Vraag

Problemen met V6 decoder


Reputatie 2
Ik ben één maand nieuwe Proximus klant,en ervaar veel problemen met mijn TV decoder (V6).
In een maand tijd heb ik reeds 4 maal vastgesteld dat bij het in sluimerstand plaatsen van de V6 decoder de blauwe led HD bleef branden,en soms licht het lampje niet op bij het kijken naar HD zenders.
Uit de stroom halen en heropstarten,geeft dan weer voor paar dagen een oplossing.
Zelfde probleem bij het inschakelen TV decoder,soms komt er niets op mijn TV (zwart beeld),enkel uit de stroom halen en heropstarten lost ook dit probleem op voor enkele dagen.
De HDMI aansluitingen van mijn TV staan perfekt ingesteld,voorheen met Scarlet nooit enig probleem gehad.
Er is duidelijk iets mis met die V6 decoder,maar bellen naar klantendienst blijkt nutteloos,buiten wat "uitleg" raakt het niet opgelost !.
Zijn er nog klanten met hetzelfde probleem, of is dit mogelijks een softwarefout van het toestel?

118 reacties

Zelfde behalve middleware is …..3.80.0

@Martin  Dat zijn inderdaad de laatste versies van beide.

@Michael V  bedankt voor de bevestiging.

Reputatie 4
Badge +1

@Martin  Dat zijn inderdaad de laatste versies van beide.

welke software versie staat er nu op je v7 decoder

Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie:   

Is dit  Middleware-versie PXM-SW-3.84.0  en App versie 4.87.6 ?

Een 4 tal weken geleden heeft Proximus een technieker gestuurd.

Opnieuw alles uitgetest. Internet OK. Nieuwe V6 werkte ook niet bij hem.  Dan geprobeerd met een V7. werkte ook niet.

Dan heeft hij contact opgenomen met het kantoor. Er is nieuwe middle software geinstalleerd. Dan plots werkte het wel.

Sindsdien hebben we de nieuwe V7 die werkt met Android.

Dwz dat het probleem ook op afstand had kunnen opgelost worden als de helpdesk ook toegang had tot de technische afdeling.

Andere afstandsbediening  die veel vlotter werkt dan de oude.

Tot nu toe geen grote problemen gehad. Enkel een paar haperingen van een paar seconden, maar dat is alles.  

De nieuwe decoder heeft een andere interface.

meerdere apps zijn mogelijk zoals bijvoorbeeld YOU TUBE

Tot nu toe zeer tevreden !

 

kijk dan ook eens of je eventueel de retourlabels (barcode) terugvindt onder MyProximus.

ter info: 

  • Normaal gezien  bevindt  het retourlabel zich in de My Proximus App
    onder de rubriek  "Mijn opvolging"   →   "bestellingen".
    Om je  Bestellingen te raadplegen, kies je profielicoon linksboven in de My Proximus App en klik op deze.
    Daar zie je dan Mijn opvolging , vervolgens  selecteer je  bestelling .
    Waar je de details van de verzending ziet, bv: levering van nieuwe vervang decoder
    en als je naar onder scrolt zie je het retourlabel.
    Je kan dit uitprinten of heb je geen printer dan hoef je gewoon de barcode te tonen in een Bpost kantoor of Bpost punt,
    waar je de oude decoder verpakt in een doos binnenbrengt en krijg je daar dan een bewijs van retourzending

Ik heb het klanten no toegevoegd aan het profiel. V5 is vandaag teruggestuurd. Voor de vervanging van de v6 ging men mij vandaag contacteren. Ik was een week niet thuis. Niets gehoord vandaag. De nieuwe v6 mag opgestuurd worden voor levering volgende week. Ik heb dan ook nog een retourlabel nodig voor de andere v6. Grt luc

Reputatie 6
Badge +4

@Luc P Kan je je klantgegevens toevoegen aan je forumprofiel? Dan kijk ik het voor je na.

We zullen zien wat de Prox forummedewerkers verder voorstellen dan...

wanneer ik reset gedaan heb (2 keer) was de V6 verbonden met e bbox met een ethernet kabel die 100% zeker werkt. Ik heb zelfs reset van de bbox moeten doen. Allemaal zonder resultaat. Steeds dezelfde fout:  sys_1

Als je V5 op de twee plaatsen werkt dan is de kans inderdaad groot dat het de V6 is die kuren verkoopt.

Als je enkel en alleen de v6 aansluit werkt het ook niet waarschijnlijk.

maar wat ik me nu afvraag is of je de → reset (geen reboot) van de V6 gedaan hebt was die dan rechtstreeks met utp kabel verbonden aan de bbox?

Volgen mijn bescheiden mening zijn er maar twee mogelijkheden als het probleem niet aan de verbinding ligt: 1) proximus server. 2) decoder . 

Ik had de v6 boven al aangesloten maar het werkte niet, daarom dat ik nu test met een ethernet kabel die 100% zeker werkt

Reputatie 7
Badge +4

@Luc P Vermits je andere decoder zonder problemen werkt is je verbinding van buiten tot aan je modem ok. Kan je eens testen wat het geeft als je de V6 van boven op de plaats van de werkende decoder zet (en die werkende decoder boven aansluit). Op deze manier kan je vaststellen waar het probleem zich bevindt. Waarschijnlijk bevindt het probleem zich toch tussen de decoder en de modem zoals Martin al zei. De kans dat deze V6 opnieuw defect zou zijn lijkt me inderdaad eerder klein. 

Ik gebruik een ethernet kabel als test waar ik nooit problemen mee heb met mijn laptop. Daar kan het dus niet aanliggen. De App ken ik. Chroomecast ben ik ook aan het testen. Decoder is makkelijker tenminste als het werkt

FYI: pickx app werkt op smartphone en tablet en ook webversie voor bvb laptop/PC  van waaruit je dan kan casten naar he TV  en pickx app werkt ook op Apple TV maar nog niet voor Android TV.

de errorcode sys1 heeft meestal te maken met een slechte verbinding tussen de decoder en de bbox modem,  bvb bij gebruik van een PLC verbinding tussen de modem en decoder

soms kan herstarten of resetten dit oplossen.

Ik heb al een paar jaar problemen met de V5 voor mijn 2e tv

Werkt een paar weken en dan plots niet meer.

Na reset, werkte dat dan meestal wel weer.

Tot vorige week, de V5 helemaal niet meer werkt. Zegt geen netwerk.

Proximus heeft dan een V6 afgestuurd.

Gaf al direct fout Sys_1.

Procedure gevolgd van reset. Nog altijd zelfde fout.

Met 3 personen 1.5 uur  aan de lijn gehangen met proximus. Ook mijn bbox moeten herstarten.

Nog altijd hetzelfde probleem. Als ik nu hoor dat de V6 nog meer problemen heeft dan de V5, dan heb ik goede vooruitzichten.

De oplossing zou zijn dat proximuseen nieuwe V6 gaan afsturen.  Met mijn decoder voor mijn 1e tv heb ik bijna nooit problemen. Als ik dat hier zo lees, gaat die nieuwe V6 waarschijnlijk mijn problemen niet oplossen.

Ik snap ook niet dat Proximus nog steeds geen APP heeft om zonder decoder te werken op een smart TV.

 

inderdaad zeker ook voor iemand die gekozezen heeft bij Epic combo voor de optie Apple TV 4K ipv decoder.

Reputatie 2
Badge

De V6 decoder wordt ook niet meer gecommercialiseerd.

Ze hadden de klanten dan wel een alternatief mogen geven. Ik hoop dat Pickx app op AppleTV snel dezelfde functionaliteit krijgt als de decoder.

De V6 decoder wordt ook niet meer gecommercialiseerd.

NB: de V7 werd ook nog niet opgenomen op de prox site bij toestellen voor internet en TV, enkel de v5C wordt er vernoemd → toestellen voor TV

Reputatie 2
Badge

Ik heb dezelfde problemen met mijn v6 decoder. Eerlijk gezegd heb ik het leren aanvaarden om om de zoveel tijd eens een power off/on te doen van de decoder. Heb hem ook al rechtstreeks op de TV via HDMI want via mijn Pioneer versterker was het helemaal een ramp.

Reputatie 3
Badge +1

vandaag v7 decoder ontvangen en geinstalleerd, ziet er goed uit.

Reputatie 7
Badge +2

@Koen_095 

Koen,

ik zie dat er nog niemand heeft gereageerd, dus we gaan proberen of dit nu al lukt in onze systemen, want dit is pas in opstart voor andere klanten dan epic-klanten… :-)

Order is ingediend.  Je ontvangt een bevestigingsmail met een retourlabel voor de V6 die je na ontvangst van de V7 terugstuurt., ook via bpost

Levering van de V7 is gevraagd voor zaterdag 1-8. 

Hou je ons op de hoogte ?

 

groeten,

Tina

pas maandag komt er iemand van het proximus forumteam terug langs om je verder te helpen.

Reputatie 3
Badge +1

beste, v5 mini is geen 4k decoder graag een v7.

Reageer