Skip to main content

Picx melding bij Apps op Android TV Box ?

• September 22, 2026
  • 8 reacties
  • 57 Bekeken

Als ik naar APPS ga in het menu van de Android TV box krijg ik de melding “Heb je de juiste Pickx-app ?”

Zie bijlage

Ik heb de QR Code gescand, maar de melding blijft komen.

Wat nu te doen ?

8 reacties

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • September 22, 2026

@Henri123  ik vrees dat je die niet zelf kan wegkrijgen.

Martin
  • September 22, 2026

@Henri123 Dit is waarschijnlijk omdat je van het oud naar het nieuw TV-platform gemigreerd werd.

Als je QR-code scant wat zie je dan?

reset eens eerst je decoder: { Je TV Box resetten }

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • September 22, 2026

@Martin  ik zie dit ook staan en die box zit in het nieuwe systeem al, de app is ook de nieuwste versie.

denk dat die banner bij elke V7C staat.

Martin
  • September 22, 2026

@Master-magic Oei, dat is wat anders, ik had er nog niets over gehoord of gelezen 

Martin
  • September 22, 2026

@Master-magic  ​@Henri123 

Maar als je de melding negeert kan je toch de geïnstalleerde apps opstarten veronderstel ik toch.

Eigenlijk is dat maar een gewone melding voor zij die nog de nieuwe app-versie niet zouden hebben op hun andere mobiele apparaten.

Forum|alt.badge.img+2
  • Practitioner
  • September 22, 2026

Ik zie die ook op mijn V7C maar dat lijkt mij een reclame ad want er staat duidelijk “… en kijk TV op je smartphone of tablet”  … het gaat dus blijkbaar over de Pickx app mobile. Er was hierover een topic nog niet zo lang geleden.

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • September 22, 2026

@Regulus idd is een reclame banner dat niet weggaat vanzelf, is tot Proximus zelf dit verwijderd.

kennelijk zijn er nog klanten dat de app niet gebruiken of nog niet hebben geupdate of het niet kunnen.

Martin
  • September 22, 2026

Er waren er ook inderdaad iedere keer die melden dat hun pickx-app op hun mobiel toestel niet werkte en dit was dan gewoon omdat ze op het nieuw TV platform gezet werden en nog met de oude pick-app zaten en niet deze van het nieuw TV platform.

OUD-TV-PLATFORM                                                         NIEUW-TV-PLATFORM