Vraag

problemen met opgenomen programma’s

  • 30 January 2020
  • 61 reacties
  • 7441 Bekeken


Toon eerste bericht

61 reacties

MAC adres is 38 5F 66 54 A1 F0 , de serieopname heb ik proberen te wissen maar dat lukt niet. De serieopname blijft er staan. 
 

Heeft de technieker dan toch de opnames laten verwijderen, tegen ons heeft hij iets anders gezegd. En hij heeft de opnames niet laten terug zetten. Dat heb ik voor een paar series laten doen via het forum.

 

@e vdz Ik snap uw frustratie. Soortgelijk meegemaakt ook 2techniekers geweest, 2de technieker heeft zonder waarschuwing 100+ opnames laten verwijderen. Na de vraag of het mogelijk was deze terug te krijgen was het antwoord nee. Zelf ook via forum enkele dingen laten terugzetten maar is niet eens de helft van wat we kwijt zijn.

Reputatie 1

@e vdz Ik kan geen ingeplande New Amsterdam serie terugvinden op het netwerk. Via welke decoder heb je die serie ingepland? De Block afleveringen van 17/01 en 21/01 heb ik nu teruggeplaatst. Kan is kijken of ze nu zichtbaar zijn.

Ik heb mijn v5 compact decoder gereset. De serieopname van New Amsterdam is gewist en ik heb ze opnieuw geprogrammeerd. Kunnen jullie de gemiste opnames terug zetten?

 

De 2 afleveringen van het block (17/01 en 21/01) die zouden terug gezet zijn, zie ik nog steeds niet.

 

Hoe kan ik weten dat een programma bij mij geprogrammeerd is maar niet bij jullie. Ik heb dit al voor gehad bij Heel Holland bakt, opgelicht en nu New Amsterdam. Dan de problemen met het block, en ik kan nog door gaan. Ik ben gewoon niet meer zeker als iets geprogrammeerd is of het ook opgenomen gaat worden. Er moet toch een oplossing zijn?

 

Toen jullie overschakelde naar opslaan op server in plaats van opslaan op de harde schijf van de decoder, was het met de boodschap dat je zo geen opnames kwijt bent bij defect. Wel ik kan je zeggen dat dit niet klopt. 

Normaal gezien mag je inderdaad geen opnames in de cloud kwijt zijn als je een defecte decoder omruilt voor een nieuwe decoder.
Maar blijkbaar kan er inderdaad wel eens iets verkeerd lopen, ik persoonlijk heb dit nog niet voorgehad, dus ik hoor bij de gelukkigen :wink:

ja aangezien je niet kunt wissen en reset niet helpt, zoals dit nog gebeurt moet er dan dikwijls eerst iemand van proximus zelf ze eerst wissen en dan pas wordt het probleem definitief opgelost .

Dus best dat maandag eens iemand van proximus dit verder nakijkt

Reputatie 7
Badge +4

Ik heb The Block verwijderd en terug geplaatst. Kan je eens kijken of je ze nu wel terug ziet staan ? 

Normaalgezien zouden al je opnames die je op je decoder ziet ook bij ons in het netwerk te zien moeten zijn en andersom. Als dit niet het geval is, kan het zijn dat de decoder niet correct met ons network kon communiceren op dat moment, maar dat zou niet (vaak) mogen gebeuren natuurlijk. 

Ik heb dit even geëscaleerd naar de specialisten om eens te laten nakijken hoe het komt dat je daar zo vaak problemen mee ondervindt. 

Reputatie 2

Zelfde probleem gehad met serieopname huizenjacht op 4. Decoder is een V6. Software isB151. Modem is b-box 3V.

Ik volg, stiekem blij dat ik niet de enige ben wij hebben namelijk exact hetzelfde probleem meer dan 2weken en 2 techniekers verder. Vandaag technieker geweest, gevolg 100+ opnames kwijt zonder dat we eerst even gewaarschuwd werden hierover. Op dit moment willen we gewoon de opnames terug

Reputatie 1

Bedankt voor herstel van de huizenjagers. Ik kan de aflevering bekijken. Bij de vorige series zijn sommige in orde gekomen, maar we konden vele afleveringen niet bekijken en zijn daarna weer verdwenen. De serie die totaal niet werk is het block Australië seizoen 11. Dat hebben we al opgegeven, dat zullen we wel kwijt zijn. Maar block Australië seizoen 12 hebben dan een aflevering dan weer 2 afleveringen niet, als je dat helemaal terug kunt zetten zij; we blij. 
 

Erg, maar voor ons een geruststelling , dat er nog andere mensen het zelfde probleem hebben. Dan ligt het toch niet aan ons! Hopelijk worden deze problemen snel opgelost.

Reputatie 1

Bedankt maar die 2 afleveringen staat er weer niet bij.

@tanisha : Wanneer er nog andere decoders in huis zijn en het gaat over een cloud opname dan is deze zichtbaar op alle decoders in huis. Dan ligt het probleem echt bij de connectie tussen jouw decoder(s) en de Proximus infrastructuur.

Bedankt, maar dit is de enige decoder in huis. We zijn slechts met 2. 

ja aangezien je niet kunt wissen en reset niet helpt, zoals dit nog gebeurt moet er dan dikwijls eerst iemand van proximus zelf ze eerst wissen en dan pas wordt het probleem definitief opgelost .

Dus best dat maandag eens iemand van proximus dit verder nakijkt

Prima, zullen we doen. Bedankt.

Reputatie 7
Badge +4

Bedankt voor herstel van de huizenjagers. Ik kan de aflevering bekijken. Bij de vorige series zijn sommige in orde gekomen, maar we konden vele afleveringen niet bekijken en zijn daarna weer verdwenen. De serie die totaal niet werk is het block Australië seizoen 11. Dat hebben we al opgegeven, dat zullen we wel kwijt zijn. Maar block Australië seizoen 12 hebben dan een aflevering dan weer 2 afleveringen niet, als je dat helemaal terug kunt zetten zij; we blij. 
 

Erg, maar voor ons een geruststelling , dat er nog andere mensen het zelfde probleem hebben. Dan ligt het toch niet aan ons! Hopelijk worden deze problemen snel opgelost.


kan je even nagaan of de opnames nu zichtbaar zijn voor the block ?

Reputatie 1

Bedankt. Ze staan erop, alleen aflevering van vrijdag17 januari en dinsdag 21 januari ontbrekken.

 

ik zal dit weeken nakijken of ik ze kan afspelen

 

Reputatie 7
Badge +4

@e vdz Heb je recent je decoder al eens volledig herstart door deze kort van stroom te onderbreken?

Reputatie 1

Weer 3 series ontdekt die bij mij geprogrammeerd staan maar niet werden opgenomen. Chicago Med, Chicago PD en Royal Pains alle drie op VTM. Maar waarschijnlijk zal er op de server bij jullie weer niks te zien zijn. Ik heb foto’s genomen dat het geprogrammeerd was, dat het programma aan het opnemen was. 

Waren alle drie serie opname, maar nu is die serie opname weg. Hopelijk kan ik ze nu wel opnemen.

Kan ik iets doen waardoor dit niet meer voor  kan vallen. Want ik het vele series geprogrammeerd via serie opname en als ik pas nadien zie dat het niet opgenomen is ben ik het kwijt. 

Want zo ben ik al veel series kwijt, op discovery, history channel zijn er ook vele series die ik opneem maar omdat ik geen afleveringen vond tussen de opnames dacht ik dat er geen afleveringen waren, maar nu door verder te kijken door de problemen zie ik dat er wel afleveringen zijn uitgezonden maar ja deze ben ik weer kwijt.

Aub zoek zo snel mogelijk een oplossing want nu is het elke avond gokken of het gaat opgenomen worden of niet. Want ik zie op voorhand geen verschil tussen de programma’s die opgenomen worden en die niet opgenomen worden. 

Verder kon ik daar juist geen enkel opname afspelen, ik kreeg telkens een zwart scherm dat bleef hangen en kon er alleen uit door op tv te drukken maar dan kwam er ook geen beeld op de zender. Ik heb de decoder moeten herstarten en nadien was alles opgelost. Dit heb ik de voorbije weken regelmatig voor. 

 

Reputatie 1

Natuurlijk, dat is de eerste stap bij problemen. Heb het gisteren gedaan.

Reputatie 7
Badge +4

Er zijn inderdaad wat problemen geweest met opnames 29/01/2020 en 30/01/2020 , de betrokken diensten zijn op de hoogte en werken aan een oplossing om deze terug beschikbaar te stellen.

Reputatie 1

Oke, maar de problemen bij mij zijn al veel langer. al minstens 4 à 5 weken. 

Goedemorgen, 

 

Ik heb net hetzelfde probleem.

Dit is de derde keer dat ik dit voor heb, en ik dacht dat het probleem bij mezelf lag. Tot dit gisteren weer voor de derde keer gebeurde. Ik ben dit gaan opzoeken en ik lees dus degelijk dat ik niet de enige ben.

 

Dit gebeurt bij “serie-opnemen”, ik heb dit voorgehad bij Temptation Island, Down The Road en gisteren met Expeditie Robinson.

 

Net zoals IngeA, zie ik bij TV-gids dat het opgenomen is, ook bij geplande programmaties staat dit er tussen. Wanneer ik het programma effectief wil bekijken, staat het programma niet bij mijn opname’s.

 

Ik merk ook op dat deze decoder heel veel problemen geeft: start soms gewoon opnieuw op, wanneer een programma nog bezig is, en dit opgenomen is, kan ik dit niet tegelijkertijd bekijken want dan hapert het programma steeds. Soms heb ik een heel slechte connectie, terwijl andere functies van de afstandsbediening werken,…

 

Ik ben nieuwe klant, maar ik heb maandenlang niets anders dan problemen, lijkt me.

Het licht volgens mij degelijk aan de decoder waar iedereen het over heeft.

 

Graag zo snel mogelijk een oplossing.

 

Alvast bedankt.

 

Met vriendelijke groeten

Tanisha

 

 

 

 

Reputatie 1

Is er al nieuws? Want gisteren avond weeral een programma dat geprogrammeerd is via serieopname NIET opgenomen. Wat kan ik aan deze problemen doen? Wie moet ik bellen? Want ik ben het zo beu! De prijzen gaan regelmatig omhoog maar de kwaliteit gaat naar beneden. Aan de telefoon weten ze het niet, de techniekers weten het niet, het forum doet nog het meest hun best maar daar krijg ik ook geen oplossing te horen. Wie kan het dan wel oplossen? Zoveel programma’s die ik nu niet meer kan volgen, omdat er afleveringen missen. Jullie zetten ze dan wel terug maar daarom kan ik ze nog niet bekijken en verdwijnen terug. Schakel dan maar terug over op decoders met een harde schijf. Ik wil niet lastig doen maar ben einde raad.

Hier loopt het ook nog steeds niet zoals het zou moeten. Opnamens gedaan maar kon ze niet bekijken. Of opnamens aan het bekijken en ineens vielen die zomaar uit... 

Mijn dochter kijkt wel eens tv op de tablet via de Pickx app, geeft ook veel problemen. Programma’s zijn zichtbaar maar kan je niet bekijken.  Of het kan ‘even’ niet gestreamd worden… vervelend als je net dan wilt kijken!
Dit is niet de manier waarop het zou moeten gaan…

Ik wacht ook nog steeds op hulp.

Het is dan best dat je de decoder en bbox eens herstart:

zet je decoder spanningsloos > zet je bbox 10sec spanningsloos > zet hem terug onder spanning en wacht tot zijn DSL controle lampje continu blijft oplichten en je terug kunt surfen > zet nu je decoder terug onder spanning en laat hem volledig opstarten.

Ik merk ook op dat deze decoder heel veel problemen geeft: start soms gewoon opnieuw op, wanneer een programma nog bezig is, en dit opgenomen is, kan ik dit niet tegelijkertijd bekijken want dan hapert het programma steeds. Soms heb ik een heel slechte connectie, terwijl andere functies van de afstandsbediening werken,…

Reputatie 6
Badge +3

Hoe is jouw decoder verbonden met jouw B-Box 3? Indien bedraad, probeer dan een nieuwe netwerk kabel. Indien je een PLC-adapter of Wi-Fi Bridge/Wi-Fi Booster gebruikt reset deze dan ook:  https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wbo_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-booster-resetten.html , https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfb_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-wi-fi-bridge-resetten.html , https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_plc_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-resetten.html , https://www.proximus.be/support/nl/id_sfaqr_wfe_reset/particulieren/support/televisie/tv-een-probleem-oplossen/uw-toestellen-heropstarten-of-resetten/uw-plc-adapter-wi-fi-extender-resetten.html . Dat is het enigste wat jezelf nog kan doen. De rest kan enkel maar Proximus bekijken.

Ter info:  iemand van proximus zelf, komt hier pas maandag terug langs op het forum voor verdere hulp.

Ter bijkomende info: zou mij ten zeerste  verwonder dat draadloze apparaten resetten iets zou oplossen zeker wetende dat dit probleem zich herhaaldelijk voordoet , herhaaldelijk hier gemeld wordt, door verschillende klanten die zelf verbonden zijn met een utp netwerkkabel aan de bbox, ik zou dan eerder denken aan resetten/ heropstarten van bbox en decoder, maar zelf dat geeft de laatste tijd totaal voor geen oplossing meer, zoals we hier al zo dikwijls vastgesteld hebben en moest er echt een duidelijk oplossing zijn dan zou iemand van Proximus zeker kunnen zeggen waar het probleem juist zit en hoe het op te lossen is.

Reageer