Vraag

Plots slechte verbinding bij gebruik van 2 tv's

  • 19 December 2020
  • 10 reacties
  • 238 Bekeken

Sind een paar weken zeer slechte verbinding bij het gebruik van 2 tv’s tegelijkertijd. 

Al jaren werken we met dezelfde opstelling. Maar wanneer we sinds kort s’avonds 2 tv’s gebruiken hebben we heel veel last van schokkend beeld of gewoon wegvallen van beeld . Zeker wanneer er beide naar HD post gekeken word . Als we op 1 tv niet HD kijken dan valt het beter mee. 

1 TV is rechtstreeks met kabel verbonden . De ander tv gaat met zo’n PLC adapter (via stopcontact) . Ze zitten beide in een andere poort van de modem . 

Heb al geprobeerd alles opnieuw te installeren maar helaas zonder resultaat . 

Ik heb het gevoel dat dit aan mijn modem ligt maar volgens de “vriendelijke” mijnheer van proximus kan dit niet het probleem zijn !! Het ligt volgens hem aan de kabels ?? Wij hebben in alle kamers internet aansluiting dit wil dus zeggen dat ik in heel het huis de kabels moet vervangen . Dit lijkt mij wat kort door de bocht . 

Verder ben ik bij de klantendienst niet veel wijzer geworden en is het probleem nog niet opgelost. 

Iemand die mij een oplossing of een suggestie kan doen wat ik nog kan proberen ?? 

Heb hier nog nooit problemen met gehad . En als we maar naar 1 tv kijken is er geen enkel probleem en werkt alles naar behoren. 

 

Als dit niet opgelost geraakt toch maar is uitkijken naar een andere leverancier ?? 

 

 


10 reacties

Reputatie 4
Badge +2

uw 2de decoder eens rechtsreeks met een kabel verbinden (dus zonder plc) en zien of het werkt. Dan kan je al of niet uitsluiten of het aan je kabel ligt of aan de plc adaptor . Soort van differentiele diagnose . Is mij ooit door proximus eens aangeraden toen ik een gelijkaardig probleem had. Het resultaat was toen dat de plc adaptor stuk was. Hopelijk helpt het.

 

uw 2de decoder eens rechtsreeks met een kabel verbinden (dus zonder plc) en zien of het werkt. Dan kan je al of niet uitsluiten of het aan je kabel ligt of aan de plc adaptor . Soort van differentiele diagnose . Is mij ooit door proximus eens aangeraden toen ik een gelijkaardig probleem had. Het resultaat was toen dat de plc adaptor stuk was. Hopelijk helpt het.

 

Bedankt voor de reactie . ik ga dit zeker een keertje uitproberen . Maar beide tv’s zijn momenteel op een andere kabel aangesloten . Kan ik dan storing krijgen op een tv die niet met plc is aangesloten ? De storing komt wel enkel voor als beide tv’s tegelijkertijd spelen en zeker beide in HD  

Reputatie 7
Badge +4

Indien uw lijnsnelheid (nog) voldoende is voor 2HD TV lijkt het inderdaad aangewezen de PLCs tijdelijk uit te schakelen en beide decoders tijdelijk via utp-ethernetkabel aan te sluiten (cfr bericht @Black rider)

Indien indien de problemen blijven, dient het probleem elders te worden gezocht = decoder? Bbox? extern?)

Ook de status van de Leds op de Bbox nakijken bij ondervinding van onderbrekingen/verstoringen

Controlelampjes op je modem | Proximus

Proximus-medewerkers komen pas maandag terug op dit publieke forum 

Als beide decoders in HD opstaan heb je dan op beide storingen 

zowel op decoder aangesloten met netwerkkabel aan bbox
alsook de decoder aangesloten met PLC aan de bbox

Als beide decoders in HD opstaan heb je dan op beide storingen 

zowel op decoder aangesloten met netwerkkabel aan bbox
alsook de decoder aangesloten met PLC aan de bbox

Ja idd dan hebben we storingen op beide tv’s . Als er eentje niet HD kijkt zijn er nog storingen maar een pak minder . Als 1 tv speelt geen storingen 

 

Dan is het precies dat het richting bbox (of verder op) moet gezocht worden 

Proximus kan altijd maandag je lijn eens testen om vast te stellen of er fouten te bespeuren zijn.

Als je in het bezit bent van een lange utp kabel zodat je de PLC decoder kunt aansluiten rechtstreeks bekabeld dan is het altijd interessant om weten of de PLC’s daar eventueel een rol zouden kunnen in spelen.

bbox is al gereset geweest zeker …. (door 20 sec de reset knop achteraan ingedrukt te houden en dan pas loslaten)

 

Dan is het precies dat het richting bbox (of verder op) moet gezocht worden 

Proximus kan altijd maandag je lijn eens testen om vast te stellen of er fouten te bespeuren zijn.

Als je in het bezit bent van een lange utp kabel zodat je de PLC decoder kunt aansluiten rechtstreeks bekabeld dan is het altijd interessant om weten of de PLC’s daar eventueel een rol zouden kunnen in spelen.

bbox is al gereset geweest zeker …. (door 20 sec de reset knop achteraan ingedrukt te houden en dan pas loslaten)

 

Bedankt voor de reactie . 

Reset heb ik al eens gedaan , maar kan dit eventueel nog wel is een keertje doen. ik zal de optie van de lange utp kabel eens een keertje uitproberen . moet ik even op zoek naar een lange kabel . 

Alvast bedankt 

 

Reputatie 7
Badge +5

@Denis Clynmans Kan je je gegevens toevoegen aan je profiel? Dan kijken we het even na.

@Denis Clynmans Kan je je gegevens toevoegen aan je profiel? Dan kijken we het even na.

Alle gegevens zijn aangevuld 

mvg Denis 

Reputatie 7
Badge +5

@Denis Clynmans  Ik heb net een meting gedaan en zie dat geen enkele decoder rechtstreeks op je modem is aangesloten. Kan je de modem en alle plc adapters eens herstarten?

Reageer