Vraag

Pickx werkt niet meer op iPad



Toon eerste bericht

71 reacties

Reputatie 1
Inmiddels 3 dagen zonder nieuws van Proximus en 7 dagen zonder Pickx op mijn Ipad.
Ik veronderstel dat ik dit weekend ook geen oplossing mag verwachten?
Heeft niemand bij Proximus hiervoor een oplossing?
Wij betalen bovendien een supplement als businessklant.
Als ik morgen tijd heb probeer ik de helpdesk.
Ook bij ons werkt de app pickx niet meer op de iPad. Op mijn telefoon van Samsung wel nog. Wat is hiervan de reden?
Proximus Tv staat op mijn iphone en ipad.
Recent wijzigde dit naar Pickx en ik heb tot enkele dagen geleden de app kunnen openen en heb ook opgenomen programmas kunnen bekijken. Het was mij wel opgevallen dat ik niet alle afleveringen van een serie op mijn ipad zag ( terwijl die blijkbaar nog wel op de TV beschikbaar zijn(?)).
Sinds gisteren opent de app niet meer op mijn ipad wat heel vervelend is. Ikheb de app al verwijderd en weer geplaatst, ik hen wifi uitgeschakeld en mobiele data aan, ik heb mijn ipad volledig afgezet... niets werkt.
Ik heb zonet Pickx geopend op mijn iphone en daarop kan ik live programmas bekijken en ik heb ook een opname geopend. Daar werkt alles (voorlopig?) nog.
Kunt u mij helpen met de app op mijn ipad (ios 10.3.3)?
Ik ondervind precies dezelfde problemen met proximus pickx en ipad iOS 10.3.3 en heb ook alle analoge mogelijke acties uitgevoerd (verwijderd, herladen, heropgestart). Zonder enig resultaat.
Ik wil 2 specifieke bijkomende accenten meegeven:
1. Op de specificaties van de pickx app staat dat er minimum 9.0 OS vereist is. Ik heb 10.3.3.
2. Wij betalen voor de service van pickx, terwijl dit sedert begin juli 2019 niet geleverd wordt. Proximus moet ons daarvoor schadeloos stellen
Ter vervollediging ook nog het vervolg van mijn martelgang met proximus: ik heb herhaaldelijk gebeld naar het 0800 nummer. Tot hiertoe 9 verschillende moderators, technische experten, pickx experten... aan de lijn gehad. Sommigen verwijzen mij voor hulp zelfs naar mijn kleinkinderen! Anderen verwijzen mij naar de proximus shop, waar ik zeer onvriendelijk onthaald werd.
Nu wacht ik reeds 4 dagen op een beloofd telefoontje van proximus..
servicegerichtheid en communicatie verdienen een grote O ! Proximus moet dit zo vlug mogelijk oplossen en communiceren met ons!
Ik ondervind precies dezelfde problemen met proximus pickx en ipad iOS 10.3.3 en heb ook alle analoge mogelijke acties uitgevoerd (verwijderd, herladen, heropgestart). Zonder enig resultaat.
Ik wil 2 specifieke bijkomende accenten meegeven:
1. Op de specificaties van de pickx app staat dat er minimum 9.0 OS vereist is. Ik heb 10.3.3.
2. Wij betalen voor de service van pickx, terwijl dit sedert begin juli 2019 niet geleverd wordt. Proximus moet ons daarvoor schadeloos stellen
Ter vervollediging ook nog het vervolg van mijn martelgang met proximus: ik heb herhaaldelijk gebeld naar het 0800 nummer. Tot hiertoe 9 verschillende moderators, technische experten, pickx experten... aan de lijn gehad. Sommigen verwijzen mij voor hulp zelfs naar mijn kleinkinderen! Anderen verwijzen mij naar de proximus shop, waar ik zeer onvriendelijk onthaald werd.
Nu wacht ik reeds 4 dagen op een beloofd telefoontje van proximus..
servicegerichtheid en communicatie verdienen een grote O ! Proximus moet dit zo vlug mogelijk oplossen en communiceren met ons!
Reputatie 1
Ik sluit me aan bij de opmerkingen van Macu49. Wij betalen voor een dienst die sinds begin deze maand niet geleverd wordt. Liever dan een schadevergoeding wil ik dat de service geleverd wordt en dat ik mijn opnames mobiel kan bekijken.

Ik was van plan om de helpdesk te contacteren maar zie in de commentaar van Macu49 dat dit ook zinloos is.

Als klantenervaring is dit "0".
De recente positieve ervaring met een technieker van Happy House is hierdoor volledig in het niets verdwenen.
Uiteraard ligt de prioriteit, zoals Lgz stelt, bij het zo snel mogelijk oplossen van het pickx probleem én deftige communicatie met de gebruikers/klanten.
Maar helaas, tot hiertoe niets gehoord van proximus! Hoelang zal dit spelletje nog duren?
Samuel even tussendoor op de ,post
>
https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/proximus-hardware-47834
kan ik geen antwoord posten krijg altijd de melding :
"Jouw reactie is verstuurd. Hij wacht op beoordeling en wordt gepubliceerd na de goedkeuring van een moderator. "
wat ik wou posten daar is het volgende mss kun jij dit daar posten of beantwoorden:
Wat hier vroeger nog gepost werd op het forum ivm draadloze oplossingen:
WiFi booster:
vervangt de Wi-Fi Extender en Wi-Fi Bridge.
Verkrijgbaar online of telefoon en
kan worden geplaatst door de technicus(wanneer gevraagd of voorgesteld).
Dit toestel is in huur.
WiFi bridge:
wordt niet meer online aangeboden.
Verkrijgbaar in winkel zolang de voorraad strekt.
Wordt door technicus geplaatst wanneer er reeds een bestaande wifi bridge staat welke defect is (in garantie).
PLC:
Wordt niet meer verkocht in winkel en online.
Kan uitzonderlijk worden geplaatst door technicus in bepaalde opstellingen
wanneer de booster geen oplossing geeft of wegens defect (in garantie)
Hoe lang nog (en welke compensatie)?
Ben zelf ook intensief iPad-kijker.
Behoorlijk irritant dat het zo lang duurt...
Los van de ongemakken die wij nu reeds ongeveer 1 maand ondervinden door het niet werken van pickx
(waarvoor wij betalen!), stuit de absoluut respectloze houding (geen antwoorden, geen degelijke communicatie, geen oplossing) van proximus tov haar klanten, mij zeer tegen de borst!

daarom mijn dringende vraag aan een proximus pickx expert:
  1. wat is het blijkbaar zo onoverkomelijk probleem met pickx?
  2. Wanneer zal het opgelost zijn?
graag een snel en duidelijk antwoord van proximus aub!

Mijn pickxapp werkt niet op ipad wel op iphone...

Toch bedankt voor uw snelle reactie!
en hoop doet leven...hopelijk ziet het proximus team dan maandag, aan de hand van de reacties op het forum, in dat er een snelle oplossing moet komen!
dus ik kijk maandag uit naar een deskundig antwoord en oplossing van een proximus pickx expert
Zelfe probleem hier. Alles up to date, reeds herstart, reeds ge-herinstalleerd... niets helpt.
En PROXIMUS AUB 'we zijn er mee bezig' daar zijn wij niets mee! Jullie zijn zo ook al een jaar 'bezig' met het synchronisatie probleem beeld-geluid op de proximus tv. Gaat dit nu ook meer dan een jaar duren? Wij betalen elke maand mooi onze bijdrage, maar jullie service is echt ondermaats.
Bedankt voor uw antwoord. U zult echter begrijpen dat wij daar als gebruiker niet veel mee zijn.

ik verwacht van proximus dat zij een (eventueel tijdelijke) oplossing voorstellen zodat wij als klanten toch de service krijgen waarvoor we betalen.

kan de oude app niet opnieuw geinstalleerd worden? dan kunnen de teams op hun gemak INTERN het pickx probleem oplossen zonder dat de klanten daar de dupe moeten van zijn.

dit is tenandere eerder op dit forum ook al gesuggereerd.

graag reactie van proximus expert
Reputatie 2
Badge
Ik kan je melden at op een nieuwe iPad met IOS 12.4 ook niet veel soeps is.
De streaming hapert. geluid verdwijnt. Je mag van geluk spreken als je 1 minuut zonder miserie naar de app kunt kijken.
Wat een verademing als je dan eens naar VrtNU, of youtube of op je TV kunt gaan kijken.
ook ik kan geen programma's meer bekijken sinds oude app niet meer verder wou zonder update 😞 heb wel nog oude ipad, spijtig dat steeds altijd alles geupdate moet worden
Ter info: pas maandag komen de proximus medewerkers hier op het forum terug, dan kunnen ze ook het probleem nalezen die je tegelijk hier gepost hebt
> https://nl.forum.proximus.be/proximus-pickx-7/werkt-pickx-op-ipad-met-ios10-3-47973#post630692
Reputatie 2
Badge
Ik heb vandaag de wifi verbinding op iPAD veranderd van de "Proximus Smart-Wi-Fi" naar de Wifi-5.0-xxxx, en deze avond zonder 1 hapering naar voetbal kunnen zien.
Wie weet....
In alle geval zal ik laten weten indien het weer de verkeerde kant uitgaat.
Normaal gezien zal je inderdaad beter resultaten kunnen hebben op wifi-5.0 omdat de kans dat naburige wifisignalen je signaal kunnen verstoren veel kleiner is dan op de 2.4 Wifi band.
Reputatie 1
Ik heb deze topic opgestart en zie alle reacties passeren.
Het is duidelijk dat Proximus Pickx lanceerde zonder grondig te testen.
Het is ook niet uitsluitend een Apple probleem zoals ik aanvankelijk dacht.

Dit duurt reeds anderhalve maand en nog geen oplossing?
Onaanvaardbaar voor een commerciële onderneming.
Nochtans heb ik geen probleem ermee op mijn windows 10 laptop, android galaxy 8 en Huawei smartphones, ik denk toch het veel eerder een apple probleem is en natuurlijk zullen er altijd ook wel eens tussen zitten die op windows of android ook een probleem ondervinden maar dat het meer toegespitst is op Apple, maar het zou natuurlijk voor beiden evengoed moeten werken ☺️

Reageer