Vraag

problemen met opgenomen programma’s

  • 30 January 2020
  • 61 reacties
  • 7440 Bekeken

Reputatie 1

Sinds 4 a 5 weken heb ik problemen met opgenomen programma’s, kan ze niet afspelen en verdwijnen zomaar. .18 dagen geleden zijn er 2 techniekers langs geweest. De eerste heeft de router vervangen en de tweede heeft aan de instellingen bezig geweest. Met als gevolg dat ik al de opnames kwijt was. Via het forum heeft iemand geholpen zodat ik een deel van de opnames terug had. Maar van die opnames kon ik er een heel deel niet bekijken en verdwenen ze weer. Veder werden mij serie opnames niet opgenomen en geprogrammeerde programma’s af en toe niet. Nukrijg ik bij een programma dat ik gisteren opgenomen heb de zelfde fout boodschap als 4 weken terug ,opname is niet beschikbaar probeer later weer, maar later is nooit. Kan nu eindelijk iemand zeggen wat ik kan doen want ik vind dit niet meer leuk.

Groeten 

 

eddy


61 reacties

Het is dan best dat je de decoder en bbox eens herstart:

zet je decoder spanningsloos > zet je bbox 10sec spanningsloos > zet hem terug onder spanning en wacht tot zijn DSL controle lampje continu blijft oplichten en je terug kunt surfen > zet nu je decoder terug onder spanning en laat hem volledig opstarten.

Ik merk ook op dat deze decoder heel veel problemen geeft: start soms gewoon opnieuw op, wanneer een programma nog bezig is, en dit opgenomen is, kan ik dit niet tegelijkertijd bekijken want dan hapert het programma steeds. Soms heb ik een heel slechte connectie, terwijl andere functies van de afstandsbediening werken,…

Goedemiddag Martin, 

 

Ik heb dit al een keertje geprobeerd, en nu nogmaals, maar helaas geen verschil … 

Wat nu?

 

Met vriendelijke groeten, 

Tanisha

@tanisha Je voedingsadapter maar toch goed contact, zie dit eens na en trek de netstekker van de voedingsadapter even uit.

moest je geen reset gedaan hebben van je decoder kun je dit ook altijd eens proberen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

 

Moest er echt niks helpen dan kan iemand van proximus bvb voorstellen om de decoder om te ruilen en anders kun je ook nog altijd zelf een gratis technieker aanvragen om alles eens te komen analyseren, die kun je aanvragen hier > http://proximus.be/happyhouse 

@tanisha Je voedingsadapter maar toch goed contact, zie dit eens na en trek de netstekker van de voedingsadapter even uit.

moest je geen reset gedaan hebben van je decoder kun je dit ook altijd eens proberen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

 

Moest er echt niks helpen dan kan iemand van proximus bvb voorstellen om de decoder om te ruilen en anders kun je ook nog altijd zelf een gratis technieker aanvragen om alles eens te komen analyseren, die kun je aanvragen hier > http://proximus.be/happyhouse 

Ben ik dan niet al m’n opnames kwijt? dan is heel de point van deze melding weg… ?

nee normaal niet want die gegevens worden uit het tv profiel terug ingeladen, in sommige gevallen bij een reset kan het gebeuren dat er verdwenen  opnames, zelfs terug zichtbaar worden, wat in dit geval spijtig genoeg niet altijd lukt.

Reputatie 6
Badge +3

Bij een reset wordt gewoon de huidige tv-interface verwijdert, nadien de software zelf van de decoder. Vervolgens wordt alles terug gedownload van de Proximus servers en geïnstalleerd.

Ik moet natuurlijk eerlijk toegeven dat het normaal gezien geen gevolgen heeft voor je opnames en die niet verloren gaan na een reset maar dat er toch (gelukkig sporadisch) hier gemeld werd en nu ben ik enekel opnames kwijt, maar zoals we weten kan alles eens verkeerd lopen en gelukkig bewijzen de uitzonderingen de regel.

nee normaal niet want die gegevens worden uit het tv profiel terug ingeladen, in sommige gevallen bij een reset kan het gebeuren dat er verdwenen  opnames, zelfs terug zichtbaar worden, wat in dit geval spijtig genoeg niet altijd lukt.

Ik heb dit geprobeerd, nog steeds problemen… hij neemt zelfs zaken op die ik niet geprogrammeerd heb en kan de serieopname niet annuleren. Zo neemt die elke dag De Slimste Mens op, volgens mij is dat programma al lang voorbij. 

Reputatie 6
Badge +3

@tanisha : Wanneer er nog andere decoders in huis zijn en het gaat over een cloud opname dan is deze zichtbaar op alle decoders in huis. Dan ligt het probleem echt bij de connectie tussen jouw decoder(s) en de Proximus infrastructuur.

ja aangezien je niet kunt wissen en reset niet helpt, zoals dit nog gebeurt moet er dan dikwijls eerst iemand van proximus zelf ze eerst wissen en dan pas wordt het probleem definitief opgelost .

Dus best dat maandag eens iemand van proximus dit verder nakijkt

@tanisha : Wanneer er nog andere decoders in huis zijn en het gaat over een cloud opname dan is deze zichtbaar op alle decoders in huis. Dan ligt het probleem echt bij de connectie tussen jouw decoder(s) en de Proximus infrastructuur.

Bedankt, maar dit is de enige decoder in huis. We zijn slechts met 2. 

ja aangezien je niet kunt wissen en reset niet helpt, zoals dit nog gebeurt moet er dan dikwijls eerst iemand van proximus zelf ze eerst wissen en dan pas wordt het probleem definitief opgelost .

Dus best dat maandag eens iemand van proximus dit verder nakijkt

Prima, zullen we doen. Bedankt.

Reageer