In een maand tijd heb ik reeds 4 maal vastgesteld dat bij het in sluimerstand plaatsen van de V6 decoder de blauwe led HD bleef branden,en soms licht het lampje niet op bij het kijken naar HD zenders.
Uit de stroom halen en heropstarten,geeft dan weer voor paar dagen een oplossing.
Zelfde probleem bij het inschakelen TV decoder,soms komt er niets op mijn TV (zwart beeld),enkel uit de stroom halen en heropstarten lost ook dit probleem op voor enkele dagen.
De HDMI aansluitingen van mijn TV staan perfekt ingesteld,voorheen met Scarlet nooit enig probleem gehad.
Er is duidelijk iets mis met die V6 decoder,maar bellen naar klantendienst blijkt nutteloos,buiten wat "uitleg" raakt het niet opgelost !.
Zijn er nog klanten met hetzelfde probleem, of is dit mogelijks een softwarefout van het toestel?
We zullen zien wat de Prox forummedewerkers verder voorstellen dan...
Koen,
ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd, dus we gaan proberen of dit nu al lukt in onze systemen, want dit is pas in opstart voor andere klanten dan epic-klanten… :-)
Order is ingediend. Je ontvangt een bevestigingsmail met een retourlabel voor de V6 die je na ontvangst van de V7 terugstuurt., ook via bpost
Levering van de V7 is gevraagd voor zaterdag 1-8.
Hou je ons op de hoogte ?
groeten,
Tina
FYI: pickx app werkt op smartphone en tablet en ook webversie voor bvb laptop/PC van waaruit je dan kan casten naar he TV en pickx app werkt ook op Apple TV maar nog niet voor Android TV.
de errorcode sys1 heeft meestal te maken met een slechte verbinding tussen de decoder en de bbox modem, bvb bij gebruik van een PLC verbinding tussen de modem en decoder
soms kan herstarten of resetten dit oplossen.
vandaag v7 decoder ontvangen en geinstalleerd, ziet er goed uit.
Indien je wenst kan je gerust een gratis HappyHouse technieker aanvragen via:
https://www.proximus.be/nl/id_cr_happyhouse/particulieren/discover/thuis/happy-house.html
Ik zie momenteel geen enkel toestel meer aan jouw lijn toegekend. Kan je de nieuwe decoder even herstarten en het opnieuw proberen?
Inderdaad de V5 serie werkt veel stabieler dan de V6, spreek uit ervaring, bij mijn V5 mini verloopt alles vlot zonder haperingen.
Bij mijn onlangs omgeruilde V6 krijg ik haperingen in het beeld wanneer ik heb gepauzeerd of terug gespoeld. Beeld blijft herhaaldelijk een seconde stil staan! Wanneer ik opnieuw live kijk heb ik dat niet meer.
Reset procedures al allemaal uitgevoerd, doch zonder soelaas.
Graag advies met een oplossing.
mvg
kijk dan ook eens of je eventueel de retourlabels (barcode) terugvindt onder MyProximus.
ter info:
- Normaal gezien bevindt het retourlabel zich in de My Proximus App
onder de rubriek "Mijn opvolging" → "bestellingen".
Om je Bestellingen te raadplegen, kies je profielicoon linksboven in de My Proximus App en klik op deze.
Daar zie je dan Mijn opvolging , vervolgens selecteer je bestelling .
Waar je de details van de verzending ziet, bv: levering van nieuwe vervang decoder
en als je naar onder scrolt zie je het retourlabel.
Je kan dit uitprinten of heb je geen printer dan hoef je gewoon de barcode te tonen in een Bpost kantoor of Bpost punt,
waar je de oude decoder verpakt in een doos binnenbrengt en krijg je daar dan een bewijs van retourzending
Heb je al eens alle toestellen volledig herstart volgens deze procedure: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html ?
Indien dat geen oplossing geeft kan je de V6 decoder ook eens volledig resetten, zie: https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html
Heb je dan ook nog het probleem met de slechte kwaliteit op de nieuwe decoder?
Zelfde behalve middleware is …..3.80.0
Dat kan ik maar weten na een paar dagen
Momenteel krijgen zo goed als alle klanten een V5c decoder in ruil voor een V6 wegens enkele aanslepende bugs die technisch moeilijk te verhelpen zijn. Een V6 gaat enkel bij uitzondering nog.
Welke probleem heb je precies waarom je zou willen overstappen?
Heb je dan al een reset geprobeerd?
Ik heb het klanten no toegevoegd aan het profiel. V5 is vandaag teruggestuurd. Voor de vervanging van de v6 ging men mij vandaag contacteren. Ik was een week niet thuis. Niets gehoord vandaag. De nieuwe v6 mag opgestuurd worden voor levering volgende week. Ik heb dan ook nog een retourlabel nodig voor de andere v6. Grt luc
Decoder ontvangen,maar gaat niet door.eentechnisch probleem kan de decoder niet ontkoppelt worden.wat een brol
heb je zelf de procedure voor deactiveren van oude decoder reeds gevolgd
deactiveren 0800 99 696
Beste Martin , via telefoon werkt dit niet door een technisch probleem word je zogezegd doorverbonden en dan krijg je de bezettoon.
maar als je bandbreedte genoeg hebt hoeft dit ook niet altijd om eerst te deactiveren en kun je de nieuwe decoder toch aansluiten en zou die moeten werken, heb je dit al geprobeerd.
het deactiveren van oude decoder kan achteraf dan ook nog gebeuren
als je natuurlijk al 3 decoders in dienst had dan zal dit niet lukken en moet je eerst deactiveren.
Ik heb een eerste decoder laten opsturen naar jouw adres via BPost (om interacties in UPS punten te vermijden in deze tijden).
Als deze nieuwe decoder blijkt het probleem op te lossen, dan kan ik via hetzelfde systeem een tweede laten opsturen.
Ik zie dat men zoals vroeger berichten verwijdert? Dus blijkbaar heeft men dit hier nog steeds niet geleerd. Ik dacht toch dat ik niets verkeerds zei, want ik zei dat ik klant was sinds 140:02/2002, waarom krijgt de ene klant een V6 en een andere een V5.? Maar ik denk wat ik al ga doen, en dat is. Overstappen naar een goedkopere operator.
Laat dan gerust iets weten of het al dan niet geholpen heeft. Dan kan de 2de decoder al dan niet omgeruild worden ;)
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.