Vraag

Pickx op gsm

  • 5 October 2023
  • 38 reacties
  • 611 Bekeken

Vorige week werd er thuis Fiber aangesloten, sedert werkt Pickx niet meer op mijn gsm. Iemand van Proximus aan de lijn gehad, die zei dat ik de app moest verwijderen, mijn toestel volledig afleggen en opnieuw opstarten. De app terug installeren, maar helaas die werkt nog steeds niet !

Sophie


38 reacties

Reputatie 7
Badge +4

@Martin @Fietekooigie62 Er zijn ondertussen wijzigingen gebeurd op de Pickx app ivm de HD-zenders. Het is waarschijnlijk toevallig dat dit samenviel met de omvorming van je lijn naar Fiber. 

Veronderstel van wel  🤔 

Maar als het pas na je fiberinstallatie niet meer werkte, concludeer ik toch dat het vroeger op VDSL wel werkte en dan zal je security level toch ook L3 geweest zijn?

@HadewychT 

Heb de app geïnstalleerd, en bij security level staat inderdaad L3.

Bedankt HadewychT, ik hoef niet meer verder te zoeken !

Reputatie 7
Badge +4

@Fietekooigie62 Deze melding op je PC kan erop wijzen dat je scherm of de HDMI-kabel niet overweg kunnen met de DRM die nodig is om de HD-zenders af te spelen.

Met deze app kan je nagaan of je GSM nog compatibel is met DRM (wat nodig is voor de HD-zenders)

Je krijgt een heleboel info, maar bij Widevine CDM vind je het ‘security level’ 

L1 is het hoogste (geen problemen om HD kanalen te bekijken)

L3 is het laagste (die devices kunnen geen HD meer afspelen

 

@Pat52 

EMUI versie  9.1.0  / P smart aangekocht 9/2/2019 

Reputatie 7
Badge +3

@HadewychT  Ik ben nog eens langs geweest in de Proximus winkel, de bediende zei dat het aan mijn gsm ligt, Google die Huawei niet meer ondersteunt. Op mijn laptop werkt Pickx ook niet, zelfde foutmelding.

@Fietekooigie62

De uitleg die je kreeg in de Proximus winkel is niet correct.

Alle Huawei toestellen die op Android systeem van Google werken worden nog steeds ondersteund door Google Play  voor updates. Tenzij het toestel een Android versie heeft lager dan Android 7 / EMUI 5.1.3. Of van voor het jaar 2017.

Kijk eens op je toestel  via instellingen welke EMUI versie er geïnstalleerd is op je toestel en welk is het type van je Huawei telefoon. Laat het hier even weten.

@HadewychT  Ik ben nog eens langs geweest in de Proximus winkel, de bediende zei dat het aan mijn gsm ligt, Google die Huawei niet meer ondersteunt. Op mijn laptop werkt Pickx ook niet, zelfde foutmelding.

Reputatie 7
Badge +4

@Fietekooigie62 We hebben recent alle zenders via de Pickx app op HD moeten zetten owv overeenkomsten met de zenders. Hierdoor krijgen verschillende klanten deze foutmelding. 

Bij recente toestellen zou het probleem inderdaad opgelost moeten geraken met de info die hierboven al gegeven is. Voor oudere toestellen is er jammer genoeg niet altijd een oplossing. 

Kan je de Pickxapp wel gebruiken op andere toestellen (je kan dit eventueel ook testen op je computer via Live tv-kijken – Proximus Pickx)

Nee, lukt ook niet.

Reputatie 7
Badge +3

Belangrijk in verband met de melding van de Pickx App  enkel beschikbaar op een toestel met HD ondersteuning

 

Probeer eens om de SD zenders te bekijken via de Pickx App  deze zijn te vinden vanaf nummer 401

Als je daar ook nog de melding krijgt over HD foutmelding  dan is het probleem niet toestel gerelateerd. Dan zit het probleem inderdaad bij de Pickx App.

Ik maak deel uit van de Beta Pickx App testers.

Test even of  de SD stream  kan worden  bekeken. En graag feedback.

@Martin 

@Pat52 

Hartelijk dank voor al jullie moeite om me te helpen  !! Ik laat het rusten.

@Fietekooigie62 als Pickx niet werkt op andere toestellen of op http://Pickx.be dan zit het probleem totaal ergens anders!

@Pat52 Heb je eerst de software van je toestel geüpdatet naar versie EMUI 12.0.0 ? Is dat gelukt?

Nee, bij beveiligingsupdate staat er 1 juni 2021, na herhaaldelijk updaten blijft er staan EMUI 9.1.0   !

Denk dat ik het opgeef …….

Reputatie 7
Badge +3

@Fietekooigie62  Heb je eerst de software van je toestel geüpdatet naar versie EMUI 12.0.0 ? Is dat gelukt?

Dan pas zal je  Google Play Service update in de selectie beveiliging zien staan.

Ja kan proberen om de laatste versie van Google Play Service te downloaden via deze link:

Google Play Services - Apps op Google Play

https://play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.gms&pcampaignid=web_share

 

Problemen met Google Play-services oplossen
Stap 1: Zorg ervoor dat Google Play-services up-to-date is
Open op uw Android-telefoon of -tablet de app Instellingen.
Tik op Apps en meldingen en vervolgens op Alle apps bekijken.
Scroll naar beneden en tik op Google Play-services.
Scroll naar beneden en tik op App-details.
Tik op Bijwerken of Installeren. Als u deze opties niet ziet, volgt u de stappen in stap 2 en stap 3.
Stap 2: Wis cache en gegevens van Google Play Services
Belangrijk: Wanneer u de gegevens of opslag van Google Play-services wist, wordt mogelijk bepaalde informatie verwijderd die op uw apparaat is opgeslagen, waaronder ov-kaarten, COVID-kaarten en virtuele betaalkaarten die zijn opgeslagen in Google Pay.
Open op uw Android-telefoon of -tablet de app Instellingen.
Tik op Apps en vervolgens op Alle apps bekijken.
Scroll omlaag naar 'Google Play-services'.
Tik op Google Play-services.
Tik op Opslag en vervolgens Cache wissen.
Tik op Ruimte beheren en vervolgens op Wis alle gegevens.
Stap 3: Wis de cache en gegevens van de Play Store
Dit geeft de app een nieuwe start en kan helpen bij het oplossen van problemen.

Open op uw Android-telefoon of -tablet de app Instellingen.
Tik op Apps en meldingen en vervolgens op Alle apps bekijken.
Scroll naar beneden en tik op Google Play Store Google Play.
Tik op Opslag en vervolgens Cache wissen.
Tik op Gegevens wissen.
Open de Play Store opnieuw en probeer opnieuw te downloaden.

play.google.com/store/apps/details?id=com.google.android.gms&referrer=utm_source%3Dplayhelpcenter

 

@Pat52 

Hallo, wanneer ik ga naar (2) instellingen, beveiliging, vind ik niet  Google Play Service update, maar Google Play Protect (apps gescand om ...)  of kan ik via google  , de update maart 2023 uitvoeren ?

Reputatie 7
Badge +3

 

Hopelijk kan hij nog updaten, bij mijn oude galaxy note8  kan ik niet meer updaten naar recentere versie, gelukkig werkt Pickx bij mij nog met de oude versie er op.

Normaal gezien wel updates gedurende 4 jaar verzekerd door Huawei .Dus tot eind dit jaar nog beschikbaar.

( De Google - Android ban heeft geen invloed op updates voor Huawei toestellen uitgebracht in 2019 en 2020 - alsook oudere modellen) .

Maar de software update van Maart 2023 zal wel de allerlaatste zijn geweest voor dit toestel.

Hopelijk kan hij nog updaten, bij mijn oude galaxy note8  kan ik niet meer updaten naar recentere versie, gelukkig werkt Pickx bij mij nog met de oude versie er op.

Reputatie 7
Badge +3

@Pat52

@Martin

Wanneer ik instellingen open en ga naar beveiligingsupdates, komt “Google Play System update “ niet tevoorschijn, wel   (MUI 9.1.0) uw software is up to date.  

@Martin

@Pat52

Dit probleem is er inderdaad gekomen na de aansluiting van Fiber, is dat de oorzaak of toevallig ?

Mijn gsm is Huawei P smart 2019. Het heeft altijd gewerkt, kan toch toch niet aan mijn toestel liggen die plots niet meer compatibel is  !

 

@Fietekooigie62

Ik heb toevallig ook een Huawei P Smart 2019 . Ik zie dat je besturingssysteem  EMUI Versie verouderd is   9.1.0 . is uitgebracht op 13/08/2019 , dus 4 jaar oud .

Bij mij staat er de EMUI versie 12.0.0 op software update uitgebracht 01/03/2023 zie screenshot

Je dient de EMUI versie te updaten. In de instellingen scrol je naar beneden Systeem en Updates , open en op updates controleren  Zie  in screenshot nummer 1. Als de update gedaan is en je toestel heropgestart is ga je terug naar instellingen en klik je op Beveiliging  zie nummer 2 in de afbeelding hieronder. Daar vind je Google Play Service update , deze is van 1 Maart 2023 zie screenshot

Daar vind je Google Play Service update , deze is van 1 Maart 2023 zie screenshot

Hopelijk lukt het na deze updates op je toestel te hebben uitgevoerd met Pickx. Succes.

Ik veronderstel dat je dit alleen nog maar thuis getest hebt, maar als je nu op een ander bent werkt het dan ook niet? 

Als je op je pc of laptop naar http://pickx.be surft werkt het dan ook nog?

@Pat52 

@Martin 

Wanneer ik instellingen open en ga naar beveiligingsupdates, komt “Google Play System update “ niet tevoorschijn, wel   (MUI 9.1.0) uw software is up to date.  

@Martin 

@Pat52 

Dit probleem is er inderdaad gekomen na de aansluiting van Fiber, is dat de oorzaak of toevallig ?

Mijn gsm is Huawei P smart 2019. Het heeft altijd gewerkt, kan toch toch niet aan mijn toestel liggen die plots niet meer compatibel is  !

 

@Pat52 Die oplossing werd hier al verschillende keren gepost ook door PX trouwens en wat ik mij daarbij al gans de tijd afvraag of dit wel een rol speelt voor dit probleem, want sommigen hebben nog een oud toestel met de update van 2021 en proximus pickx werkt daar ook op.

Natuurlijk wil ik hiermee niet zeggen dat dit het proberen niet waard is.

Reputatie 7
Badge +3

Is dat dan nog iets anders dat je bedoelt dan hetgeen @DaisyS en ik hierboven gepost hebben in verband met google play syteem updates, want uit de reactie van @Fietekooigie62 meen ik te begrijpen dat dit allemaal al uitgeprobeerd is en niet helpt?

@Martin Via app instellingen met Android 13 en 14 lukt het niet altijd om de recentste update van Google Play System te updaten. Daarom dat ik deze alternatieve optie postte/melde.

@Fietekooigie62

Wat je nog kan proberen.

Open instellingen op je toestel

In de zoekbalk typ je beveiligings update.

Deze openen en daar zie normaal gezien Google Play System update staan , klik er op en hij zal zoeken naar updates

De recentste versie van Google Play Service is van 1 Oktober 2023.

Hopelijk helpt dit.

 

 

Is dat dan nog iets anders dat je bedoelt dan hetgeen @DaisyS en ik hierboven gepost hebben in verband met google play syteem updates, want uit de reactie van @Fietekooigie62 meen ik te begrijpen dat dit allemaal al uitgeprobeerd is en niet helpt?

Reputatie 7
Badge +3

@Fietekooigie62

Wat je nog kan proberen.

Open instellingen op je toestel

In de zoekbalk typ je beveiligings update.

Deze openen en daar zie normaal gezien Google Play System update staan , klik er op en hij zal zoeken naar updates

De recentste versie van Google Play Service is van 1 Oktober 2023.

Hopelijk helpt dit.

 

Reageer