Vraag

Problemen met V6 decoder



Toon eerste bericht

118 reacties

Reputatie 3
Badge +1

Heb 2 V6 decoders en 1v5mini decoder ,altijd problemen met de V6 decoders,

de v5 mini is eigendom,de 2 V6 decoders huur ik

Reputatie 7
Badge +4

@Koen_095 Ik zie op dit ogenblik 3 decoders aangemeld staan op uw lijn. zijn die alle 3 nog in gebruik, of is 1 daarvan omgeruild?

Heb he het probleem enkel op je V6 of ook op het andere model ? 

Ter info:heb jij al de laatste software versie B155 op je decoder staan , je kunt anders eens proberen door de decoder te resetten als je de laatste versie nog niet hebt, maar de nieuwe versie zal je ook maar kunnen binnentrekken als deze al klaar gezet werd door proximus.

Reputatie 3
Badge +1

weeral problemen met de nieuwe v6 decoder, zit vast na een avond tv kijken,kan niet meer opstarten enkel een reboot helpt dan

@annaconda Ik merk toch geen verwijderde berichten van jou op in dit topic. Heb je het over een ander topic?

Momenteel krijgen zo goed als alle klanten een V5c decoder in ruil voor een V6 wegens enkele aanslepende bugs die technisch moeilijk te verhelpen zijn. Een V6 gaat enkel bij uitzondering nog.

Welke probleem heb je precies waarom je zou willen overstappen? 

Reputatie 2
Badge

Ik heb een eerste decoder laten opsturen naar jouw adres via BPost (om interacties in UPS punten te vermijden in deze tijden). 

Als deze nieuwe decoder blijkt het probleem op te lossen, dan kan ik via hetzelfde systeem een tweede laten opsturen. 

Ik zie dat men zoals vroeger  berichten verwijdert? Dus blijkbaar heeft men dit hier nog steeds niet geleerd. Ik dacht toch dat ik niets verkeerds zei, want ik zei dat ik klant was sinds 140:02/2002, waarom krijgt de ene klant een V6 en een andere een V5.? Maar ik denk wat ik al ga doen, en dat is. Overstappen naar een goedkopere operator.

Laat dan gerust iets weten of het al dan niet geholpen heeft. Dan kan de 2de decoder al dan niet omgeruild worden ;)

Reputatie 3
Badge +1

Dat kan ik maar weten na een paar dagen

Heb je dan ook nog het probleem met de slechte kwaliteit op de nieuwe decoder?

Reputatie 3
Badge +1

Probleem is opgelost heb voor tveen andere lijn (ander nummer) dan mijn telefoonlijn

Ik zie momenteel geen enkel toestel meer aan jouw lijn toegekend. Kan je de nieuwe decoder even herstarten en het opnieuw proberen?

maar als je bandbreedte genoeg hebt hoeft dit ook niet altijd om eerst te deactiveren en kun je de nieuwe decoder toch aansluiten en zou die moeten werken, heb je dit al geprobeerd.

het deactiveren van oude decoder kan achteraf dan ook nog gebeuren 

als je natuurlijk al 3 decoders in dienst had dan zal dit niet lukken en moet je eerst deactiveren.

Reputatie 3
Badge +1

Beste Martin , via telefoon werkt dit niet door een technisch probleem word je zogezegd doorverbonden en dan krijg je de bezettoon.

heb je zelf de procedure voor deactiveren van oude decoder reeds gevolgd 

zie ook > https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_deac_reac/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/andere-oplossingen/hoe-vervangt-u-een-oude-decoder-door-een-nieuwe.html

deactiveren 0800 99 696

Reputatie 3
Badge +1

Decoder ontvangen,maar gaat niet door.eentechnisch probleem kan de decoder niet ontkoppelt worden.wat een brol

Ik heb een eerste decoder laten opsturen naar jouw adres via BPost (om interacties in UPS punten te vermijden in deze tijden). 

Als deze nieuwe decoder blijkt het probleem op te lossen, dan kan ik via hetzelfde systeem een tweede laten opsturen. 

Reputatie 3
Badge +1

Nee,alles is met een ethernetkabel aangesloten,ook heb ik een eigen v5mini waar ik nooit problemen mee heb.

Zoals eerder gevraagd, maak je gebruik van een draadloze verbinding tussen modem en decoder?

Reputatie 3
Badge +1

nog altijd problemen met mijn v6 decoders, willen niet opstarten ,telkens moet ik de stroom afzetten voor ze willen opstarten en dan nog dikwijls klank maar geen beeld,graag een oplossing!!

@jdm_01 Bedankt voor de info :thumbsup_tone4:

Reputatie 5
Badge +3

B152 is de recentste, heb die binnengekregen in januari

@jdm_01 update 5/03: Is nog steeds zo ondanks nieuwe SW

Welke SW versie heb je nu staan met de update 5/03 ?

Reputatie 5
Badge +3

Inderdaad de V5 serie werkt veel stabieler dan de V6, spreek uit ervaring, bij mijn V5 mini verloopt alles vlot zonder haperingen.

Bij mijn onlangs omgeruilde V6 krijg ik haperingen in het beeld wanneer ik heb gepauzeerd of terug gespoeld. Beeld blijft herhaaldelijk een seconde stil staan! Wanneer ik opnieuw live kijk heb ik dat niet meer.

Reset procedures al allemaal uitgevoerd, doch zonder soelaas.

 

update 5/03: Is nog steeds zo ondanks nieuwe SW

mvg

 

En Martin, de decoder via tv aansluiten heb ik ook al aan gedacht, maar dan moet de tv al de tijd aanstaan als je radio wil luisteren dat is toch niet opportuun.

Dit is niet zo zeer als definitieve oplossing bedoelt maar meer om gewoon eens testen of het probleem zich dan op die manier nog zou voordoen.

 

Reputatie 1
Badge

Kun je niet de HDMI rechtstreeks aansluiten aan de TV en via HDMI ARC verbinding verwezelijken met je Onkyo versterker

bv wat uitleg > https://www.coolblue.be/nl/advies/wat-is-hdmi-arc.html

Dit fenomeen heb ik ook, ik moest op de decoder bij instellingen beeld van “AutiSync” naar 1080 anders had ik geen beeld, en laats bij een update had het mormel zich terug op “AutoSync” gezet, dus telkens een ander tv aansluiten om te kunnen zien wat het probleem is…..leuk is anders.

En Martin, de decoder via tv aansluiten heb ik ook al aan gedacht, maar dan moet de tv al de tijd aanstaan als je radio wil luisteren dat is toch niet opportuun.

Ik had een Sony tv en alles werkte, buiten de decoder natuurlijk, en nu heb ik een nieuwe Sony Tv en niets is nog echt compatibel, allerlei problemen.

Jean-Pierre

Reageer