Skip to main content
Vraag

probleem met opnames V7 Android decoder

• 11 februari 2025
  • 7 reacties
  • 228 Bekeken

• Apprentice
  • 3 reacties

Hallo. Ik heb 2 tv’s. 1 in de slaapkamer met een chromecast dongle en 1 in de woonkamer verbonden met de tv box. Ik neem al mijn programma’s en films op via de Pickx app op mijn iPhone in de slaapkamer. Sedert de installatie van de nieuwe Android tv box zijn mijn opnames, die ik instel op mijn smartphone in de slaapkamer niet zichtbaar op mijn tv decoder in de huiskamer. Ik heb ondertussen een reset gedaan van de decoder, echter zonder resultaat. De opnames staan niet op de harde schijf van de nieuwe tv box ofwel…is er een synchronisatie probleem. Dank voor uw advies. Lucas

Er kunnen geen reacties meer worden geplaatst op dit onderwerp.

7 reacties

Martin
  • 33929 reacties
  • 11 februari 2025

FYI: De V7 decoder heeft geen Harde schijf, de opnames worden op PX servers bewaard en Lange termijn opnames zijn ook niet te bekijken op de V7 decoder.

aangezien je de V7 al gereset hebt ,probeer dan eens met “clear data…” op je V7 uit te voeren of dit iets oplost:

• Druk op de home-knop (🏡) van je remote te drukken
  •  bovenaan dan naar rechts scrollen tot aan ⚙️(= instellingen/settings)
  • > “Support “
              |- 
              |-         
              |-   
              |- Clear data & herstart         

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 11 februari 2025

Hey Martin. Clear data uitgevoerd zoals u had voorgesteld maar geen resultaat. Mijn opnames zijn niet zichtbaar op het tabblad “mijn video’s “. 
U geeft aan dat mijn opnames op de Server staan, dan zou het toch logisch zijn dat ze zichtbaar zouden moeten staan op mijn Pickx “ video” menu? Dit was nochtans het geval bij mijn vorige oude tv decoder (ook type V7!). Kan ik deze oude decoder opnieuw gebruiken indien het probleem niet opgelost geraakt? 

Martin
  • 33929 reacties
  • 11 februari 2025

Dit zou inderdaad zo moeten zijn dat als je de korte termijn opnames (6maanden ) ziet op pickx -app of web versie http://tv.pickx.be dat je die ook op je v7 zou moeten zien.

Heb je de oude v7 decoder eerst gedeactiveerd** van je lijn vooraleer de nieuwe v7 in dienst te zetten.

** oude TV Box deactiveren, bel je het gratis nummer 0800 99 696 en volg je de instructies.
Als je niet vanaf je vaste lijn belt, wordt je gevraagd je klantnummer in te voeren. Zorg er dus voor dat je een recente aanrekening of factuur  bij je hebt.

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 12 februari 2025

Balen, balen,  balen😒😒😒….al mijn opnames hebben ze moeten verwijderen door het feit dat er naast een nieuwe tv decoder V7c ook een nieuwe “fiber” proof modem werd geïnstalleerd met een andere server en bla bla bla.. Uiteindelijke situatie: probleem niet opgelost, erger nog …probleem alleen maar groter geworden door het feit dat al mijn opnames ( zo een 50 tal) “verdwenen” zijn. “Vanwege Proximus, excuses hiervoor” mijnheer Lucas. Pfff😒. Ik neem aan dat er niets meer aan te doen is Martin?

Martin
  • 33929 reacties
  • 12 februari 2025

Er zal niet veel anders opzitten dan af te wachten tot een PX moderator morgen verder kan natrekken of er nog iets te redden valt!

Zie je die opnames .eigenlijk nog via de Proximus picks app of via de web versie https://tv.pickx.be  

• Auteur
  • Apprentice
  • 3 reacties
  • 12 februari 2025

Ok tnx.  Nope. Alle opnames van ongeveer 3 maand zijn na de installatie op 31 januari door de Proximus technieker - van het nieuwste model decoder en modem - verdwenen . Zowel op mijn iPhone app, de nieuwe V7c decoder als op  web versie. 
Volgens de technische dienst van 0800 99696 hebben ze alles moeten wissen daar de nieuwe modem op een andere server werkt of zoiets …😏 Daar snap ik natuurlijk niets van! Alles wat je tegenwoordig in de “cloud” of op internet achterlaat kan toch niet zomaar verdwijnen forever? Toch?
Enfin, het is niet echt een  onoverkomelijk drama maar wel vervelend en een beetje vreemd🧐

Grt Lucas 

Martin
  • 33929 reacties
  • 12 februari 2025

Ik ben ook overgeschakeld geweest naar het nieuwe TV platform (NTVBE) op mijn V7 decoder. 
Wat je wel kwijt bent zij de SD opnames en lange termijn opnames zijn ook niet te bekijken met een V7 decoder. Enfin we zullen verder afwachten wat de PX moderatoren hierover te vertellen hebben.

Er is bv. ook sprake van het nieuwe TV platform hier