Kern van het probleem
Al enkele weken is het onmogelijk om de optie Pickx Sport (€19,99/maand – eerste 3 maand) te activeren via MyProximus of de Pickx-app vanwege een hangende/geblokkeerde melding ("We zijn je laatste bestelling aan het verwerken"). Meerdere toezeggingen via chat en telefonisch zijn niet gelukt. Nochtans ontving ik bevestigingen per mail.
De geblokkeerde status (stuck order) op mijn MyProximus-account blijft bestaan.
Beste Proximus Klantendienst,
Ik verzoek om mijn account deblokkeren en de optie Pickx Sport te activeren.
Sinds 30 juli probeer ik de optie Pickx Sport toe te voegen aan mijn abonnement. Zowel op mijn PC, iPhone, iPad als via de TV Box stuit ik op een foutmelding. In de applicatie blijft de melding verschijnen: "We zijn je laatste bestelling aan het verwerken. Gedurende deze tijd kun je geen andere bestelling plaatsen." Hierdoor is de knop "Nu bestellen" grijs en onklikbaar.
Verloop van het contact
De blokkering heb ik een eerste maal opgemerkt rond 25 juli.
Op 1 augustus 2026 heb ik een uitgebreide chatsessie gehad met uw helpdesk (Chat ID: 10048qYYS9wHe5dT). Na doorverbonden te zijn met 4 verschillende medewerkers (Imane, Zineb, Abla en Maryeme) en het verifiëren van mijn identiteit, bevestigde medewerker Maryeme om 12:06 uur dat zij de optie Pickx Sport handmatig voor mij zou toevoegen.
Daarna heb ik andere medewerkers aan de telefoon gehad (0800.22800)
Eén medewerker heeft zelfs - foutief - mijn Pack Flex Giga Fiber willen omzetten.
Met vriendelijke groet,