Vraag

Pickx op gsm

  • 5 October 2023
  • 38 reacties
  • 611 Bekeken

Vorige week werd er thuis Fiber aangesloten, sedert werkt Pickx niet meer op mijn gsm. Iemand van Proximus aan de lijn gehad, die zei dat ik de app moest verwijderen, mijn toestel volledig afleggen en opnieuw opstarten. De app terug installeren, maar helaas die werkt nog steeds niet !

Sophie


38 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Martin @Fietekooigie62 Er zijn ondertussen wijzigingen gebeurd op de Pickx app ivm de HD-zenders. Het is waarschijnlijk toevallig dat dit samenviel met de omvorming van je lijn naar Fiber. 

Ter info: in een ander topic vermeld iemand het volgende:

Na contact met PXS, heeft volgende update het probleem voor mij opgelost op mijn Samsung S23

Get security updates & Google Play system updates

Most system updates and security patches happen automatically. To check if an update is available:

  1. Open your device’s Settings app.
  2. Tap Security & privacy and then Updates.
    • For security updates, tap Security Update.
    • For Google Play system updates, tap Google Play system update.
  3. Follow any steps on the screen.
Reputatie 7
Badge +4

@Fietekooigie62 Deze melding op je PC kan erop wijzen dat je scherm of de HDMI-kabel niet overweg kunnen met de DRM die nodig is om de HD-zenders af te spelen.

Met deze app kan je nagaan of je GSM nog compatibel is met DRM (wat nodig is voor de HD-zenders)

Je krijgt een heleboel info, maar bij Widevine CDM vind je het ‘security level’ 

L1 is het hoogste (geen problemen om HD kanalen te bekijken)

L3 is het laagste (die devices kunnen geen HD meer afspelen

 

@Pat52 

Alles gedaan wat je voorstelde, bedankt maar het lukt van geen kanten !

Reputatie 7
Badge +3

Is dat dan nog iets anders dat je bedoelt dan hetgeen @DaisyS en ik hierboven gepost hebben in verband met google play syteem updates, want uit de reactie van @Fietekooigie62 meen ik te begrijpen dat dit allemaal al uitgeprobeerd is en niet helpt?

@Martin Via app instellingen met Android 13 en 14 lukt het niet altijd om de recentste update van Google Play System te updaten. Daarom dat ik deze alternatieve optie postte/melde.

@Fietekooigie62

Wat je nog kan proberen.

Open instellingen op je toestel

In de zoekbalk typ je beveiligings update.

Deze openen en daar zie normaal gezien Google Play System update staan , klik er op en hij zal zoeken naar updates

De recentste versie van Google Play Service is van 1 Oktober 2023.

Hopelijk helpt dit.

 

 

@HadewychT 

Heb de app geïnstalleerd, en bij security level staat inderdaad L3.

Bedankt HadewychT, ik hoef niet meer verder te zoeken !

Reputatie 7
Badge +3

 

Hopelijk kan hij nog updaten, bij mijn oude galaxy note8  kan ik niet meer updaten naar recentere versie, gelukkig werkt Pickx bij mij nog met de oude versie er op.

Normaal gezien wel updates gedurende 4 jaar verzekerd door Huawei .Dus tot eind dit jaar nog beschikbaar.

( De Google - Android ban heeft geen invloed op updates voor Huawei toestellen uitgebracht in 2019 en 2020 - alsook oudere modellen) .

Maar de software update van Maart 2023 zal wel de allerlaatste zijn geweest voor dit toestel.

@Martin 

@Pat52 

Hartelijk dank voor al jullie moeite om me te helpen  !! Ik laat het rusten.

Ik heb hetzelfde probleem met zelfde foutmelding

Reputatie 7
Badge +3

Belangrijk in verband met de melding van de Pickx App  enkel beschikbaar op een toestel met HD ondersteuning

 

Probeer eens om de SD zenders te bekijken via de Pickx App  deze zijn te vinden vanaf nummer 401

Als je daar ook nog de melding krijgt over HD foutmelding  dan is het probleem niet toestel gerelateerd. Dan zit het probleem inderdaad bij de Pickx App.

Ik maak deel uit van de Beta Pickx App testers.

Test even of  de SD stream  kan worden  bekeken. En graag feedback.

Blijkbaar ben ik niet de enige met dit probleem, geduld is een schone deugd zeker 😕 hopelijk wordt het ooit opgelost ! 

Geen verandering       !  ☹️

Nee, werkt nog altijd niet, net nog eens app verwijderd en opnieuw geïnstalleerd. 

Reputatie 7
Badge +5

@Fietekooigie62 Indien je met een android toestel werkt kan je best deze stappen eens ondernemen: 

 

  1. Open de app Instellingen op uw apparaat.
  2. Tik op Beveiliging en privacy-updatesdan.
    • Tik voor beveiligingsupdates op Beveiligingsupdate.
    • Voor systeemupdates van Google Play tikt u op Systeemupdate van Google Play.
  3. Volg de stappen.

Nee, lukt ook niet.

@DaisyS 

Dit werd me al doorgegeven 18 dagen geleden van Martin, geen verandering !

Reputatie 7
Badge +4

@Fietekooigie62 Ik heb gezien dat je oude nr toch nog op een andere plaats vermeld was. Die heb ik nu ook verwijderd. Als het nu nog steeds niet lukt, kan je dan wat meer info geven van wat er juist gebeurt (foutmelding,...) ? Log je in met dezelfde gegevens als voor My Proximus (zelfde mailadres als voor je forumaccount) ?

Reputatie 7
Badge +4

@Fietekooigie62 We hebben recent alle zenders via de Pickx app op HD moeten zetten owv overeenkomsten met de zenders. Hierdoor krijgen verschillende klanten deze foutmelding. 

Bij recente toestellen zou het probleem inderdaad opgelost moeten geraken met de info die hierboven al gegeven is. Voor oudere toestellen is er jammer genoeg niet altijd een oplossing. 

Kan je de Pickxapp wel gebruiken op andere toestellen (je kan dit eventueel ook testen op je computer via Live tv-kijken – Proximus Pickx)

Reputatie 7
Badge +3

@Fietekooigie62 

BELANGRIJK !!!!!  

  1. Log eerst uit in de Pickx App.

  2. Vervolgens de cache  en opgeslagen gegevens van de Pickx app wissen via de instelling Apps in je toestel.

  3. Dan de app verwijderen . 

  4. Toestel herstarten en de Pickx App opnieuw instaleren.

  5.  Via Google Play op je toestel ( klik op de link naast de  foto hieronder )

 Proximus Pickx on Google Play

 

Of via je browser op je mobile toestel via onderstaande link.

Proximus Pickx - Apps op Google Play  https://play.google.com/store/apps/details?id=be.belgacom.mobile.adeleeverywhere 

Proximus Pickx

Over deze app

Versie 7.3.0

Geüpdatet op 28 sep 2023

 

Normaal zou het dan terug functioneren.

Proximus Pickx app werkt nietmeer op tablet | Proximus Forum

@Fietekooigie62

Het is inderdaad zo dat het niet altijd lukt op die manier, onlangs nog iemand van de familie dit ook laten zo proberen maar lukt ook niet. Maar wel nuttig om het zo eens te proberen aangezien het bij anderen soms wel werkt op die manier.

De vraag is wat de oorzaak kan zijn als dit voorvalt nadat je op fiber aangesloten werd?

Reputatie 7
Badge +3

@Fietekooigie62

Wat je nog kan proberen.

Open instellingen op je toestel

In de zoekbalk typ je beveiligings update.

Deze openen en daar zie normaal gezien Google Play System update staan , klik er op en hij zal zoeken naar updates

De recentste versie van Google Play Service is van 1 Oktober 2023.

Hopelijk helpt dit.

 

Is dat dan nog iets anders dat je bedoelt dan hetgeen @DaisyS en ik hierboven gepost hebben in verband met google play syteem updates, want uit de reactie van @Fietekooigie62 meen ik te begrijpen dat dit allemaal al uitgeprobeerd is en niet helpt?

@Pat52 Die oplossing werd hier al verschillende keren gepost ook door PX trouwens en wat ik mij daarbij al gans de tijd afvraag of dit wel een rol speelt voor dit probleem, want sommigen hebben nog een oud toestel met de update van 2021 en proximus pickx werkt daar ook op.

Natuurlijk wil ik hiermee niet zeggen dat dit het proberen niet waard is.

@Pat52 

@Martin 

Wanneer ik instellingen open en ga naar beveiligingsupdates, komt “Google Play System update “ niet tevoorschijn, wel   (MUI 9.1.0) uw software is up to date.  

@Martin 

@Pat52 

Dit probleem is er inderdaad gekomen na de aansluiting van Fiber, is dat de oorzaak of toevallig ?

Mijn gsm is Huawei P smart 2019. Het heeft altijd gewerkt, kan toch toch niet aan mijn toestel liggen die plots niet meer compatibel is  !

 

Ik veronderstel dat je dit alleen nog maar thuis getest hebt, maar als je nu op een ander bent werkt het dan ook niet? 

Als je op je pc of laptop naar http://pickx.be surft werkt het dan ook nog?

Reageer