Beantwoord

Probleem beeld/geluid

  • 13 February 2023
  • 9 reacties
  • 863 Bekeken

Sinds kort ben ik klant bij Proximus .

Ik ben over het algemeen tevreden , maar heb wel enkele problemen met Proximus Pickx via de decoder .

Zo valt het beeld vaak voor 1-2 seconden weg .  ( geen vast interval )

Soms valt het geluid weg en is de enige oplossing de decoder herstarten. 
Soms lijkt het beeld ook met een beetje vertraging te lopen. 
Decoder verbonden via ethernet-kabel . 

icon

Beste antwoord door RVW89 22 February 2023, 09:24

Bekijk origineel

9 reacties

Update : 

Ik heb de HDMI-kabel in de EARC-aansluiting van de tv gestoken en een plaats open gelaten tussen de andere HDMI-aansluiting. 

 

Sindsdien heb ik geen problemen meer vastgesteld. 

Indien er zich toch nog problemen zouden voordoen , zal ik het hier laten weten. 

Het gaat waarschijnlijk over een V7 decoder (Android decoder)

TIP:  Omdat de PX forummedewerkers direct aan de slag zouden kunnen, als ze morgen de draad hier terug opnemen, om dit verder te onderzoeken en meer informatie te kunnen geven: Noteer in je ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) zoveel mogelijk (privé) klantgegevens (indien dit nog niet gebeurd is), (in het veld "Ticket" kun je specifieke/privé info m.b.t. je vraag vermelden), privé velden zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers! Klik tenslotte onderaan op "sla wijzigingen op" en meldt ook hier van zodra dit gebeurd is.

Bedankt voor je bericht .

Alle mogelijke informatie werd al ingevuld en op jouw aanraden ook ticket ingevuld .

Alvast bedankt voor de hulp !

Reputatie 7
Badge +4

@Nancy VD Ik heb je lijn nagekeken en zie problemen op de aansluiting. Ik zal hiervoor iemand ter plaatse moeten sturen. Ik heb een afspraak geboekt op dinsdag 14/11 tussen 9-13u . Als dit niet past, kan je dit aanpassen via MyProximus of bellen naar 080022800.

Reputatie 7
Badge +4

@RVW89 Je lijn meet in orde. Heb je de mogelijkheid om je decoder eens met een andere (rechtstreekse) lankabel te verbinden ? 

Ik zal morgen proberen met een andere lan-kabel en hou jullie op de hoogte .

Ik zal ook eens testen of er geen probleem is met de walbox van Niko.

 

Ik heb zowel de netwerkkabel als de walbox van Niko getest . 
Beide werken probleemloos .

Tevens andere HDMI-kabel getest.

Ik blijf echter dezelfde problemen hebben

Ik merkte ook op dat het beeld en geluid soms niet synchroon lopen.

Bij het veranderen van zender speelt soms het geluid van de vorige zender nog door . 

De problemen doen zich niet dagelijks voor.

Ook bij ons is er sinds de nieuwe decoder geen synchroon beeld met geluid. Heel irritant om naar te kijken. Wat kan ik hiervoor doen?? 

@Nancy VD 

Eventueel kunnen de PX moderatoren instelling aanpassen.

Morgen komen de PX moderatoren terug langs, vul ook best je forumprofiel zoveel mogelijk aan indien  nog niet gebeurd.

→ ForumProfiel (terwijl je ingelogd bent) 

Reageer