Skip to main content
Ik ben één maand nieuwe Proximus klant,en ervaar veel problemen met mijn TV decoder (V6).

In een maand tijd heb ik reeds 4 maal vastgesteld dat bij het in sluimerstand plaatsen van de V6 decoder de blauwe led HD bleef branden,en soms licht het lampje niet op bij het kijken naar HD zenders.

Uit de stroom halen en heropstarten,geeft dan weer voor paar dagen een oplossing.

Zelfde probleem bij het inschakelen TV decoder,soms komt er niets op mijn TV (zwart beeld),enkel uit de stroom halen en heropstarten lost ook dit probleem op voor enkele dagen.

De HDMI aansluitingen van mijn TV staan perfekt ingesteld,voorheen met Scarlet nooit enig probleem gehad.

Er is duidelijk iets mis met die V6 decoder,maar bellen naar klantendienst blijkt nutteloos,buiten wat "uitleg" raakt het niet opgelost !.

Zijn er nog klanten met hetzelfde probleem, of is dit mogelijks een softwarefout van het toestel?

Zoals eerder gevraagd, maak je gebruik van een draadloze verbinding tussen modem en decoder?


Nee,alles is met een ethernetkabel aangesloten,ook heb ik een eigen v5mini waar ik nooit problemen mee heb.


Ik heb een eerste decoder laten opsturen naar jouw adres via BPost (om interacties in UPS punten te vermijden in deze tijden). 

Als deze nieuwe decoder blijkt het probleem op te lossen, dan kan ik via hetzelfde systeem een tweede laten opsturen. 


Decoder ontvangen,maar gaat niet door.eentechnisch probleem kan de decoder niet ontkoppelt worden.wat een brol


heb je zelf de procedure voor deactiveren van oude decoder reeds gevolgd 

zie ook > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reac/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/hoe-vervangt-u-een-oude-decoder-door-een-nieuwe.html

deactiveren 0800 99 696


Beste Martin , via telefoon werkt dit niet door een technisch probleem word je zogezegd doorverbonden en dan krijg je de bezettoon.


maar als je bandbreedte genoeg hebt hoeft dit ook niet altijd om eerst te deactiveren en kun je de nieuwe decoder toch aansluiten en zou die moeten werken, heb je dit al geprobeerd.

het deactiveren van oude decoder kan achteraf dan ook nog gebeuren 

als je natuurlijk al 3 decoders in dienst had dan zal dit niet lukken en moet je eerst deactiveren.


Ik zie momenteel geen enkel toestel meer aan jouw lijn toegekend. Kan je de nieuwe decoder even herstarten en het opnieuw proberen?


Probleem is opgelost heb voor tveen andere lijn (ander nummer) dan mijn telefoonlijn


Heb je dan ook nog het probleem met de slechte kwaliteit op de nieuwe decoder?


Dat kan ik maar weten na een paar dagen


Laat dan gerust iets weten of het al dan niet geholpen heeft. Dan kan de 2de decoder al dan niet omgeruild worden ;)


Ik heb een eerste decoder laten opsturen naar jouw adres via BPost (om interacties in UPS punten te vermijden in deze tijden). 

Als deze nieuwe decoder blijkt het probleem op te lossen, dan kan ik via hetzelfde systeem een tweede laten opsturen. 

Ik zie dat men zoals vroeger  berichten verwijdert? Dus blijkbaar heeft men dit hier nog steeds niet geleerd. Ik dacht toch dat ik niets verkeerds zei, want ik zei dat ik klant was sinds 140:02/2002, waarom krijgt de ene klant een V6 en een andere een V5.? Maar ik denk wat ik al ga doen, en dat is. Overstappen naar een goedkopere operator.


@annaconda Ik merk toch geen verwijderde berichten van jou op in dit topic. Heb je het over een ander topic?

Momenteel krijgen zo goed als alle klanten een V5c decoder in ruil voor een V6 wegens enkele aanslepende bugs die technisch moeilijk te verhelpen zijn. Een V6 gaat enkel bij uitzondering nog.

Welke probleem heb je precies waarom je zou willen overstappen? 


weeral problemen met de nieuwe v6 decoder, zit vast na een avond tv kijken,kan niet meer opstarten enkel een reboot helpt dan


Ter info:heb jij al de laatste software versie B155 op je decoder staan , je kunt anders eens proberen door de decoder te resetten als je de laatste versie nog niet hebt, maar de nieuwe versie zal je ook maar kunnen binnentrekken als deze al klaar gezet werd door proximus.


@Koen_095 Ik zie op dit ogenblik 3 decoders aangemeld staan op uw lijn. zijn die alle 3 nog in gebruik, of is 1 daarvan omgeruild?

Heb he het probleem enkel op je V6 of ook op het andere model ? 


Heb 2 V6 decoders en 1v5mini decoder ,altijd problemen met de V6 decoders,

de v5 mini is eigendom,de 2 V6 decoders huur ik


Heb je dan al een reset geprobeerd?


vandaag , alle 2 v6 decoders gereset, we zullen zien of dit een oplossing bied


voorlopig lijkt alles opgelost, heb de decoders niet meer moeten laten opstarten

 


weeral problemen met de omgeruilde v6 decoder, na een avond tv kijken moet ik hem volledig rebooten!!anders wil hij niet opstarten,soms na opstarten enkel klank of enkel beeld. waardeloos zijn die v6 decoders!!! met mijn eigen v5 mini nooit problemen. graag eens een deftige oplossing!!!


Wie weet gaat de v6 een stille dood sterven en wordt het de V7 als die gecommercialiseerd wordt!


Dan kan je niet meer spreken van een batch probleem van decoders, maar van een structureel probleem. Ik blijf het dan toch vreemd vinden hoe dat dan de decoder 6 uit de testfase is kunnen geraken, aangezien er nog altijd mensen last van hebben.  


dat hebben we in de tijd met vorige decoders ook meegemaakt maar eigenlijk minder met de v5 en nog veel minder met de V5-C .


Reageer