Vraag

Pickx op gsm

  • 5 October 2023
  • 38 reacties
  • 601 Bekeken

Vorige week werd er thuis Fiber aangesloten, sedert werkt Pickx niet meer op mijn gsm. Iemand van Proximus aan de lijn gehad, die zei dat ik de app moest verwijderen, mijn toestel volledig afleggen en opnieuw opstarten. De app terug installeren, maar helaas die werkt nog steeds niet !

Sophie


38 reacties

@Fietekooigie62 als Pickx niet werkt op andere toestellen of op http://Pickx.be dan zit het probleem totaal ergens anders!

@Martin 

@Pat52 

Hartelijk dank voor al jullie moeite om me te helpen  !! Ik laat het rusten.

Reputatie 7
Badge +3

Belangrijk in verband met de melding van de Pickx App  enkel beschikbaar op een toestel met HD ondersteuning

 

Probeer eens om de SD zenders te bekijken via de Pickx App  deze zijn te vinden vanaf nummer 401

Als je daar ook nog de melding krijgt over HD foutmelding  dan is het probleem niet toestel gerelateerd. Dan zit het probleem inderdaad bij de Pickx App.

Ik maak deel uit van de Beta Pickx App testers.

Test even of  de SD stream  kan worden  bekeken. En graag feedback.

Nee, lukt ook niet.

Reputatie 7
Badge +4

@Fietekooigie62 We hebben recent alle zenders via de Pickx app op HD moeten zetten owv overeenkomsten met de zenders. Hierdoor krijgen verschillende klanten deze foutmelding. 

Bij recente toestellen zou het probleem inderdaad opgelost moeten geraken met de info die hierboven al gegeven is. Voor oudere toestellen is er jammer genoeg niet altijd een oplossing. 

Kan je de Pickxapp wel gebruiken op andere toestellen (je kan dit eventueel ook testen op je computer via Live tv-kijken – Proximus Pickx)

@HadewychT  Ik ben nog eens langs geweest in de Proximus winkel, de bediende zei dat het aan mijn gsm ligt, Google die Huawei niet meer ondersteunt. Op mijn laptop werkt Pickx ook niet, zelfde foutmelding.

Reputatie 7
Badge +3

@HadewychT  Ik ben nog eens langs geweest in de Proximus winkel, de bediende zei dat het aan mijn gsm ligt, Google die Huawei niet meer ondersteunt. Op mijn laptop werkt Pickx ook niet, zelfde foutmelding.

@Fietekooigie62

De uitleg die je kreeg in de Proximus winkel is niet correct.

Alle Huawei toestellen die op Android systeem van Google werken worden nog steeds ondersteund door Google Play  voor updates. Tenzij het toestel een Android versie heeft lager dan Android 7 / EMUI 5.1.3. Of van voor het jaar 2017.

Kijk eens op je toestel  via instellingen welke EMUI versie er geïnstalleerd is op je toestel en welk is het type van je Huawei telefoon. Laat het hier even weten.

@Pat52 

EMUI versie  9.1.0  / P smart aangekocht 9/2/2019 

Reputatie 7
Badge +4

@Fietekooigie62 Deze melding op je PC kan erop wijzen dat je scherm of de HDMI-kabel niet overweg kunnen met de DRM die nodig is om de HD-zenders af te spelen.

Met deze app kan je nagaan of je GSM nog compatibel is met DRM (wat nodig is voor de HD-zenders)

Je krijgt een heleboel info, maar bij Widevine CDM vind je het ‘security level’ 

L1 is het hoogste (geen problemen om HD kanalen te bekijken)

L3 is het laagste (die devices kunnen geen HD meer afspelen

 

@HadewychT 

Heb de app geïnstalleerd, en bij security level staat inderdaad L3.

Bedankt HadewychT, ik hoef niet meer verder te zoeken !

Maar als het pas na je fiberinstallatie niet meer werkte, concludeer ik toch dat het vroeger op VDSL wel werkte en dan zal je security level toch ook L3 geweest zijn?

Veronderstel van wel  🤔 

Reputatie 7
Badge +4

@Martin @Fietekooigie62 Er zijn ondertussen wijzigingen gebeurd op de Pickx app ivm de HD-zenders. Het is waarschijnlijk toevallig dat dit samenviel met de omvorming van je lijn naar Fiber. 

Reageer