In een maand tijd heb ik reeds 4 maal vastgesteld dat bij het in sluimerstand plaatsen van de V6 decoder de blauwe led HD bleef branden,en soms licht het lampje niet op bij het kijken naar HD zenders.
Uit de stroom halen en heropstarten,geeft dan weer voor paar dagen een oplossing.
Zelfde probleem bij het inschakelen TV decoder,soms komt er niets op mijn TV (zwart beeld),enkel uit de stroom halen en heropstarten lost ook dit probleem op voor enkele dagen.
De HDMI aansluitingen van mijn TV staan perfekt ingesteld,voorheen met Scarlet nooit enig probleem gehad.
Er is duidelijk iets mis met die V6 decoder,maar bellen naar klantendienst blijkt nutteloos,buiten wat "uitleg" raakt het niet opgelost !.
Zijn er nog klanten met hetzelfde probleem, of is dit mogelijks een softwarefout van het toestel?
inderdaad zeker ook voor iemand die gekozezen heeft bij Epic combo voor de optie Apple TV 4K ipv decoder.
Ik heb al een paar jaar problemen met de V5 voor mijn 2e tv
Werkt een paar weken en dan plots niet meer.
Na reset, werkte dat dan meestal wel weer.
Tot vorige week, de V5 helemaal niet meer werkt. Zegt geen netwerk.
Proximus heeft dan een V6 afgestuurd.
Gaf al direct fout Sys_1.
Procedure gevolgd van reset. Nog altijd zelfde fout.
Met 3 personen 1.5 uur aan de lijn gehangen met proximus. Ook mijn bbox moeten herstarten.
Nog altijd hetzelfde probleem. Als ik nu hoor dat de V6 nog meer problemen heeft dan de V5, dan heb ik goede vooruitzichten.
De oplossing zou zijn dat proximuseen nieuwe V6 gaan afsturen. Met mijn decoder voor mijn 1e tv heb ik bijna nooit problemen. Als ik dat hier zo lees, gaat die nieuwe V6 waarschijnlijk mijn problemen niet oplossen.
Ik snap ook niet dat Proximus nog steeds geen APP heeft om zonder decoder te werken op een smart TV.
FYI: pickx app werkt op smartphone en tablet en ook webversie voor bvb laptop/PC van waaruit je dan kan casten naar he TV en pickx app werkt ook op Apple TV maar nog niet voor Android TV.
de errorcode sys1 heeft meestal te maken met een slechte verbinding tussen de decoder en de bbox modem, bvb bij gebruik van een PLC verbinding tussen de modem en decoder
soms kan herstarten of resetten dit oplossen.
Ik gebruik een ethernet kabel als test waar ik nooit problemen mee heb met mijn laptop. Daar kan het dus niet aanliggen. De App ken ik. Chroomecast ben ik ook aan het testen. Decoder is makkelijker tenminste als het werkt
Ik had de v6 boven al aangesloten maar het werkte niet, daarom dat ik nu test met een ethernet kabel die 100% zeker werkt
Volgen mijn bescheiden mening zijn er maar twee mogelijkheden als het probleem niet aan de verbinding ligt: 1) proximus server. 2) decoder .
Als je V5 op de twee plaatsen werkt dan is de kans inderdaad groot dat het de V6 is die kuren verkoopt.
Als je enkel en alleen de v6 aansluit werkt het ook niet waarschijnlijk.
maar wat ik me nu afvraag is of je de → reset (geen reboot) van de V6 gedaan hebt was die dan rechtstreeks met utp kabel verbonden aan de bbox?
wanneer ik reset gedaan heb (2 keer) was de V6 verbonden met e bbox met een ethernet kabel die 100% zeker werkt. Ik heb zelfs reset van de bbox moeten doen. Allemaal zonder resultaat. Steeds dezelfde fout: sys_1
We zullen zien wat de Prox forummedewerkers verder voorstellen dan...
Ik heb het klanten no toegevoegd aan het profiel. V5 is vandaag teruggestuurd. Voor de vervanging van de v6 ging men mij vandaag contacteren. Ik was een week niet thuis. Niets gehoord vandaag. De nieuwe v6 mag opgestuurd worden voor levering volgende week. Ik heb dan ook nog een retourlabel nodig voor de andere v6. Grt luc
kijk dan ook eens of je eventueel de retourlabels (barcode) terugvindt onder MyProximus.
ter info:
- Normaal gezien bevindt het retourlabel zich in de My Proximus App
onder de rubriek "Mijn opvolging" → "bestellingen".
Om je Bestellingen te raadplegen, kies je profielicoon linksboven in de My Proximus App en klik op deze.
Daar zie je dan Mijn opvolging , vervolgens selecteer je bestelling .
Waar je de details van de verzending ziet, bv: levering van nieuwe vervang decoder
en als je naar onder scrolt zie je het retourlabel.
Je kan dit uitprinten of heb je geen printer dan hoef je gewoon de barcode te tonen in een Bpost kantoor of Bpost punt,
waar je de oude decoder verpakt in een doos binnenbrengt en krijg je daar dan een bewijs van retourzending
Een 4 tal weken geleden heeft Proximus een technieker gestuurd.
Opnieuw alles uitgetest. Internet OK. Nieuwe V6 werkte ook niet bij hem. Dan geprobeerd met een V7. werkte ook niet.
Dan heeft hij contact opgenomen met het kantoor. Er is nieuwe middle software geinstalleerd. Dan plots werkte het wel.
Sindsdien hebben we de nieuwe V7 die werkt met Android.
Dwz dat het probleem ook op afstand had kunnen opgelost worden als de helpdesk ook toegang had tot de technische afdeling.
Andere afstandsbediening die veel vlotter werkt dan de oude.
Tot nu toe geen grote problemen gehad. Enkel een paar haperingen van een paar seconden, maar dat is alles.
De nieuwe decoder heeft een andere interface.
meerdere apps zijn mogelijk zoals bijvoorbeeld YOU TUBE
Tot nu toe zeer tevreden !
welke software versie staat er nu op je v7 decoder
Decoder software versie opvragen V7 decoder:
Instellingen > Systeeminfo > middleware versie:
Is dit Middleware-versie PXM-SW-3.84.0 en App versie 4.87.6 ?
Zelfde behalve middleware is …..3.80.0
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.