Beantwoord

Problemen met een hoop zenders

  • 7 January 2021
  • 12 reacties
  • 572 Bekeken

Ik heb al een paar dagen problemen met digitale tv. De meeste zenders werken niet, sommige hebben geen problemen (bv. Atv en SD Één). Ook de tv gids en ouden opnames werken zonder problemen, nieuwe opnames hebben ook het probleem. 

Ik heb een video gemaakt om het probleem te tonen want ik weet niet hoe het uit te leggen. Video voorbeeld van het probleem

Internet werkt zonder problemen en ik heb al geprobeerd de decoder, modem en power line adaptors te resetten. 

icon

Beste antwoord door Martin 7 January 2021, 21:13

Bekijk origineel

This topic has been closed for comments

12 reacties

kan je de decoder niet tijdelijk eens rechtstreeks met de bbox verbinden met een lange utp kabel.

Want dan pas kun je powerlines uitsluiten als reden van het probleem.

Helaas staan ze te ver uit elkaar. Maar verschillende zenders werken zonder probleem dus kan het dan wel aan de powerline liegen? Dan zouden toch alle zenders het probleem moeten hebben? 

zijn het allemaal HD zenders?

Reputatie 7
Badge +3

@Rcami 

Branden de led(s) rood op de power lines?

 

Geert

Ja ik heb de lijst met zenders bekeken en het zijn inderdaad allemaal HD zenders. 

De leds zijn altijd groen ook als er een HD zender op staat. 

@Rcami ik bedoelde heb je zowel het probleem met HD alsook met SD zenders.

normaal ga je dit eerder hebben met HD zenders als er problemen zijn met powerlines

Het probleem doet zich enkel voor op de HD zenders, maar de lampjes van de powerline zijn altijd allemaal groen. 

Dat is dus typisch voor powerlines als je problemen krijgt.
je moet ook altijd zorgen dat ze rechtstreeks in een stopcontact zitten en niet via een verlangsnoer of een stekkerverdeeldoos.
Dikwijls door ze eens in een ander stopcontact te steken kan er ook verbetering zijn .

Zal het straks een testen. Bedankt. 

Super! Ik heb de powerline in een ander stopcontact gestopt en het werkt terug perfect! Ze zijn ook al wel mee dan 10 jaar oud, dus over levensduur kan ik niet klagen. 

Hartelijk bedankt voor de snelle hulp!

graag gedaan en blij te horen dat ik je hiermee heb wat kunnen verder helpen.