Sinds gisteravond kreeg ik een melding van onverwacht probleem. Daarna de melding dat de box niet is aangesloten op Bbox. Alle aansluitingen gecontroleerd en Bbox terug opgestart en decoder reset gedaan maar het probleem blijft. Ik kan de decoder ook niet meer uitzetten met afstandsbediening. Internet werkt wel. Heb wel al eerder problemen met decoder gehad met een zwart scherm en niet kunnen uitzetten maar kreeg dit meestal na een reset opgelost. Nu niet meer. Decoder gaat al wat jaren mee.
Ik heb hier hetzelfde probleem. Krijg de decoder niet meer opgestart. Blijft zeggen dat ik de verbindingen moet controleren. Heb alles al gereset, plc's synchroon gezet, kabels vervangen. Is me al 1x gelukt, maar na paar dagen weer hetzelfde. Denk dat het probleem bij de decoder zelf ligt. Heeft het jaren goed gedaan.
Geen problemen op mijn 2e decoder. Daar werkt alles nog prima.
In afwachting van een reactie van een Prox forummedewerker
Nee, zijn niet dezelfde.
De werkende decoder is nog een V4,
de falende een V5c.
Een update zal zeker niet meer lukken, want het toestel slaat al uit nadat hij het software gedeelte heeft doorgelopen. Daarna komt hij met het aangeven van het verbindingsprobleem.
Het groene ledje achteraan van de connectie van de ethernetkabel brand tot op dit punt. Daarna gaat hij uit. Er start dan wel een rode led aan een afgeschermd poortje waarvan ik de functie niet ken.
In afwachting van een reactie van een Proximus medewerker (moderator)
Is de betrokken de decoder direct via ethernetkabel aangesloten op de Bbox of via bv. PLCs (en in dit laatste geval stelt het probleem zich ook indien direct aangesloten op de Bbox)
&
Bv. indien de decoders onderling gewisseld worden verplaatst het probleem zich dan met de decoder?
Ik vermoed dat enkel een Proximus medewerker (moderator) u verder zal kunnen helpen (decoder vervangen?) wanneer hij/zij uw bericht oppikt op dit publieke forum
Als er een plc of wifibooster tussen staat kun je ook deze toestellen eens eerst even zonder spanning zetten .
Decoder verplaatsen tot bij de Bbox zal onmogelijk zijn. Staat in een ander ruimte.
Is inderdaad verbonden met PLC’s. Zijn gereset geweest, en terug synchroon gezet.
Probleem blijft!
Procimus heeft mij gecontacteerd.
Er wordt een nieuwe decoder opgestuurd!
Houd ons zeker op de hoogte, want ik ben altijd wantrouwig omtrent plc’s :-)
Nieuxe Decoder geinstalleerd. Alles werkt terug.
Thxs!
Bedankt voor je feedback, en blij te horen dat het toch zo opgelost is.
Ik heb gisteren contact gehad met Proximus technische dienst en ook voor mij is er een nieuwe decoder onderweg. Als de post meewerkt zou ik hem vandaag nog ontvangen.
Bedankt voor de feedback op dit forum.
Laat ons zeker weten of het gelukt is met de nieuwe decoder.
Reageer
Enter your E-mail address. We'll send you an e-mail with instructions to reset your password.