Skip to main content

Sinds enkele weken blijft bij het herbekijken van opnames het beeld op regelmatige tijdstippen stilstaan en kan enkel opgelost worden door de decorder uit te schakelen en opnieuw op te starten.   Een reset blijkt ook geen oplossing te zijn. 

Hierbij dan ook de vraag of deze decoder kan omgewisseld worden voor een nieuwer model. 

 

Mvg

 

 

@dirk_015

Hoe is je decoder verbonden  met de bbox is die rechtstreeks met een netwerkkabel verbonden of staat er bv een wifi booster tussen en heb je al de bbox gereset (= 20 sec reset knopje ingedrukt houden en dan pas lossen) 
Indien nog niet in orde dan best ook eens de booster stroomloos zetten indien er ene tussen staat.

Want als de oorzaak niet in je decoder zelf zit zal je met het nieuwere model (V7)  zeker geen verbetering krijgen en hou er ook rekening mee dat lange termijn opnamen dan niet meer kunnen bekeken worden ook.

NB: goed om weten is dat een v7 decoder het best wordt verbonden met een utp kabel rechtstreeks aan de bbox.


@Martin 

Decoder is rechtstreeks met een netwerkkabel verbonden met de internet box.   Ik zal nogmaals een reset uitvoeren bij  zowel decoder als internet box in de hoop dat dit alsnog  een oplossing biedt. 

 

 

 


@dirk_015 

best eerst decoder uitzetten dus volledig stroomloos 

dan bbox restten (20 sec reset knopje ingedrukt houden en pas lossen als  alleen nog de power led blijft oplichten)

Als je terug kunt surfen dan pas de decoder resetten.


@dirk_015 Heb je dit probleem enkel bij de opnames of ook tijdens live TV of TV Replay ?


@HadewychT 

 

Probleem  was enkel bij opnames, ondertussen reset uitgevoerd zoals aangegeven door Martin en voorlopig geen issues meer gehad. 

 

 


Dit probleem is hier reeds MEERDERE KEREN vermeld geweest, onder andere door mezelf…, en is dus reeds gekend bij Proximus!

 


@wimvhwh 

Heb je momenteel onderbrekingen op je opnames?

 

Geert


Reageer