Vraag

Pickx werkt niet meer op iPad

Reputatie 1
  • Practitioner
  • 26 reacties
Proximus Tv staat op mijn iphone en ipad.
Recent wijzigde dit naar Pickx en ik heb tot enkele dagen geleden de app kunnen openen en heb ook opgenomen programmas kunnen bekijken. Het was mij wel opgevallen dat ik niet alle afleveringen van een serie op mijn ipad zag ( terwijl die blijkbaar nog wel op de TV beschikbaar zijn(?)).
Sinds gisteren opent de app niet meer op mijn ipad wat heel vervelend is. Ikheb de app al verwijderd en weer geplaatst, ik hen wifi uitgeschakeld en mobiele data aan, ik heb mijn ipad volledig afgezet... niets werkt.
Ik heb zonet Pickx geopend op mijn iphone en daarop kan ik live programmas bekijken en ik heb ook een opname geopend. Daar werkt alles (voorlopig?) nog.
Kunt u mij helpen met de app op mijn ipad (ios 10.3.3)?

71 reacties

Reputatie 7
Badge +4
Goeiemorgen iedereen,
Wij begrijpen dat dit momenteel vervelend is (en evenzeer voor jullie allemaal, als voor ons) .
Ons IT team doet samen met Apple alles wat men kan om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Maar helaas kunnen wij niet meer info geven (omdat wij zelf ook over geen verdere info beschikken), maar ik beloof jullie, dat als wij nieuws krijgen, wij dit zeker in dit topic zullen communiceren.

Alvast bedankt!

Grtjs

Charlotte
Reputatie 1
Opgelost?

Begin juli heb ik meermaals de app verwijderd en opnieuw geínstalleerd zonder resultaat.
Daarna heb ik deze chat gestart en zie meermaals "we werken eraan" , we voorzien een fix....dus ik wacht....
Zonet heb ik toch nog eens de app opnieuw verwijderd, mijn Ipad uitgezet en daarna de app opnieuw geplaatst en ..o wonder Pickx werkt!
Ik hoop dat dit geen tijdelijk fenomeen is.

Qua service van Proximus blijf ik me afvragen:
  • waarom worden we niet verwittigd door de helpdesk als iets opgelost is?
  • welke compensatie voorziet Proximus voor dit ongemak dat bijna 2maand duurde met veel irritatie als gevolg? En dan maar publiciteit voeren over "Pickx op AL uw toestellen".
Ik ben benieuwd!
Reputatie 7
Badge +4
Klopt inderdaad, men is hier nog steeds mee bezig.
Reputatie 2
Badge
Goeiemorgen iedereen,
Wij begrijpen dat dit momenteel vervelend is (en evenzeer voor jullie allemaal, als voor ons) .
Ons IT team doet samen met Apple alles wat men kan om dit probleem zo snel mogelijk te verhelpen.

Maar helaas kunnen wij niet meer info geven (omdat wij zelf ook over geen verdere info beschikken), maar ik beloof jullie, dat als wij nieuws krijgen, wij dit zeker in dit topic zullen communiceren.

Alvast bedankt!

Grtjs

Charlotte

Charlotte , niet alleen een probleem met Apple hoor op mijn Huawei gaat het niet beter
Reputatie 7
Badge +4
Het gaat van kwaad naar erger...
Ik heb de app verwijderd en het toestel afgezet.
Na herstart de app weer willen opladen.
Het opladen loopt niet tot het einde en na enige tijd krijg ik bericht " proximus pickx opladen niet mogelijk op dit moment".

Het kan een tijdelijk probleem zijn, ik heb het in elk geval doorgestuurd naar de betrokken dienst zodat ze dit kunnen nakijken. Ik zou je aanraden om even te wachten en morgen nog eens proberen te installeren.
Ik laat hier in elk geval weten wanneer ik antwoord krijg van de betrokken dienst.
Reputatie 1
Het probleem is niet tijdelijk.
Ik heb nogmaals de app verwijderd, mijn toestel afgezet, de app opnieuw geplaatst en alles blijft zoals 3 dagen terug.
Bij het aanklikken van de app flikkert hij even maar de app opent niet.
Zoals reeds gemeld heb ik dit probleem niet met andere apps.
Hebben jullie al nieuws?
Inderdaad een vervelend probleem.
IPad heropstarten, app verwijderen en terug installeren,... niets helpt.
Iedere keer als er wijzigingen in de app zijn loopt er wel iets verkeerd.
Bij de oudere generaties ipad van mijn vrouw en kinderen werkt het wel, Ipad Pro niet...
Reputatie 7
Badge +4
Er zijn inderdaad meerdere mensen die ons het zelfde probleem melden, ik vermoed dus dat er ergens een compatibiliteit probleem is met IOS 10.3.3 , de betrokken diensten is het aan het nakijken, ik laat hier zeker iets weten wanneer er een antwoord komt.
Reputatie 7
Badge +4
hi all
we zijn momenteel nog dit problem aan het bekijken en werken aan een oplossing
onze excuses voor het ongemak
Proximus is bezig met een oplossing te zoeken hebben ze hier al gemeld in een andere post.
Tja, zolang ze geen positieve feedback krijgen van de betrokken dienst of nog niet weten wanneer juist het probleem zal ongeveer opgelost zijn, dan zullen de Proximus medewerkers ook niet veel te melden hebben denk ik om de klant direct tevreden te stellen....
Reputatie 1
Ik gebruik de Ipad intensief en het is uitermate irritant dat ik sinds begin juli geen toegang meer heb tot Pickx.
Het lijkt mij een klein probleem dat vlug zou opgelost worden maar het blijft aanslepen.

Wij hebben sinds jaren 3 accounts bij Proximus waaronder 2 "business" abonnementen en net volgende week moet ik die herbekijken. Het bezoek van de Happy House medewerker was positief en nu dit?????

Ik vermoed dat we weer een weekend ingaan zonder oplossing of communicatie?
Louter ter info: tijdens het weekend komt hier niemand van het Proximus team langs op het forum, 't zal dus ten vroegste voor maandag zijn...

staan op beide de pickx versie 5.5.3 want met deze versie waren er inderdaad problemen op iOS

De 11-sports app heb ik uiteindelijk aan de praat gekregen omdat ik ios 12.4 nu heb geïnstalleerd. Dit brengt echter geen oplossing voor pickx, dus is er ook een probleem voor ios12.4 dan dat geweten is of wat kan ik nog ondernemen?
Heb je dit probleem op de nieuwe iOS nog steeds? Ik zie dat bijna een halve dag later jouw app toch geregistreerd is geraakt.

1. wat is het blijkbaar zo onoverkomelijk probleem met pickx?
  2. Wanneer zal het opgelost zijn?

De teams zijn nog steeds in onderzoek naar wat het probleem is. Het is momenteel nog niet te voorzien wanneer dit opgelost zal zijn.
Reputatie 7
Badge +1
Ik kan je melden at op een nieuwe iPad met IOS 12.4 ook niet veel soeps is.
De streaming hapert. geluid verdwijnt. Je mag van geluk spreken als je 1 minuut zonder miserie naar de app kunt kijken.
Wat een verademing als je dan eens naar VrtNU, of youtube of op je TV kunt gaan kijken.

Neem als PX eens contact op met Telenet. De Yeloplay app werkt perfect. Streamen geen probleem. VTM Go hetzelfde. Heb ook IOS 12.4
PX moet zich toch een beetje schamen. Niemand problemen behalve bij PX. Behalve het sturen van de facturen naar de klanten dat werkt altijd 😉
Reputatie 2
Badge
Dit is absoluut niet alleen een Ipad probleem !
De app werkt evenmin aanvaardbaar op een Huawei
TUI: ik heb hier bij mij al getest op een galaxy8, iPhone en op mijn Huawei en nog geen problemen ondervonden (getest op wifi-2.4 via mijn bbox3 op 10m afstand)
Reputatie 7
Badge +4

@Blancefloer Ik heb geantwoord op je andere post.

Aangezien wij sedert begin juli problemen aankaarten en er geen oplossing komt én de medewerkers van proximus ons met een kluitje in het riet sturen...heb ik het over een andere boeg gegooid en officiele klachtenbrieven gestuurd naar dominique leroy, ceo bij proximus, én ook naar de ombudsman voor telecommunicatie (die mijn klacht zeer ter harte nam)§§
er komt nu schot in de zaak. Vanmiddag werd ik gebeld dat pickx in orde zou zijn voor ios 10.3.3
ik ga dit uitgebreid uittesten en maandag bellen ze me weer voor feedback hebben ze beloofd.

misschien kunnen de andere forumleden ook de aangepaste pickx eens goed uittesten en laten weten of het ok,is.

blijft dan nog de vraag, zoals Lgz stelt, welke compensaties proximus voorstelt bij het niet naleven van hun contract.
Reputatie 2
Badge

Vandaag nog steeds geen beterschap. Wanneer komt de compensatie ,

Komt er een oplossing voor deze arrogante houding? Apps maken die enkel op nieuwe toestellen werken en klanten in de kou laten staan ?
Proximus wil de beste zijn maar zijn de beste kn.....
Moeten wij ons blijven verhelpen met Stevie en Auvio ?????TV Vlaanderen ????
louter ter info: Pas maandag komt hier iemand van Proximus terug langs op het forum om je eventueel meer uitleg te geven over de stand van zaken.

Mss als tussentijdse oplossing kun je de web versie gebruiken http://proximuspickx.be tenzij dit bij u ook niet werkt natuurlijk!
Reputatie 2
Badge

Ik las dat met de update van Pickx het probleem zou opgelost zijn .

Jammer maar helaas . TV gids inladen duurt eindeloos lang  en moet elke keer opnieuw gebeuren als je van programma wil veranderen.

Aub Proximus doe er eindelijk iets aan  !

Na meer dan een maand!! nog steeds geen deftige oplossing en vooral géén of weinig communicatie naar de klanten en dit voor voor een bedrijf in communicatie en multimedia! Op z'n minst een mail naar alle klanten en een eventuele compensatie voor de niet verleend diensten mogen we toch wel verwachten....
Welke conclusie wil Proximus dat ik trek na 16 jaar vaste internetklant?????

Reageer