Skip to main content
Vraag

Plots troebel menu tv box

Sedert eergisteren is plots het menu in de tv box super troebel geworden. Wanneer ik de tv opzette was de menu van de tvbox super ingezoomed. Precies of maar 10% van de menu op het scherm kon. Met wat prullen in de instellingen was het menu terug naar de normale grootte maar super troebel. Alsof het menu in ultra low quality staat. De tekst is bijna niet te lezen. Precies alsof ik mijn bril niet op heb. Wanneer ik een programma opzet is dat echter niet langer het geval. Programmas kijken is gewoon ultra HD zoals voorheen. Het ligt niet aan de tv want de menu van het toestel zelf staat scherp. De box is gekoppeld via wifi aan het net maar met gold plated dure hdmi kabel aan de tv. Dit was ook plots en zonder dat er aan instellingen is gemorreld. Weet iemand hoe ik dit kan oplossen of waaraan het zou kunnen liggen?

4 reacties

Martin
  • 33347 reacties
  • 3 april 2025

Ik zou om te beginnen al eens de decoder (TV box) 10 sec volledig stroomloos zetten, of het dan al opgelost is. 

NB: indien dit niet helpt kan je ook altijd de  HDMI kabel eens steken die bijgeleverd was met de decoder, gewoon om zeker te zijn dat je HDMI kabel of kontakten in orde zijn.

DaisyS
Forum|alt.badge.img+5
  • Moderator
  • 2099 reacties
  • 4 april 2025

@Vandevoorniets Heb je de tips van ​@Martin al eens geprobeerd?

Geen van beide werkt. De kabel veranderen heeft geen effect, de decoder resetten ook niet. De voorbije +- 5 keer was het menu nog troebel maar gisteren avond deed de box verbazingwekkend genoeg dan wel weer wel terug normaal. 

YorickP
Forum|alt.badge.img+3
  • Proximus Ambassador
  • 462 reacties
  • 8 april 2025

Het zou kunnen, dat er ergens een update gelopen is, dat de decoder alles opnieuw heeft ingeladen.Dat het daarom terug normaal loopt. Meldt het ons zeker moest het nog voorvallen zodat we het verder kunnen onderzoeken.