Skip to main content
Vraag

pickx remote klikt dubbel

• September 8, 2026
  • 14 reacties
  • 66 Bekeken

Hoi,

mijn remote doet sinds paar dagen raar. Als we de pijltjes toetsen gebruiken, doorspoelen, terugspoelen,… dan stuurt hij het signaal meerdere keren; zodat de selectie 2 of 3 stappen verder gaat ipv 1 stap.

Tv-box en de remote zijn reeds herstart geweest. Dat heeft niets opgelost. Dit lijkt eerder een software/hardware probleem van de remote. 

14 reacties

Mutlie
  • September 8, 2026

Kan u zorgen dat  al uw klantgegevens in uw→ ForumProfiel zijn ingevuld?.
Dit is nuttig voor de Proximusmedewerkers. Zo hoeven ze die niet meer op te vragen en omdat ze niet constant aanwezig zijn (en u waarschijnlijk ook niet) kan er dan nog heel wat tijd over gaan wanneer die gegevens voor hen nodig zijn.
Daarom:  Voor zover u dat nog niet hebt gedaan kan u best uw → ForumProfiel  al aanvullen.
U kan in het veld "Ticket"  nog meer informatie vermelden als u dat nodig acht.
Die gegevens zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers omwille van privacyredenen.
Klik daarna onderaan op "sla wijzigingen op" en meld hier even dat u hebt voldaan.

De identieke ( ! ) vraag kwam recentelijk een aantal keer ter sprake. Onder meer daarom is het zeker nuttig te weten  welke decoder u hebt,  V7 of V7c of nog een ander type. Kan u ook opgeven welke software versie ? 

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • September 8, 2026

@Annie.dries  de batterijen al eens vervangen ??

kan ook zijn met de nieuwe software dat op de V7 boxen wordt gepusht dat er bugs inzitten, zoals de ondertiteling van de VRT Max app dat je niet meer kan aanzetten omdat enkel play en pauze werkt en terug en vooruit spoelen.

Martin
  • September 8, 2026

@Master-magic ter info op VRT-Max via mijn decoder V7 met de laatste software kan ik toch nog de ondertitels  opzetten. En heb ook het probleem niet met de pijltjes toetsen. 
mss doet het probleem zich alleen voor op de V7c, maar dat kan ik niet controleren.

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • September 8, 2026

@Martin  zou misschien kunnen dat het enkel op de V7C is, heb het getest op zo 2 toestellen op hetzelfde adres, 

ook merk ik dat de box trager is en soms vastloopt enkele seconden bij opnames kijken en bij het spoelen naar voor en achter en stoppen enz.

Martin
  • September 8, 2026

@Master-magic 

Mss dat de decoder best eens spanningsloos gezet wordt gedurende 20sec en als dit niet helpt ook eens de internet Box stroomloos ztten.

Update ivm ondertitels bij VRT-MAX:

nu heb ik eens naar VRT-Nieuws gekeken en daar komt een turquoise gekleurde band met ondertitels maar met veel te kleine letters.

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • September 8, 2026

@Martin  er scheelt dus kennelijk iets aan de update van de tv box software en/of de VRT Max app, had ergens gelezen dat deze ook een update had gekregen, 

weet nu niet meer zeker of dat bij Proximus was of Telenet.

Mutlie
  • September 8, 2026

Dom vraagje blijkbaar:
Hoe update ik de apps op decoder en tv?
Ik heb die bij mijn weten nog nooit ge-updated. Ook nog nooit tegen een probleem opgelopen.

Martin
  • September 8, 2026

Via de google play store maar voor de decoder gaat dit blijkbaar automatisch.
En als het toch niet zou gebeurd zijn zou je dit in de opties moeten kunnen kiezen:
Daar zou je normaal één van deze mogelijkheden moeten zien:

• Openen → de geïnstalleerde versie is op dat moment actueel.
  • Updaten → er staat een nieuwere versie klaar.
  • Installeren → de app is niet geïnstalleerd.

Martin
  • September 8, 2026

@Master-magic 

Ik was daarstraks te vlug geweest als ik de ondertitels van VRT max op de V7 decoder wilde controleren, De ondertitels waar normaal dus ik dacht dat het in orde was maar ik had er niet opgelet dat het een Programma was met ingebakken ondertitels, tot ik dan veranderde van programma, dan zag ik direct dat het niet goed was, die balk verschijnt wel met de ondertitels erin, maar je moet wel  een vergrootglas hebben om ze te kunnen lezen. 😉

@Martin  er scheelt dus kennelijk iets aan de update van de tv box software en/of de VRT Max app, had ergens gelezen dat deze ook een update had gekregen, 

weet nu niet meer zeker of dat bij Proximus was of Telenet.

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • September 8, 2026

@Martin  morgennammidag ga ik het eens bekijken want op de beide boxen V7C krijg ik met geen enkele knop de optie om de ondertitels aan te zetten, er komt zelf geen balk of zo, kan enkel stop en play doen en dacht ook terugspoelen en verder spoelen lukte niet.

ga het morgen nog eens proberen en een volledige herstart doen, zeg dit normaal ook tegen klanten hier, maar weet niet meer zeker of ik het heb gedaan of niet vorige week.

de apps op de tv box installeren zich automatisch bij een update, die moet je zelf niet updaten.

wordt in de nacht uren gedaan die updates normaal gezien. En die krijgen nooit allemaal op dezelfde moment de update, want zag vorige week dat de box in de woonkamer was aangepast van software, en op de 2de stond nog de oude versie, en dag of 2 dagen later was de 2de ook aangepast met nieuwe software.

Martin
  • September 8, 2026

@Master-magic Op andere toestellen werkt de ondertiteling wel met de VRT-Max app.

Dus dan is het de vraag is het probleem met de ondertiteling begonnen na de software update van de Proximus decoder of het begonnen sinds de update van VRT-MAX begin van 31 augustus!

Forum|alt.badge.img+2
  • Legend
  • September 8, 2026

@Martin  heb het pas ontdekt na de software update van de tv box, vorige week toen de 2de nog geen update had gehad heb ik op de VRT Max app op de tv box gekeken naar thuis omdat die aflevering al van rond 15 uur te zien is voor ‘s avonds en toen werkten de ondertitels wel nog.

op de tv box 1 waar de update al op zat werkte ze niet toen.

dus denk dat het aan die box update ligt dat probleem en andere problemen dat er opduiken.

Martin
  • September 8, 2026

@Master-magic Nu stel ik pas vast dat de VRT-MAX versie op mijn V7 decoder staat niet de recente versie is van 31 augustus en er is ook geen mogelijkheid van manueel te updaten, ipv automatisch. updaten Is dit nu VRT die moet zorgen dat de nieuwe app kan draaien op de PX decoder of is dit aan Proximus.

Martin
  • September 8, 2026

​@Annie.dries 

Aangezien wij hier serieus aan het afwijken zijn van je originele vraag, zet ik hier je originele start topic nog eens, 
zodat die beter opvalt voor Proximus medewerkers 

Hoi,

mijn remote doet sinds paar dagen raar. Als we de pijltjes toetsen gebruiken, doorspoelen, terugspoelen,… dan stuurt hij het signaal meerdere keren; zodat de selectie 2 of 3 stappen verder gaat ipv 1 stap.

Tv-box en de remote zijn reeds herstart geweest. Dat heeft niets opgelost. Dit lijkt eerder een software/hardware probleem van de remote. 

Vergeet ook je gegevens niet aan te vullen in je forumprofiel:

Kan u zorgen dat  al uw klantgegevens in uw→ ForumProfiel zijn ingevuld?.
Dit is nuttig voor de Proximusmedewerkers. Zo hoeven ze die niet meer op te vragen en omdat ze niet constant aanwezig zijn (en u waarschijnlijk ook niet) kan er dan nog heel wat tijd over gaan wanneer die gegevens voor hen nodig zijn.
Daarom:  Voor zover u dat nog niet hebt gedaan kan u best uw → ForumProfiel  al aanvullen.
U kan in het veld "Ticket"  nog meer informatie vermelden als u dat nodig acht.
Die gegevens zijn enkel zichtbaar voor Proximus-medewerkers omwille van privacyredenen.
Klik daarna onderaan op "sla wijzigingen op" en meld hier even dat u hebt voldaan.
=================================================
De identieke ( ! ) vraag kwam recentelijk een aantal keer ter sprake. Onder meer daarom is het zeker nuttig te weten  welke decoder u hebt,  V7 of V7c of nog een ander type. Kan u ook opgeven welke software versie ?