Skip to main content
Vraag

Problemen met Proximus tv decoder

• June 10, 2026
  • 11 reacties
  • 74 Bekeken

Sinds heel wat jaren, ongeveer 20, gebruik ik Proximus tv met Devolo. Sinds kort werkt dit niet meer goed en zijn er veel storingen op mijn Proximus tv. Ik heb contact gehad met de technische dienst en na heel wat testen hebben ze mijn b-box vervangen. Met deze b-box kan je via Wi-Fi verbinding maken met de Proximus V7c decoder. Ik heb 2 decoders, de V7c en de V7. 

Na contact met de technische dienst via chat zeiden ze me dat de V7 met wi-fi werkt, je kan dat trouwens ook selecteren in het menu, maar er komen geen netwerken beschikbaar, kwam ik tot de conclusie dat dit niet kan. Sommige medewerkers die ik gesproken heb, waren hier niet van op de hoogte tot er iemand zei dat het niet ging. Hij ging de V7 omruilen naar een V7c. De volgende dag krijg ik een pakje en zie ik dat ze opnieuw een V7 hebben opgestuurd waarvan ik de Wi-Fi niet kan gebruiken en dus geen tv kan kijken op onze 2de tv.

Wat moet ik doen om een toestel te krijgen dat gebruikt kan worden via Wi-Fi? Via de chat ben ik het vertrouwen een beetje verloren.

Alvast bedankt

11 reacties

Martin
  • June 10, 2026

@Opa_van_Noah  Gewoon afwachten tot een Proximus moderator hier je topic oppikt om je verder te kunnen helpen.

Tip: 

• Intussen als het nog niet zou gebeurd zijn, best zoveel mogelijk klantgegevens aanvullen in je → ForumProfiel, zodat de PX-moderatoren u beter/vlotter kunnen verder helpen en u zo niet eerst om bijkomende gegevens moeten vragen.
  • In het privéveld "Ticket" kun je nog relevante informatie vermelden die kan belangrijk zijn i.v.m. je vraag.
    Uw privacy blijft bewaard, want de Privévelden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers!
  • Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op".
  • → Meld het hier zodra dit gebeurd is.

• Auteur
  • Apprentice
  • June 10, 2026

Ik heb inderdaad m’n klantennummer toegevoegd aan mijn profiel :) 

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • June 10, 2026

@Opa_van_Noah Ik heb je een nieuwe V7c decoder opgestuurd. Deze zou normaal morgen worden geleverd.

• Auteur
  • Apprentice
  • June 10, 2026

Dank je

• Auteur
  • Apprentice
  • June 12, 2026

Ik heb de decoder ontvangen, geïnstalleerd en hij werkt. Hoe kan ik de V7 nu terug sturen?

Martin
  • June 12, 2026

@Opa_van_Noah Heb je nog geen mail ontvangen met de retourlabels? 
Best ook eens kijken in je spamfolder of die daar niet terechtgekomen is.

Ik heb de decoder ontvangen, geïnstalleerd en hij werkt. Hoe kan ik de V7 nu terug sturen?

• Auteur
  • Apprentice
  • June 12, 2026

Nee, enkel een SMS met de melding dat het geleverd wordt. Bij de vorige swap heb ik wel een retourlabel ontvangen, maar dus niet bij deze.

Martin
  • June 12, 2026

Nee, enkel een SMS met de melding dat het geleverd wordt. Bij de vorige swap heb ik wel een retourlabel ontvangen, maar dus niet bij deze.

Als een Proximus moderator hier je topic opent, zullen zij die retourlabels wel opsturen dan.

Mutlie
  • June 12, 2026

@Opa_van_Noah 

Check ook eens je spam folder (mail).

Het gebeurt frequent dat het retourlabel daar in belandt.

• Auteur
  • Apprentice
  • June 12, 2026

Nee, daar zit hij niet in.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • June 12, 2026

@Opa_van_Noah Ik zie dat je de mail hebt ontvangen waar het retourdocument in zit. Dat zit in dezelfde mail als waar de bevestiging van de levering in zit.