Vraag

problemen met opgenomen programma’s

  • 30 January 2020
  • 61 reacties
  • 7468 Bekeken

Reputatie 1

Sinds 4 a 5 weken heb ik problemen met opgenomen programma’s, kan ze niet afspelen en verdwijnen zomaar. .18 dagen geleden zijn er 2 techniekers langs geweest. De eerste heeft de router vervangen en de tweede heeft aan de instellingen bezig geweest. Met als gevolg dat ik al de opnames kwijt was. Via het forum heeft iemand geholpen zodat ik een deel van de opnames terug had. Maar van die opnames kon ik er een heel deel niet bekijken en verdwenen ze weer. Veder werden mij serie opnames niet opgenomen en geprogrammeerde programma’s af en toe niet. Nukrijg ik bij een programma dat ik gisteren opgenomen heb de zelfde fout boodschap als 4 weken terug ,opname is niet beschikbaar probeer later weer, maar later is nooit. Kan nu eindelijk iemand zeggen wat ik kan doen want ik vind dit niet meer leuk.

Groeten 

 

eddy


61 reacties

Ik ben eerlijk gezegd blij te horen dat er nog mensen zijn die problemen hebben met het opnemen van programma’s! Ook wij hebben hier verschrikkelijk veel problemen mee. 

Wij proberen verschillende programma’s op te nemen en wanneer je dan in de TV gids kijkt zie je dat deze geprogrammeerd zijn om op te nemen en ook effectief opgenomen worden maar als je ze dan later via menu wilt afspelen dan staan de opnames er gewoon niet tussen??!!

O.a. “De Mol” staat hier als serie geprogrammeerd maar het wordt gewoon niet opgenomen. Ook bij andere programma’s is dit het geval. Heel erg vervelend dit en ik vind het ook niet kunnen! Ik ben al jaren trouwe klant bij Proximus voor TV, internet en telefonie. De laatste maanden begin ik mij echter meer en meer te ergeren in jullie diensten: door verhuis lang moeten wachten op aansluiting, alle opgenomen programma’s kwijt, vaak verschrikkelijk slechte ontvangst op mijn telefoon, Belgisch voetbal pack dat plots (zonder al teveel waarschuwing) wordt omgezet naar een All Sports pack (wat ik helemaal niet wil en natuurlijk ook weer duurder is). En zo kan ik nog wel een tijdje doorgaan! Ik denk dat het tijd wordt om maar eens uit te kijken naar een andere provider.

 

Reputatie 1

K.ney begrijp me niet verkeerd maar ik ben blij dat jij ook deze problemen hebt. Want van de techniekers die thuis geweest zijn kreeg ik de indruk dat ik iets verkeerd doe. De eerste zei zelf dat het kwam omdat ik teveel tv kijk op en dag en daarom de decoder niet kan rusten. Hopelijk worden onze problemen nu snel opgelost.

Ik denk dat die technieker eerder aan rust toe was :relaxed:

NB: pas maandag komt hier iemand terug langs die van proximus zelf is om je hierbij verder te helpen.

Reputatie 6
Badge +3

@e vdz en @k.ney : Wanneer je over een decoder v5 compact of een decoder v6 beschikt dan worden alle opnames gedaan in de cloud (op servers bij Proximus). Bij jullie moet er iets mislopen tussen jouw decoder(s) en de opname servers van Proximus. De reden van de eerste technieker houdt totaal geen steek.

Reputatie 7
Badge +4

@k.ney Met welke opnames ondervind je problemen?

Reputatie 6
Badge +3

Bij een reset wordt gewoon de huidige tv-interface verwijdert, nadien de software zelf van de decoder. Vervolgens wordt alles terug gedownload van de Proximus servers en geïnstalleerd.

Ik heb een V6 en volgens support zou alles werken zoals het hoort. Is wel enkel vanop afstand getest!

@e vdz mij hebben ze ook al gezegd dat ik ze wel ‘per ongeluk’ zou gewist hebben maar dat is zeker niet het geval! 

En wat ik niet begrijp is dat als een serieopname gepland staat, het de ene keer wel een opname maakt en de andere keer niet. En ja er is voldoende ruimte beschikbaar ;)

Ik heb de hoop dat ik geholpen ga worden al opgegeven...

Ik moet natuurlijk eerlijk toegeven dat het normaal gezien geen gevolgen heeft voor je opnames en die niet verloren gaan na een reset maar dat er toch (gelukkig sporadisch) hier gemeld werd en nu ben ik enekel opnames kwijt, maar zoals we weten kan alles eens verkeerd lopen en gelukkig bewijzen de uitzonderingen de regel.

Alleen als je op lange termijn opneemt zou het kunnen dat je geen voldoende ruimte meer hebt.

nee normaal niet want die gegevens worden uit het tv profiel terug ingeladen, in sommige gevallen bij een reset kan het gebeuren dat er verdwenen  opnames, zelfs terug zichtbaar worden, wat in dit geval spijtig genoeg niet altijd lukt.

Ik heb dit geprobeerd, nog steeds problemen… hij neemt zelfs zaken op die ik niet geprogrammeerd heb en kan de serieopname niet annuleren. Zo neemt die elke dag De Slimste Mens op, volgens mij is dat programma al lang voorbij. 

Reputatie 1

Hallo van terug gezette programma’s zijn er die ik niet kan afspelen en nadien weer verdwijnen. En zoals ik al melde 

Bedankt. Ze staan erop, alleen aflevering van vrijdag 17 januari en dinsdag 21 januari ontbrekken.

 

ik zal dit weeken nakijken of ik ze kan afspelen

 

Dus kan je vragen of ze deze 2 afleveringen kunnen terug zetten. Verder is er weeral een serie niet opgenomen, namelijk “New Amsterdam” op vijf. Mijn vrouw kijkt daar naar als er voetbal is en daarom hebben we het pas gezien. Maar de serie is geprogrammeerd en als je naar de geplande opnames gaat kijken staat deze serie erbij alleen wordt het niet opgenomen. Weten jullie nog altijd niet wat het probleem is?

Heeft het zin dat ik een technieker laat langskomen? Of moet ik moet ik alle dagen naar de helpdesk bellen of hier alle dagen posten. Ze me wat ik moet doen voor het probleem op te lossen. Zodat ik niet altijd moet komen smeken om een programma terug te zetten. Want de helft van de tijd is dit ook geen oplossing. 

Ik wil niet lastig doen maar ik betaal geen 130 euro per maand voor iets dat niet goed werkt!!

Dit lijkt een totaal ander probleem te zijn. Hawaii 5-0 kreeg een ander nummertje in onze bekend, waardoor je ze eigenlijk opnieuw moest instellen. 

Ik heb deze ‘nieuwe’ reeks voor je toegevoegd dan, en de missende afleveringen er bijgezet ;) 

Reputatie 7
Badge +4

@e vdz Ik kan geen ingeplande New Amsterdam serie terugvinden op het netwerk. Via welke decoder heb je die serie ingepland? De Block afleveringen van 17/01 en 21/01 heb ik nu teruggeplaatst. Kan is kijken of ze nu zichtbaar zijn.

Reputatie 1

@e vdz Ik kan geen ingeplande New Amsterdam serie terugvinden op het netwerk. Via welke decoder heb je die serie ingepland? De Block afleveringen van 17/01 en 21/01 heb ik nu teruggeplaatst. Kan is kijken of ze nu zichtbaar zijn.

 

Sorry maar de afleveringen zijn niet ze zien bij mij!! Dus ik kan ze niet proberen af te spelen!

New Amsterdam (zender vijf) staat al van vorig jaar geprogrammeerd met serie opname. Ik heb deze geprogrammeerd op onze kleinste decoder. Voor nu woensdag staat het in de planning (zoals de voorbije weken) dus ik ben benieuwd of het woensdag wel opgenomen wordt. En wat bedoel je met “ geen ingeplande New Amsterdam serie terugvinden op het netwerk”. Ik heb ze geprogrammeerd maar dat is nu juist het grote probleem tussen wat wij op onze decoder doen en jullie server loopt van alles mis. Dus zeg me maar wat ik moet doen maar zeg niet dat we het niet opgenomen hebben. 

Want de eerste technieker zei dat wij iets mis deden, namelijk dat het probleem kwam doordat wij teveel tv keken en de decoder niet genoeg kon rusten. Kan iemand mij dan zeggen hoeveel uur ik per dag maar mag kijken?

De tweede technieker zei dat het aan onze kabels zou liggen en heeft alles nagekeken . En moest nadien zeggen dat het niet bij ons lag maar ik weet niet wat hij veranderde aan de instellingen maar toen waren we al onze opnames kwijt !!!

Dus aub ze niet te snel dat wij iets fout doen want als ik het forum hier lees ben ik niet de enige met dit probleem. En ik denk dat we dan wel kunnen besluiten dat het probleem bij jullie ligt.

Sorry dat ik zo reageer, ik wil mij niet op u af reageren maar ik wil wel een oplossing!  En dit duurt nu zolang en ik krijg maar geen antwoord op de wat het probleem is. Wel proberen jullie te helpen met programma’s terug te zetten maar dat is geen oplossing.

Reputatie 1

Hoe kan ik dat zien dat dit opnieuw geprogrammeerd worden. Als in mijn tv-gids en mijn geplande opnames staat dat het is geprogrammeerd. Het kan zijn dat het bij jullie een ander nummer is, maar ik kan dat niet rieken. Er is een probleem tussen jullie server en mijn toestellen!!! Dus hoe gaan jullie dit oplossen?? 

Dit kon je inderdaad niet “rieken”, maar ik wou gewoon uitleggen dat het hier een ander probleem betreft. Kan je nu alle opnames zien?

Reputatie 7
Badge +4

Nee maar het klopt inderdaad wat mijn collega zei. De opname staat op het netwerk niet geprogrammeerd (kan je mij even het MAC adres van de decoder waar je deze programmatie ziet staan doorgeven, dit kleeft op het etiket onderaan de decoder). 
Kan je even proberen om de serieopname te annuleren en even opnieuw te programmeren aub? Dan kijk ik of ik die nu zie doorkomen.

De reden van dit probleem kan te maken hebben met de technieker die voor het voorgaande probleem van ‘media niet beschikbaar’ even alle opnames heeft laten verwijderen door ons IT team en vervolgens alles heeft laten terugplaatsen.

Reputatie 1

Ja bedank ik zie ze, maar wat kan ik doen hier aan? Ik kijk alle dagen na of het is geprogrammeerd en het staat geprogrammeerd.  Maar jij zeg nu dat dit een nieuwe reeks is en ik deze opnieuw had moeten programmeren. Maar ik zie dat nergens dat is toch niet normaal. Snap je dat ik dit al met heel veel reeksen heb gehad. Bij mij geprogrammeerd bij jullie niet. Nu omdat het een nieuwe nummer heeft, de anderend keren kreeg ik gewoon geen uitleg. Dit duurt nu al vele weken en voor jullie ben ik misschien een klager maar ik betaal 132 euro per maand om zorgeloos naar tv te kijken op Internet te zitten en te bellen. Maar zorgeloos tv kijken heb ik deze maand nog niet gedaan. Want elke week is er wel een probleem met een of andere series. Misschien altijd een andere reden maar het eind  resultaat is altijd dat ik een serie niet kan zien of dat ze niet opgenomen is.

Ik denk als ze van jou loon de ene maand 5 en de andere maand 8 euro afnemen, enz en ze nadien telkens zeggen sorry een vergissing of je had iets anders moeten doen, of het is gewoon een computerfout dan zou jij ook heel de tijd klagen tot dit in orde is. Ik weet jijkan er niets aandoen maar ik wil dat het opgelost wordt. Geen  mij een telefoonnummer naartoe ik moet bellen of zeg me bij welk dienst ik moet zijn.. Maar zeg aub niet zoals de eerste technieker die thuis is gekomen dat het komt omdat de decoder niet genoeg kan rusten, met andere woorden dat ik teveel tv kijk!  

Reputatie 1

MAC adres is 38 5F 66 54 A1 F0 , de serieopname heb ik proberen te wissen maar dat lukt niet. De serieopname blijft er staan. 
 

Heeft de technieker dan toch de opnames laten verwijderen, tegen ons heeft hij iets anders gezegd. En hij heeft de opnames niet laten terug zetten. Dat heb ik voor een paar series laten doen via het forum.

 

Reputatie 7
Badge +4

De aanvraag van de technieker naar ons IT team is allesinds gedaan geweest om alles te laten verwijderen en terug te laten toevoegen.
Want die opname die u ziet staan, staat niet op het netwerk geprogrammeerd, wat wil zeggen dat dit ook de reden zal zijn dat je deze niet kan verwijderen (omdat die er niet op staat). Kan je dit even uitvoeren aub? 

 

Reputatie 1

Deze week loopt alles mis met huizenjacht van vier. Dit programma is geprogrammeerd met serie opname. Maandagavond programma niet opgenomen. Dinsdag namiddag herhaling wel opgenomen. Dinsdagavond opgenomen, maar toen ik vandaag om 18u wou kijken kon ik het niet afspelen. Programma wilt gewoon niet starten. Aflevering van woensdagavond weer niet opgenomen!
 

Aub kan mij iemand zeggen bij wie ik moet zijn voor dit probleem. Het is echt een lotterij aan het worden, neemt hij het op of niet, kan ik het afspelen of niet.Bijna 25 jaar klant en tevreden. Waren er problemen werden die snel opgelost. Maar de laatste maanden veel problemen en niemand kan het oplossen. 

 

 

is een aanvraag om een gratis happyhouse technieker dan geen goede oplossing voor u

> kun je zelf aanvragen > http://proximus.be/happyhouse 

@e vdz Ik heb “Huizenjagers” voor je gereset, kan je even zien of het OK is daarvoor? Is het dan al dan niet in orde gekomen bij die vorige series?

Reputatie 6
Badge +3

@tanisha : Wanneer er nog andere decoders in huis zijn en het gaat over een cloud opname dan is deze zichtbaar op alle decoders in huis. Dan ligt het probleem echt bij de connectie tussen jouw decoder(s) en de Proximus infrastructuur.

Reputatie 1

Dit filmpje is voor het resetten van een V6 decoder maar ik heb een v5 compact.

Reageer