Skip to main content
Vraag

Problemen met decoder V7C

• 13 January 2025
  • 6 reacties
  • 87 Bekeken

Beste allen

Dit bericht in naam van mijn zus. In november werd er voor het eerst weer tv bij haar geïnstalleerd. Installatie is goed verlopen, echter na 4 dagen had ze geen tv meer. Internet werkt wel nog. 

Ondertussen zoveel maanden verder nog altijd geen tv. Ze is al verscheidene keren bij een proximus punt langsgeweest, waar ze haar niet kunnen helpen. De helpdesk vraagt enkel om kabels te controleren en zaken aan en uit te zetten, maar dit helpt allemaal niet. Een technieker willen ze niet sturen, want het heeft ooit gewerkt. Laatste antwoord klantendienst: algemene storing geduld hebben … ondertussen al zo veel maanden verder, maar ondertussen blijft de factuur wel lopen, terwijl er geen tv is. 

Situatie: met veel moeite krijgen we enkele seconden het welkomscherm, nadien alles zwart. Ik heb wel al wat research gedaan om dit forum en ik herken een aantal zaken die bij anderen ook een probleem vormden. Mijn zus heeft een oudere tv, maar die werkt nog perfect. Op de HDMI-kabel staan ook niet de nodige vermeldingen (zoals ik enkele keren gelezen heb hier).

Wat hebben hebben we al allemaal gedaan, zonder succes:

• kabels vervangen om defecten uit te sluiten
  • de decoder bekabeld 
  • alle toestellen gereset
  • alle toestellen opnieuw opgestart

Dit moet echt snel opgelost worden, de factuur blijft lopen (van de betaalde bedragen verwacht ik trouwens zeker een creditnota!),  ze wordt van het kastje naar de muur gestuurd en wordt hier echt “tende” om het op zijn West-Vlaams te zeggen. 

Lezen er hier mensen van de klantendienst mee zodat dit kan opgelost worden? Want met vervangen van kabeltjes en heropstarten geraken we er niet … Het kan ook niet de bedoeling zijn dat ze voor eeuwig op haar pc moet kijken. 

Alvast bedankt!

Met vriendelijke groeten

Evelyne (in naam van de zus)

tina.b
Forum|alt.badge.img+4
  • Moderator
  • 13 januari 2025

@melocake 

Ter info:  Forum Profiel

klikken op jouw ‘icoontje’/avatar

> Mijn profiel > Bewerk profiel

> vakken aangeduid met (privé) zijn alleen zichtbaar voor proximus medewerkers

> daar je gevraagde gegevens aanvullen,  en

> Sla wijzigingen op en laat ons dit weten

Beste,

excuses dat problemen nog niet zijn opgelost

Vul in je forumprofiel de nodige klantgegevens in: zet in het veld “ticket” het klantennr van je zus!

Technische collega’s zullen dit overnemen en nakijken als we het klantennr hebben.

groeten

Tina

• Apprentice
  • 13 januari 2025

@tina.b Dit is zonet gebeurd, bedankt!

• Apprentice
  • 17 januari 2025

@tina.b zou je weten of bovenstaande goed werd ontvangen dr de technische dienst? Alvast bedankt. 

Forum|alt.badge.img+2
  • Grand Master
  • 17 januari 2025

Tina.b is niet alle dagen op het forum. Het kan dat er een andere moderator seffens komt, of een beetje wachten.

Of bellen naar de helpdesk 080022800 en hen vertellen dat uw zus een andere decoder zou willen. En u niet laten afschepen met allerlei oplossingen die niet marcheren. Al maanden geen tv, dat kan toch niet he. 

Zeg ook eens tegen Proximus dat er sinds 1 november 2024 een wet in voege is die Proximus verplicht een compensatie te geven als hun diensten niet behoorlijk werken.

Martin
  • 17 januari 2025

@melocake ,

Ter bijkomende info: nu zullen er geen PX moderatoren meer reageren hier op het forum en komen ze maar pas maandag terug langs.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 20 januari 2025

@melocake Er is een interventie ingeboekt voor morgen 21/01 tussen 12.30 en 17.00.

Moest dit niet passen dan kan je deze nog verplaatsen via MyProximus.

Reageer