Skip to main content

Ik gebruik Pickx reeds een aantal jaren  tijdens mijn verblijf in mijn appartement in Spanje.

Voor de zomer heb de eerste problemen ondervonden tijdens het streamen via het web vanaf mij laptop.

Ik ben  nu na een onderbreking van 3 maanden terug in Spanje en de problemen zijn er terug.

Tijdens het streamen van het web via mijn laptop is het beeld  regelmatig aan het bufferen. Zelfs mijn mail openen tijdens het streamen lukt niet zonder dat de streaming stopt.

Het geluid begint regelmatig te stotteren. Deze problemen zijn er enkel bij het gebruik van Pickx.

In eerste instantie dacht ik dat het probleem aan mijn wifi verbinding lag.

De verbinding  is een fiber verbinding 600MB.

Ik gebruikte een Chromecast via een HDMI aansluiting.

De technieker van mijn Internet provider is ter plaatse geweest en heeft mijn router vervangen zonder resultaat.

Ik ben ondertussen veranderd van Internet provider eveneens fiber verbinding 600MB zonder resultaat.

Op dat ogenblik dacht ik aan een probleem met mijn Chromecast verbinding.

Ik heb een smart TV aangekocht met ingebouwde Chromecast.

Zonder resultaat, de problemen blijven.

TV kijken  via de apps op  mijn Smart TV gaat zonder één enkel probleem.

Streamen met Chromecast naar mijn oude TV via mijn laptop gaat eveneens zonder problemen via  VRTmax, Playgo,VTM enz.

Ik ben ten einde raad en het probleem is dus werkelijk Pickx.

Ik begrijp ook niet waarom er geen app van Pickx beschikbaar is in de Play store van Google.

Dit zou al deze problemen oplossen en zou veel gebruiksvriendelijker zijn.

Telenet heeft deze app wel ter beschikking.

Grt,

RVDH

Geen reactie

Reageer