Vraag

probleem stream tv app pickx


Reputatie 3
Badge

Hallo,

sinds vandaag probleem met pickx tv app,om te kunnen kijken lukt dit niet meer krijg steeds de melding “ stream onbeschikbaar “ dit is op een ipad air 1,gisteren werkte alles nog perfect.

op onze tweede ipad air 2 werkt alles nog perfect,alsook op de iphone.

Heb al een reboot gedaan op ipad,de app weg gedaan en opnieuw erop geplaatst,op tv gekeken hoeveel toestellen er zijn aangesloten en niet gebruikte verwijderd.

wat kan de oorzaak zijn?

graag jullie mening,waarvoor mijn gemeende 🙏 


38 reacties

Ik dacht mij te herinneren dat een ontkoppeld toestel niet direct terug toegang krijgt tot pickx, maar dat dit maar na  een paar dagen terug mogelijk is, of dit nu het probleem is dat je ondervindt is natuurlijk nu de vraag. 
Iemand die van Proximus zelf is, komt pas dinsdag terug langs hier, of anders moet je eens bellen naar 0800 22 800 zodat ze kunnen natrekken of alle instellingen in je profiel ok zijn.

Reputatie 3
Badge

Hallo Martin,

Alvast dank je wel voor het snel reageren,we gaan een paar dagen wachten en als het nog zo is dan denk ik eens te bellen.

Vele groeten en leuk weekend

Hier idem. Ik heb gisteren wel de nieuwe versie vd app geïnstalleerd. Voordien geen problemen. Vandaag wel. Zou dat de fout veroorzaken?

btw: heb je op alle toestellen dezelfde iOS? Ik zit nog op iOS 12.3. App werkt vanaf 12.2. 

Zou goed kunnen dat de app update de oorzaak zou kunnen zijn… zal eens de app proberen op mijn iphone om te zien of ik problemen ondervindt

Reputatie 3
Badge

Hier idem. Ik heb gisteren wel de nieuwe versie vd app geïnstalleerd. Voordien geen problemen. Vandaag wel. Zou dat de fout veroorzaken?

btw: heb je op alle toestellen dezelfde iOS? Ik zit nog op iOS 12.3. App werkt vanaf 12.2. 

Hallo,

Erg vreemd dat het enkel op de ipad air 1 is,op al mijn andere toestellen zoals ipad air2,iphone12 pro max werkt die nog perfect.

groeten

Vandaar de vraag: zit je iPad air 1 op dezelfde iOS als je andere toestellen?

ik heb eens de update iOS-12.5.2 binnengetrokken op mijn iPhone om Pickx te testen en ik je laat je tweemaal raden wat ik te zien krijg, ……. inderdaad “ stream onbeschikbaar “

OMG. Bedankt! En op een latere iOS versie geen probleem?

er is zeker geen manier om de vorige versie van de Pickx app terug te zetten?

Reputatie 3
Badge

ik heb eens de update iOS-12.5.2 binnengetrokken op mijn iPhone om Pickx te testen en ik je laat je tweemaal raden wat ik te zien krijg, ……. inderdaad “ stream onbeschikbaar “

Hallo,

Inderdaad op de ipad air1 is de software 12.5.2 en werkt de pickxstream niet

Op mijn ipad air2 staat 14.4.2 en op de iphone12 max ook 14.4.2

Zal dus een werkje worden voor proximus of apple om de stream weer mogelijk te maken voor de software 12.5.2

groetjes 👍

Voor oudere toestellen is het niet meer mogelijk terug te gaan naar iOS 12.5 sinds iOS 12.5.1 is uitgebracht. cfr. iOS 14 downgraden: zo kun je terug naar oudere iOS-versies (iculture.nl)

Dus ik kan niet meer terug!

Ik bedoelde teruggaan naar de vorige versie van de Pickx app (5.5.1). Is dat mogelijk?

ik heb nu ook eens als test
eerst het toestel ontkoppeld en de pickx app 5.5.3 opnieuw geïnstalleerd
ik zie nu dat de originele naam bij de gekoppelde toestellen “iOS” geworden is i.p.v. de naam die in mijn iPhone staat en die voor de iOS 12.5.2 update ook in de lijst van gekoppelde toestellen stond !!

enfin resultaat blijft “stream niet beschikbaar”

Die naamsverandering naar iOS heb ik ook!

maar is er een manier om terug naar versie 5.5.1 te gaan? Nee zeker

hier staat er bv. iets over beschreven → Terug naar oude versie van app op iPhone of iPad (iculture.nl)

maar dat heb ik nog nooit geprobeerd.

Ik vraag mij trouwens af of dit ook zou een oplossing bieden aangezien het na de iOS update pas verkeerd gelopen is , dan zou het eerder iets te maken hebben met de nieuwe iOS versie…
en er een aanpassing hiervoor moet gebeuren in de Pickx app ?

Thx maar dat terugzetten lukt niet meer met huidige iTunes. Jammer.

Ik heb mn iOS al jaren op 12 laten staan. Dit ganse probleem ligt dus louter aan de laatste versie van de Pickx app. Die is plots blijkbaar niet meer compatibel met iOS 12. Terwijl dat in de app store wel nog vermeld wordt. Hopelijk brengt Proximus snelnog een fix hiervoor uit. 

Bij mij draaide pickx 5.5.3 vandaag ook nog zonder probleem tot de versie juist voor iOS 12.5.2
pas als ik daarstraks deze iOS 12.5.2 installeerde liep het verkeerd en kreeg de melding dat de stream niet beschikbaar is.

Dat is bizar want ik heb iOS 12.3.1 en heb al lang geen iOS update meer gedaan. Enkel gisteren de app update. 

Hopelijk krijgen ze dit nog gefixed. 

Het is me trouwens een raadsel hoe je nu nog iOS 12 updates op je toestel kan zetten !? Maar dan gaan we off-topic..

Voor alle duidelijkheid @jojo_01 : had jij die streaming error vandaag al voordat je de Pickx app had geupdatet naar versie 5.5.3? Of heb je vandaag pas je Pickx app geupdatet en dook dan pas het probleem op?

bij mij het laatste ..

Reputatie 3
Badge

Voor alle duidelijkheid @jojo_01 : had jij die streaming error vandaag al voordat je de Pickx app had geupdatet naar versie 5.5.3? Of heb je vandaag pas je Pickx app geupdatet en dook dan pas het probleem op?

bij mij het laatste ..

Hallo,

Tot op heden staat op de ipad air1 nog altijd de versie 12.5.2

Als ik het goed begrijp werkte Picks gisteren ook nog met de iOSversie 12.5.2 

Reputatie 3
Badge

Als ik het goed begrijp werkte Picks gisteren ook nog met de iOSversie 12.5.2 

Hallo,

het is de ipad van mijn vrouw en naar ze zegt werkte de stream nog op maandag,dinsdag,woensdag,donderdag niet gekeken en sinds gisteren lukte het niet meer.

groetjes

@jojo_01 je verwart de iOS versie (12.5.2) van je iPad met de Pickx versie van de app (5.5.3)

Wij hebben beiden hetzelfde probleem en dezelfde iOS versie (12.x).

Bij mij dook het streamingprobleem pas vandaag op nadat ik de Pickx app had geüpdatet naar versie 5.5.3. 

Dus mijn vraag is: heb je gisteren of vandaag die laatste versie van de Pickx app gedownload en dook daarna pas het probleem op? Of zat je nog op een oudere versie van de Pickx app toen het probleem opdook en heb je pas nadien de app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd ?

‘t is wel raar dat het bij mij dan pas opgetreden is bij de iOS update,  want ik heb eerst getest door de pickx  app op te starten en dan werkte alles nog goed, dan ben ik gaan kijken naar > systeem > updates waar er een nieuwe versie 12.5.2  klaar stond, deze heb ik dan maar gedownload en geïnstalleerd, daarna startte ik pickx app terug op en kreeg de foutmelding !!!!

Idd. En dus voor je iOS update had je ook al delaatsteversie 5.5.3 van Pickx? Welke iOS versie had je voor de update naar 12.5.2?

en hoe kan je vandaag - ten tijde van iOS 14.x - nog een update doen naar 12.x ? Dat versta ik niet. 

inderdaad 12.5.1 en pickx 5.5.3. net zoals op mijn android iphone is dit ook 5.5.3. en daar loopt alles goed mee.

mijn iPhone is nog een oude iphone6 en de 12.xupdates zijn over het algemeen maar beveiligingsupdates.

iOS12.5.2 op 26 maart 2021 voor deiPhone 5s, iPhone 6, iPhone 6 Plus, iPad Air, iPad mini 2, iPad mini 3 en iPod touch (6e generatie)

 

Reageer