Skip to main content

Sinds 4 a 5 weken heb ik problemen met opgenomen programma’s, kan ze niet afspelen en verdwijnen zomaar. .18 dagen geleden zijn er 2 techniekers langs geweest. De eerste heeft de router vervangen en de tweede heeft aan de instellingen bezig geweest. Met als gevolg dat ik al de opnames kwijt was. Via het forum heeft iemand geholpen zodat ik een deel van de opnames terug had. Maar van die opnames kon ik er een heel deel niet bekijken en verdwenen ze weer. Veder werden mij serie opnames niet opgenomen en geprogrammeerde programma’s af en toe niet. Nukrijg ik bij een programma dat ik gisteren opgenomen heb de zelfde fout boodschap als 4 weken terug ,opname is niet beschikbaar probeer later weer, maar later is nooit. Kan nu eindelijk iemand zeggen wat ik kan doen want ik vind dit niet meer leuk.

Groeten 

 

eddy

Ik ben eerlijk gezegd blij te horen dat er nog mensen zijn die problemen hebben met het opnemen van programma’s! Ook wij hebben hier verschrikkelijk veel problemen mee. 

Wij proberen verschillende programma’s op te nemen en wanneer je dan in de TV gids kijkt zie je dat deze geprogrammeerd zijn om op te nemen en ook effectief opgenomen worden maar als je ze dan later via menu wilt afspelen dan staan de opnames er gewoon niet tussen??!!

O.a. “De Mol” staat hier als serie geprogrammeerd maar het wordt gewoon niet opgenomen. Ook bij andere programma’s is dit het geval. Heel erg vervelend dit en ik vind het ook niet kunnen! Ik ben al jaren trouwe klant bij Proximus voor TV, internet en telefonie. De laatste maanden begin ik mij echter meer en meer te ergeren in jullie diensten: door verhuis lang moeten wachten op aansluiting, alle opgenomen programma’s kwijt, vaak verschrikkelijk slechte ontvangst op mijn telefoon, Belgisch voetbal pack dat plots (zonder al teveel waarschuwing) wordt omgezet naar een All Sports pack (wat ik helemaal niet wil en natuurlijk ook weer duurder is). En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan! Ik denk dat het tijd wordt om maar eens uit te kijken naar een andere provider.

 


Dit lijkt een totaal ander probleem te zijn. Hawaii 5-0 kreeg een ander nummertje in onze bekend, waardoor je ze eigenlijk opnieuw moest instellen. 

Ik heb deze ‘nieuwe’ reeks voor je toegevoegd dan, en de missende afleveringen er bijgezet ;) 


Goedemorgen, 

 

Ik heb net hetzelfde probleem.

Dit is de derde keer dat ik dit voor heb, en ik dacht dat het probleem bij mezelf lag. Tot dit gisteren weer voor de derde keer gebeurde. Ik ben dit gaan opzoeken en ik lees dus degelijk dat ik niet de enige ben.

 

Dit gebeurt bij “serie-opnemen”, ik heb dit voorgehad bij Temptation Island, Down The Road en gisteren met Expeditie Robinson.

 

Net zoals IngeA, zie ik bij TV-gids dat het opgenomen is, ook bij geplande programmaties staat dit er tussen. Wanneer ik het programma effectief wil bekijken, staat het programma niet bij mijn opname’s.

 

Ik merk ook op dat deze decoder heel veel problemen geeft: start soms gewoon opnieuw op, wanneer een programma nog bezig is, en dit opgenomen is, kan ik dit niet tegelijkertijd bekijken want dan hapert het programma steeds. Soms heb ik een heel slechte connectie, terwijl andere functies van de afstandsbediening werken,…

 

Ik ben nieuwe klant, maar ik heb maandenlang niets anders dan problemen, lijkt me.

Het licht volgens mij degelijk aan de decoder waar iedereen het over heeft.

 

Graag zo snel mogelijk een oplossing.

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groeten

Tanisha

 

 

 

 


Bij een reset wordt gewoon de huidige tv-interface verwijdert, nadien de software zelf van de decoder. Vervolgens wordt alles terug gedownload van de Proximus servers en geïnstalleerd.


Ik moet natuurlijk eerlijk toegeven dat het normaal gezien geen gevolgen heeft voor je opnames en die niet verloren gaan na een reset maar dat er toch (gelukkig sporadisch) hier gemeld werd en nu ben ik enekel opnames kwijt, maar zoals we weten kan alles eens verkeerd lopen en gelukkig bewijzen de uitzonderingen de regel.


nee normaal niet want die gegevens worden uit het tv profiel terug ingeladen, in sommige gevallen bij een reset kan het gebeuren dat er verdwenen  opnames, zelfs terug zichtbaar worden, wat in dit geval spijtig genoeg niet altijd lukt.

Ik heb dit geprobeerd, nog steeds problemen… hij neemt zelfs zaken op die ik niet geprogrammeerd heb en kan de serieopname niet annuleren. Zo neemt die elke dag De Slimste Mens op, volgens mij is dat programma al lang voorbij. 


@tanisha : Wanneer er nog andere decoders in huis zijn en het gaat over een cloud opname dan is deze zichtbaar op alle decoders in huis. Dan ligt het probleem echt bij de connectie tussen jouw decoder(s) en de Proximus infrastructuur.


ja aangezien je niet kunt wissen en reset niet helpt, zoals dit nog gebeurt moet er dan dikwijls eerst iemand van proximus zelf ze eerst wissen en dan pas wordt het probleem definitief opgelost .

Dus best dat maandag eens iemand van proximus dit verder nakijkt


@tanisha : Wanneer er nog andere decoders in huis zijn en het gaat over een cloud opname dan is deze zichtbaar op alle decoders in huis. Dan ligt het probleem echt bij de connectie tussen jouw decoder(s) en de Proximus infrastructuur.

Bedankt, maar dit is de enige decoder in huis. We zijn slechts met 2. 


ja aangezien je niet kunt wissen en reset niet helpt, zoals dit nog gebeurt moet er dan dikwijls eerst iemand van proximus zelf ze eerst wissen en dan pas wordt het probleem definitief opgelost .

Dus best dat maandag eens iemand van proximus dit verder nakijkt

Prima, zullen we doen. Bedankt.


nee normaal niet want die gegevens worden uit het tv profiel terug ingeladen, in sommige gevallen bij een reset kan het gebeuren dat er verdwenen  opnames, zelfs terug zichtbaar worden, wat in dit geval spijtig genoeg niet altijd lukt.


Dit kon je inderdaad niet “rieken”, maar ik wou gewoon uitleggen dat het hier een ander probleem betreft. Kan je nu alle opnames zien?


Hoe kan ik dat zien dat dit opnieuw geprogrammeerd worden. Als in mijn tv-gids en mijn geplande opnames staat dat het is geprogrammeerd. Het kan zijn dat het bij jullie een ander nummer is, maar ik kan dat niet rieken. Er is een probleem tussen jullie server en mijn toestellen!!! Dus hoe gaan jullie dit oplossen?? 


Hier ben ik weer, weer dacht ik dat de problemen opgelost waren maar neen hoor ze zijn er nog steeds. Begin van de week kon ik een aflevering van The Block Australia niet kijken,. Ik drukte op kijken en het scherm bleef staan. De opname wou niet starten. Nu wou ik gisteren nog eens proberen en wat zie ik de opname is weer verdwenen. Samen met nog een aflevering (aflevering  E1220 en E1221).

 

Verder heb ik het probleem dat ik niet naar een opname kan kijken als er een andere aflevering opgenomen wordt. Met als risico dat de aflevering die ik wou kijken gewoon verdwijnt. (zie the block, ncis en Hawai-o five,...).

 

Ook heb ik voor dat een programma op genomen in serie, in 2 verschillende mappen wordt opgenomen. Ondanks het feit dat het hetzelfde seizoen is. Dus moet ik telkens door al mijn opnames gaan om te zien dat ik de juiste aflevering aan het bekijken ben.

 

Kan er iemand nu mij eens vertellen wat het probleem is, hoe dit kan opgelost worden!!!


Hallo, hier ben ik weer. Ik dacht dat de problemen opnemen gedaan waren maar gisteren stelde ik vast dat de problemen er nog altijd zijn. Ik neem al verschillende maanden elke weekdag 2 afleveringen van  Hawaii o-five op Fox op zonder problemen. Maar sinds woensdag 12/02 worden deze afleveringen niet meer opgenomen ondanks het feit dat ze geprogrammeerd staan. Het is en blijft een gok , neemt hij het op of niet. Kunnen de techniekers dit eens uitzoeken en kunnen de afleveringen terug gezet worden. Ik wordt echt hopeloos want dit duurt nu al zolang en er komt maar geen oplossing. Ik hoop vandaag een antwoord te krijgen!!


Ter bijkomende info: zou mij ten zeerste  verwonder dat draadloze apparaten resetten iets zou oplossen zeker wetende dat dit probleem zich herhaaldelijk voordoet , herhaaldelijk hier gemeld wordt, door verschillende klanten die zelf verbonden zijn met een utp netwerkkabel aan de bbox, ik zou dan eerder denken aan resetten/ heropstarten van bbox en decoder, maar zelf dat geeft de laatste tijd totaal voor geen oplossing meer, zoals we hier al zo dikwijls vastgesteld hebben en moest er echt een duidelijk oplossing zijn dan zou iemand van Proximus zeker kunnen zeggen waar het probleem juist zit en hoe het op te lossen is.


Hoe is jouw decoder verbonden met jouw B-Box 3? Indien bedraad, probeer dan een nieuwe netwerk kabel. Indien je een PLC-adapter of Wi-Fi Bridge/Wi-Fi Booster gebruikt reset deze dan ook:  https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html , https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-bridge-resetten.html , https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html , https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html . Dat is het enigste wat jezelf nog kan doen. De rest kan enkel maar Proximus bekijken.


Weer 3 series ontdekt die bij mij geprogrammeerd staan maar niet werden opgenomen. Chicago Med, Chicago PD en Royal Pains alle drie op VTM. Maar waarschijnlijk zal er op de server bij jullie weer niks te zien zijn. Ik heb foto’s genomen dat het geprogrammeerd was, dat het programma aan het opnemen was. 

Waren alle drie serie opname, maar nu is die serie opname weg. Hopelijk kan ik ze nu wel opnemen.

Kan ik iets doen waardoor dit niet meer voor  kan vallen. Want ik het vele series geprogrammeerd via serie opname en als ik pas nadien zie dat het niet opgenomen is ben ik het kwijt. 

Want zo ben ik al veel series kwijt, op discovery, history channel zijn er ook vele series die ik opneem maar omdat ik geen afleveringen vond tussen de opnames dacht ik dat er geen afleveringen waren, maar nu door verder te kijken door de problemen zie ik dat er wel afleveringen zijn uitgezonden maar ja deze ben ik weer kwijt.

Aub zoek zo snel mogelijk een oplossing want nu is het elke avond gokken of het gaat opgenomen worden of niet. Want ik zie op voorhand geen verschil tussen de programma’s die opgenomen worden en die niet opgenomen worden. 

Verder kon ik daar juist geen enkel opname afspelen, ik kreeg telkens een zwart scherm dat bleef hangen en kon er alleen uit door op tv te drukken maar dan kwam er ook geen beeld op de zender. Ik heb de decoder moeten herstarten en nadien was alles opgelost. Dit heb ik de voorbije weken regelmatig voor. 

 


Bedankt maar die 2 afleveringen staat er weer niet bij.


Ik heb The Block verwijderd en terug geplaatst. Kan je eens kijken of je ze nu wel terug ziet staan ? 

Normaalgezien zouden al je opnames die je op je decoder ziet ook bij ons in het netwerk te zien moeten zijn en andersom. Als dit niet het geval is, kan het zijn dat de decoder niet correct met ons network kon communiceren op dat moment, maar dat zou niet (vaak) mogen gebeuren natuurlijk. 

Ik heb dit even geëscaleerd naar de specialisten om eens te laten nakijken hoe het komt dat je daar zo vaak problemen mee ondervindt. 


Normaal gezien mag je inderdaad geen opnames in de cloud kwijt zijn als je een defecte decoder omruilt voor een nieuwe decoder.
Maar blijkbaar kan er inderdaad wel eens iets verkeerd lopen, ik persoonlijk heb dit nog niet voorgehad, dus ik hoor bij de gelukkigen :wink:


@e vdz Ik kan geen ingeplande New Amsterdam serie terugvinden op het netwerk. Via welke decoder heb je die serie ingepland? De Block afleveringen van 17/01 en 21/01 heb ik nu teruggeplaatst. Kan is kijken of ze nu zichtbaar zijn.

Ik heb mijn v5 compact decoder gereset. De serieopname van New Amsterdam is gewist en ik heb ze opnieuw geprogrammeerd. Kunnen jullie de gemiste opnames terug zetten?

 

De 2 afleveringen van het block (17/01 en 21/01) die zouden terug gezet zijn, zie ik nog steeds niet.

 

Hoe kan ik weten dat een programma bij mij geprogrammeerd is maar niet bij jullie. Ik heb dit al voor gehad bij Heel Holland bakt, opgelicht en nu New Amsterdam. Dan de problemen met het block, en ik kan nog door gaan. Ik ben gewoon niet meer zeker als iets geprogrammeerd is of het ook opgenomen gaat worden. Er moet toch een oplossing zijn?

 

Toen jullie overschakelde naar opslaan op server in plaats van opslaan op de harde schijf van de decoder, was het met de boodschap dat je zo geen opnames kwijt bent bij defect. Wel ik kan je zeggen dat dit niet klopt. 


MAC adres is 38 5F 66 54 A1 F0 , de serieopname heb ik proberen te wissen maar dat lukt niet. De serieopname blijft er staan. 
 

Heeft de technieker dan toch de opnames laten verwijderen, tegen ons heeft hij iets anders gezegd. En hij heeft de opnames niet laten terug zetten. Dat heb ik voor een paar series laten doen via het forum.

 

@e vdz Ik snap uw frustratie. Soortgelijk meegemaakt ook 2techniekers geweest, 2de technieker heeft zonder waarschuwing 100+ opnames laten verwijderen. Na de vraag of het mogelijk was deze terug te krijgen was het antwoord nee. Zelf ook via forum enkele dingen laten terugzetten maar is niet eens de helft van wat we kwijt zijn.


Dit filmpje is voor het resetten van een V6 decoder maar ik heb een v5 compact.


De aanvraag van de technieker naar ons IT team is allesinds gedaan geweest om alles te laten verwijderen en terug te laten toevoegen.
Want die opname die u ziet staan, staat niet op het netwerk geprogrammeerd, wat wil zeggen dat dit ook de reden zal zijn dat je deze niet kan verwijderen (omdat die er niet op staat). Kan je dit even uitvoeren aub? 

 


Reageer