Vraag

problemen met opgenomen programma’s

  • 30 January 2020
  • 61 reacties
  • 7477 Bekeken


Toon eerste bericht

61 reacties

Het is dan best dat je de decoder en bbox eens herstart:

zet je decoder spanningsloos > zet je bbox 10sec spanningsloos > zet hem terug onder spanning en wacht tot zijn DSL controle lampje continu blijft oplichten en je terug kunt surfen > zet nu je decoder terug onder spanning en laat hem volledig opstarten.

Ik merk ook op dat deze decoder heel veel problemen geeft: start soms gewoon opnieuw op, wanneer een programma nog bezig is, en dit opgenomen is, kan ik dit niet tegelijkertijd bekijken want dan hapert het programma steeds. Soms heb ik een heel slechte connectie, terwijl andere functies van de afstandsbediening werken,…

Goedemiddag Martin, 

 

Ik heb dit al een keertje geprobeerd, en nu nogmaals, maar helaas geen verschil … 

Wat nu?

 

Met vriendelijke groeten, 

Tanisha

@tanisha Je voedingsadapter maar toch goed contact, zie dit eens na en trek de netstekker van de voedingsadapter even uit.

moest je geen reset gedaan hebben van je decoder kun je dit ook altijd eens proberen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

 

Moest er echt niks helpen dan kan iemand van proximus bvb voorstellen om de decoder om te ruilen en anders kun je ook nog altijd zelf een gratis technieker aanvragen om alles eens te komen analyseren, die kun je aanvragen hier > http://proximus.be/happyhouse 

@tanisha Je voedingsadapter maar toch goed contact, zie dit eens na en trek de netstekker van de voedingsadapter even uit.

moest je geen reset gedaan hebben van je decoder kun je dit ook altijd eens proberen

https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_dcd_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-decoder-resetten.html

 

Moest er echt niks helpen dan kan iemand van proximus bvb voorstellen om de decoder om te ruilen en anders kun je ook nog altijd zelf een gratis technieker aanvragen om alles eens te komen analyseren, die kun je aanvragen hier > http://proximus.be/happyhouse 

Ben ik dan niet al m’n opnames kwijt? dan is heel de point van deze melding weg… ?

Reputatie 7
Badge +4

Ik zie dat je 2 decoders hebt. Ondervind je dit probleem op beide decoders ?

Reputatie 1

Ja, de programma’s waar ik problemen mee heb kan ik op de 2 tv’s niet bekijken. 

nee normaal niet want die gegevens worden uit het tv profiel terug ingeladen, in sommige gevallen bij een reset kan het gebeuren dat er verdwenen  opnames, zelfs terug zichtbaar worden, wat in dit geval spijtig genoeg niet altijd lukt.

Reputatie 7
Badge +4

Kan je me doorgeven met welke series je die problemen dan ondervindt ? Dan kan ik door de specialisten eens laten nakijken wat daar mee misloopt.

Reputatie 1

Hier ben ik weer, weer dacht ik dat de problemen opgelost waren maar neen hoor ze zijn er nog steeds. Begin van de week kon ik een aflevering van The Block Australia niet kijken,. Ik drukte op kijken en het scherm bleef staan. De opname wou niet starten. Nu wou ik gisteren nog eens proberen en wat zie ik de opname is weer verdwenen. Samen met nog een aflevering (aflevering  E1220 en E1221).

 

Verder heb ik het probleem dat ik niet naar een opname kan kijken als er een andere aflevering opgenomen wordt. Met als risico dat de aflevering die ik wou kijken gewoon verdwijnt. (zie the block, ncis en Hawai-o five,...).

 

Ook heb ik voor dat een programma op genomen in serie, in 2 verschillende mappen wordt opgenomen. Ondanks het feit dat het hetzelfde seizoen is. Dus moet ik telkens door al mijn opnames gaan om te zien dat ik de juiste aflevering aan het bekijken ben.

 

Kan er iemand nu mij eens vertellen wat het probleem is, hoe dit kan opgelost worden!!!

Reputatie 1

Nu momenteel met de luizenmoeder van vtm, de vorige 2 aflevering heb ik geprogrammeerd, en stond ook in de tv-gids aangeduid, maar werden niet opgenomen. De aflevering van deze week is opgenomen maar krijg de boodschap niet beschikbaar. Dan hebben we the block Australië   Seizoen 11 . Dat hadden we volledig opgenomen maar door de technieker volledig kwijt maar iemand van dit forum heeft gezorgd dat we het terug hadden . Maar we kunnen veel afleveringen niet afspelen en de dag nadien waren die aflevering weg. De laatste aflevering waar we dit probleem mee hebben gehad is aflevering 39. We probeerde deze deze week of vorige week af te spelen maar dat lukte niet. Als je op kijken drukte gebeurde er niets. De dag nadien was aflevering 39 weg. Verder heb ik ook het probleem met seizoen 12 dat ook wordt opgenomen in serie opname dat niet alle dagen worden opgenomen. Do 16 Jan wel, vrij 17 Jan niet, ma 20 Jan wel, din 21 Jan niet.

ook andere programma’s worden niet opgenomen terwijl geprogrammeerd zoals opgelicht op nos de ene week wel en andere keren niet, enz

Een ander probleem met serieopname is dat wanneer de eerste aflevering is opgenomen maar we kijken er niet direct naar en ze wordt nog eens heruitgezonden we die aflevering dan niet kunnen bekijken tot de tweede aflevering is opgenomen.

Ik volg even want ik heb vergelijkbare problemen en na heel veel telefoontjes nog steeds geen oplossing…
Ook bij mij verdwijnen ineens opnames die ze dan wel gedeeltelijk kunnen terugzettten. Maar vaak beperkt door rechten van de programma’s. Aafgelopen woensdag is er geen enkele opname gelukt! Staat ingesteld als serieopnamen. Heel vreemd allemaal!
Ik snak zo naar een oplossing :(

Reputatie 1

Hallo, hier ben ik weer. Ik dacht dat de problemen opnemen gedaan waren maar gisteren stelde ik vast dat de problemen er nog altijd zijn. Ik neem al verschillende maanden elke weekdag 2 afleveringen van  Hawaii o-five op Fox op zonder problemen. Maar sinds woensdag 12/02 worden deze afleveringen niet meer opgenomen ondanks het feit dat ze geprogrammeerd staan. Het is en blijft een gok , neemt hij het op of niet. Kunnen de techniekers dit eens uitzoeken en kunnen de afleveringen terug gezet worden. Ik wordt echt hopeloos want dit duurt nu al zolang en er komt maar geen oplossing. Ik hoop vandaag een antwoord te krijgen!!

Reageer