Het gaat waarschijnlijk over een V7 decoder (Android decoder)
TIP: Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.
Bedankt voor je bericht .
Alle mogelijke informatie werd al ingevuld en op jouw aanraden ook ticket ingevuld .
Alvast bedankt voor de hulp !
@RVW89 Je lijn meet in orde. Heb je de mogelijkheid om je decoder eens met een andere (rechtstreekse) lankabel te verbinden ?
Ik zal morgen proberen met een andere lan-kabel en hou jullie op de hoogte .
Ik zal ook eens testen of er geen probleem is met de walbox van Niko.
Ik heb zowel de netwerkkabel als de walbox van Niko getest .
Beide werken probleemloos .
Tevens andere HDMI-kabel getest.
Ik blijf echter dezelfde problemen hebben
Ik merkte ook op dat het beeld en geluid soms niet synchroon lopen.
Bij het veranderen van zender speelt soms het geluid van de vorige zender nog door .
De problemen doen zich niet dagelijks voor.
Update :
Ik heb de HDMI-kabel in de EARC-aansluiting van de tv gestoken en een plaats open gelaten tussen de andere HDMI-aansluiting.
Sindsdien heb ik geen problemen meer vastgesteld.
Indien er zich toch nog problemen zouden voordoen , zal ik het hier laten weten.
Ook bij ons is er sinds de nieuwe decoder geen synchroon beeld met geluid. Heel irritant om naar te kijken. Wat kan ik hiervoor doen??
@Nancy VD
Eventueel kunnen de PX moderatoren instelling aanpassen.
Morgen komen de PX moderatoren terug langs, vul ook best je forumprofiel zoveel mogelijk aan indien nog niet gebeurd.
→ ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent)
@Nancy VD Ik heb je lijn nagekeken en zie problemen op de aansluiting. Ik zal hiervoor iemand ter plaatse moeten sturen. Ik heb een afspraak geboekt op dinsdag 14/11 tussen 9-13u . Als dit niet past, kan je dit aanpassen via MyProximus of bellen naar 080022800.
Ook bij ons vertraging beeld en geluid..kan zelfs op mijn tv boven enkel tv zien als ik een programma herstart.
@Melancholie Ondervind je dit probleem op je beide TV’s ? Hoe zijn je decoders verbonden met de modem ?
- Het is heel belangrijk dat de kwaliteit van de verbinding tussen je decoder en modem optimaal is. Als die draadloos of via PLC is, kan je best testen met een rechtstreekse lan-kabel als dat mogelijk is.
- De communicatie tussen je TV en decoder moet in orde zijn. Als vb je TV de snelheid van de gegevens niet kan verwerken kan je dit voorhebben. Gebruik bij een V7-decoder zeker de HDMI-kabel die erbij geleverd is. Oudere HDMI-kabels kunnen ook niet met de hoeveelheid gegevens en de snelheid overweg. Als je een Smart-TV hebt kan je kijken of er een update beschikbaar is.
- Bij de instellingen op je decoder kan je de resolutie van je scherm nakijken. Dit is ook weer afhankelijk van je toestel.
- Ook bij de instellingen kan je testen met de verschillende audio-instellingen.