Vraag

Problemen met V6 decoder


Reputatie 2
Ik ben één maand nieuwe Proximus klant,en ervaar veel problemen met mijn TV decoder (V6).
In een maand tijd heb ik reeds 4 maal vastgesteld dat bij het in sluimerstand plaatsen van de V6 decoder de blauwe led HD bleef branden,en soms licht het lampje niet op bij het kijken naar HD zenders.
Uit de stroom halen en heropstarten,geeft dan weer voor paar dagen een oplossing.
Zelfde probleem bij het inschakelen TV decoder,soms komt er niets op mijn TV (zwart beeld),enkel uit de stroom halen en heropstarten lost ook dit probleem op voor enkele dagen.
De HDMI aansluitingen van mijn TV staan perfekt ingesteld,voorheen met Scarlet nooit enig probleem gehad.
Er is duidelijk iets mis met die V6 decoder,maar bellen naar klantendienst blijkt nutteloos,buiten wat "uitleg" raakt het niet opgelost !.
Zijn er nog klanten met hetzelfde probleem, of is dit mogelijks een softwarefout van het toestel?

118 reacties

Reputatie 5
Badge +3

Heeft er nog iemand last van bovenstaande fouten op de V6 decoder? Haperingen beeld en beeld soms vast bij de opname lijst.

 

mvg

Ik dacht dit inderdaad hier al gelezen te hebben en nog andere problemen met de v6 maar het probleem is dat je dit achteraf niet altijd gemakkelijk terugvindt op het forum!

Reputatie 5
Badge +3

En dan maar starten met een nieuwe V7, ik was bij de testers van de V6, blijkbaar wordt er momenteel geen rekening meer gehouden met onze feedback aangaande dit ook nog altijd recent toestel.

 

mvg

natuurlijk weet je ook nooit wat de reden is van het zelfde probleem zoals jij ondervindt ik bedoel maar is het omdat de v6 aangesloten is op PLC’s of op bridge of wifi booster of via utp netwerkkabel.

Ik persoonlijk had de indruk dat de v6 gevoeliger is als je hem aansluit via draadloze oplossingen, maar ik kan mij natuurlijk vergissen is altijd moeilijk om conclusies te trekken uit wat er allemaal op het forum gemeld wordt.

Reputatie 6
Badge +3

Het kan liggen aan de software die niet goed overweg kan met de SOC en het beschikbare werkgeheugen die in decoder versie 6 zit. De Huawei draait al op Android en dat nog in combinatie met de custom software van Proximus kan ook parten spelen op de performantie en dan ook nog de upscaling naar 4k. De decoder versie 6 lijkt mij eerder om de huawei EC6108V9 te gaan met een Hi3798M SOC: https://www.silicondevice.com/file.upload/images/Gid1563Pdf_Hi3798MV100.pdf Alles hangt ook af welke besparingen en keuzes Proximus genomen heeft.

nu moet je wel eens zien wat het aantal meldingen is van problemen van andere decoders ik zou daar toch zeker niet kunnen uit concluderen dat er echt één boven uitsteekt waarvan je kunt zeggen dat die veel minder problemen heeft of heeft gegeven, in het begin ware er altijd meer problemen als een decoder uitkwam en het kon zelf jaren duren voor de meeste  bugs er uit waren.

Maar de meeste problemen die eigenlijk nog achteraf gemeld worden gaan over opnames.

ik vrees er voor dat er zelfs in 2020 nog altijd problemen zullen gemeld worden met alle bestaande types, dus het forum zal in 2020 nog altijd evenveel zijn nut hebben :wink:  :relaxed:

Maar seffens vliegen we in de champagne hé :thumbsup_tone4:
Santé en aan allen een fantastisch jaar 2020.

Reputatie 6
Badge +3

Alles hangt ook af hoe goed dat de custom software van de ISP kan samenwerken met de SOC die in een decoder steekt. Daarbovenop heb je ook nog de firmware upgrades zelf van de decoder om andere problemen op te lossen. Het hangt ook af over het gebruikte model van een decoder ook al niet ver end of live is bij de fabrikant, hier spreek ik over firmware upgrades.Zoveel verschillende SOC makers zijn er niet voor de decoder markt: Broadcomm,RockChip, HiSilicon.

in iedere geval heb ik de indruk dat deze van TN stabieler zijn (afgaand op mensen die al jaren lang klant zijn bij TN) .
Maar hoe dan ook zolang we klanten blijven van PX zullen we het ook moeten doen met wat ze ons ook aanbieden.. 

Reputatie 7
Badge +4

@jdm_01 Eens alle toestellen herstarten kan een oplossing geven, zie https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_restart_global_restart/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/hoe-herstart-u-uw-toestellen-voor-internet-en-tv.html . Ik zie dat er wel wat pakket verloren gaan tussen modem en decoder , dus zoals Martin al aanhaalde kan je best de connectie tussen modem en decoder ook eens nakijken.

Reputatie 5
Badge +3

Vooraleer ik hier iets meld probeer ik zelf alle reset/connectie procedures te ondernemen, decoders zijn alle 2 met UTP kabels met de modem verbonden, geen draadloze toestanden.

Heb toch nog eens de bbox 3 en V6 herstart (geen reset) en volg het verder op. (V6 is recentelijk vervangen)

mvg

 

Inderdaad de V5 serie werkt veel stabieler dan de V6, spreek uit ervaring, bij mijn V5 mini verloopt alles vlot zonder haperingen.

Bij mijn onlangs omgeruilde V6 krijg ik haperingen in het beeld wanneer ik heb gepauzeerd of terug gespoeld. Beeld blijft herhaaldelijk een seconde stil staan! Wanneer ik opnieuw live kijk heb ik dat niet meer.

Reset procedures al allemaal uitgevoerd, doch zonder soelaas.

 

Graag advies met een oplossing.

mvg

 

 

 

Zelfde probleem, de V6 werkt niet zoals hoort.
Pauzeren of opnames bekijken, replay of terugspoelen geeft haperingen en/of geluid is niet synchro met beeld….

De decoder zal best hiervoor omgeruild worden. Dit zal via een UPS Access punt gebeuren. Kan je even het voor jou gemakkelijkste punt uitkiezen via volgende link en hier doorgeven: UPS Point Locator

Kan je in jouw profiel nog even een GSMnummer aanvullen (bij telefoonnummer). Hierop zal een SMS komen van zodra de decoder geleverd is.

@WenzelR 

 

CARREFOUR MARKET LEDE (10360304)

MARKT, 34
9340 LEDE

De V5c is dan nu opgestuurd ter omruiling voor de V6 ;)

V6 gewoon vervangen door V5. Had ook problemen.

Reputatie 3
Badge +1

ook  ik heb problemen met 2 v6 decoders,moet ze telkens weer opnieuw laten opstarten want ze reageren niet meer na een avond tv kijken

Reputatie 7
Badge +4

@Koen_095  Kan je het nummer van je vaste lijn of klantennummer even invullen op je forum profiel? Zo kan ik nagaan wat de oorzaak kan zijn.

Reputatie 3
Badge +1

@Koen_095  Kan je het nummer van je vaste lijn of klantennummer even invullen op je forum profiel? Zo kan ik nagaan wat de oorzaak kan zijn.

Heb ik aangepast.mvg

Reputatie 7
Badge +4

@Koen_095  hi koen, ik heb je verbinding even gecontroleerd en zie op de fysieke lijn geen problem in ieder geval
je modem en decoder zijn draadloos met elkaar verbonden ?

Reputatie 1
Badge

Kun je niet de HDMI rechtstreeks aansluiten aan de TV en via HDMI ARC verbinding verwezelijken met je Onkyo versterker

bv wat uitleg > https://www.coolblue.be/nl/advies/wat-is-hdmi-arc.html

Dit fenomeen heb ik ook, ik moest op de decoder bij instellingen beeld van “AutiSync” naar 1080 anders had ik geen beeld, en laats bij een update had het mormel zich terug op “AutoSync” gezet, dus telkens een ander tv aansluiten om te kunnen zien wat het probleem is…..leuk is anders.

En Martin, de decoder via tv aansluiten heb ik ook al aan gedacht, maar dan moet de tv al de tijd aanstaan als je radio wil luisteren dat is toch niet opportuun.

Ik had een Sony tv en alles werkte, buiten de decoder natuurlijk, en nu heb ik een nieuwe Sony Tv en niets is nog echt compatibel, allerlei problemen.

Jean-Pierre

En Martin, de decoder via tv aansluiten heb ik ook al aan gedacht, maar dan moet de tv al de tijd aanstaan als je radio wil luisteren dat is toch niet opportuun.

Dit is niet zo zeer als definitieve oplossing bedoelt maar meer om gewoon eens testen of het probleem zich dan op die manier nog zou voordoen.

 

Reputatie 5
Badge +3

Inderdaad de V5 serie werkt veel stabieler dan de V6, spreek uit ervaring, bij mijn V5 mini verloopt alles vlot zonder haperingen.

Bij mijn onlangs omgeruilde V6 krijg ik haperingen in het beeld wanneer ik heb gepauzeerd of terug gespoeld. Beeld blijft herhaaldelijk een seconde stil staan! Wanneer ik opnieuw live kijk heb ik dat niet meer.

Reset procedures al allemaal uitgevoerd, doch zonder soelaas.

 

update 5/03: Is nog steeds zo ondanks nieuwe SW

mvg

 

@jdm_01 update 5/03: Is nog steeds zo ondanks nieuwe SW

Welke SW versie heb je nu staan met de update 5/03 ?

Reputatie 5
Badge +3

B152 is de recentste, heb die binnengekregen in januari

@jdm_01 Bedankt voor de info :thumbsup_tone4:

Reputatie 3
Badge +1

nog altijd problemen met mijn v6 decoders, willen niet opstarten ,telkens moet ik de stroom afzetten voor ze willen opstarten en dan nog dikwijls klank maar geen beeld,graag een oplossing!!

Reageer