decoder? Hoe zijn beide decoders verbonden met de modem (bbox3) ?
Heb je al eens alle toestellen volledig herstart volgens deze procedure:  https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html  ? 
Indien dat geen oplossing geeft kan je de V6 decoder ook eens volledig resetten, zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

Reputatie 3
Badge +1

Decoder ontvangen,maar gaat niet door.eentechnisch probleem kan de decoder niet ontkoppelt worden.wat een brol

Reputatie 7
Badge +5

@Luc P Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

heb je zelf de procedure voor deactiveren van oude decoder reeds gevolgd 

zie ook > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reac/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/hoe-vervangt-u-een-oude-decoder-door-een-nieuwe.html

deactiveren 0800 99 696

Reputatie 3
Badge +1

Beste Martin , via telefoon werkt dit niet door een technisch probleem word je zogezegd doorverbonden en dan krijg je de bezettoon.

maar als je bandbreedte genoeg hebt hoeft dit ook niet altijd om eerst te deactiveren en kun je de nieuwe decoder toch aansluiten en zou die moeten werken, heb je dit al geprobeerd.

het deactiveren van oude decoder kan achteraf dan ook nog gebeuren 

als je natuurlijk al 3 decoders in dienst had dan zal dit niet lukken en moet je eerst deactiveren.

Reputatie 5
Badge +3

Inderdaad de V5 serie werkt veel stabieler dan de V6, spreek uit ervaring, bij mijn V5 mini verloopt alles vlot zonder haperingen.

Bij mijn onlangs omgeruilde V6 krijg ik haperingen in het beeld wanneer ik heb gepauzeerd of terug gespoeld. Beeld blijft herhaaldelijk een seconde stil staan! Wanneer ik opnieuw live kijk heb ik dat niet meer.

Reset procedures al allemaal uitgevoerd, doch zonder soelaas.

 

Graag advies met een oplossing.

mvg

 

 

 

Ik zie momenteel geen enkel toestel meer aan jouw lijn toegekend. Kan je de nieuwe decoder even herstarten en het opnieuw proberen?

Reputatie 3
Badge +1

Probleem is opgelost heb voor tveen andere lijn (ander nummer) dan mijn telefoonlijn

Heb je dan ook nog het probleem met de slechte kwaliteit op de nieuwe decoder?

Reputatie 3
Badge +1

Dat kan ik maar weten na een paar dagen

Ik heb het klanten no toegevoegd aan het profiel. V5 is vandaag teruggestuurd. Voor de vervanging van de v6 ging men mij vandaag contacteren. Ik was een week niet thuis. Niets gehoord vandaag. De nieuwe v6 mag opgestuurd worden voor levering volgende week. Ik heb dan ook nog een retourlabel nodig voor de andere v6. Grt luc

Laat dan gerust iets weten of het al dan niet geholpen heeft. Dan kan de 2de decoder al dan niet omgeruild worden ;)

kijk dan ook eens of je eventueel de retourlabels (barcode) terugvindt onder MyProximus.

ter info: 

  • Normaal gezien  bevindt  het retourlabel zich in de My Proximus App
    onder de rubriek  "Mijn opvolging"   →   "bestellingen".
    Om je  Bestellingen te raadplegen, kies je profielicoon linksboven in de My Proximus App en klik op deze.
    Daar zie je dan Mijn opvolging , vervolgens  selecteer je  bestelling .
    Waar je de details van de verzending ziet, bv: levering van nieuwe vervang decoder
    en als je naar onder scrolt zie je het retourlabel.
    Je kan dit uitprinten of heb je geen printer dan hoef je gewoon de barcode te tonen in een Bpost kantoor of Bpost punt,
    waar je de oude decoder verpakt in een doos binnenbrengt en krijg je daar dan een bewijs van retourzending

Heb je dan al een reset geprobeerd?

Reputatie 2
Badge

Ik heb een eerste decoder laten opsturen naar jouw adres via BPost (om interacties in UPS punten te vermijden in deze tijden). 

Als deze nieuwe decoder blijkt het probleem op te lossen, dan kan ik via hetzelfde systeem een tweede laten opsturen. 

Ik zie dat men zoals vroeger  berichten verwijdert? Dus blijkbaar heeft men dit hier nog steeds niet geleerd. Ik dacht toch dat ik niets verkeerds zei, want ik zei dat ik klant was sinds 140:02/2002, waarom krijgt de ene klant een V6 en een andere een V5.? Maar ik denk wat ik al ga doen, en dat is. Overstappen naar een goedkopere operator.

@annaconda Ik merk toch geen verwijderde berichten van jou op in dit topic. Heb je het over een ander topic?

Momenteel krijgen zo goed als alle klanten een V5c decoder in ruil voor een V6 wegens enkele aanslepende bugs die technisch moeilijk te verhelpen zijn. Een V6 gaat enkel bij uitzondering nog.

Welke probleem heb je precies waarom je zou willen overstappen? 

Reageer